Gå til innhold

Da er man glad i dyret sitt..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte eier hverken omsorg for dyrene sine eller skam. :frustrert:

Skrevet

Det kan jo ligge ting bak som ikke kommer frem i annonsen. Syns det er unødvendig at dere er så fordømmende! Er det bedre om de avliver den hvis de ikke rår med en så stor hund?

Skrevet
Det kan jo ligge ting bak som ikke kommer frem i annonsen. Syns det er unødvendig at dere er så fordømmende! Er det bedre om de avliver den hvis de ikke rår med en så stor hund?

Det står at den er snill og veloppdragen. Det er ikke forenlig med det du sier her. Det var mitt utgangspunkt. Dessuten bør man tenke over evt. muligheter når man skaffer seg dyr.

Skrevet (endret)

Jeg er helt uenig med deg! Hvis man skal tenke slik kan jo ingen ha dyr, for man vet som regel ikke om man er allergisk eller om det oppstår andre problemer med det å ha dyr.

Jeg syns det er bedre om omplassere/selge en hund man ikke rår med enn å avlive den, men noen er vel mer prektige enn andre, da...

Endret av Brunhilde
Skrevet
Jeg er helt uenig med deg! Hvis man skal tenke slik kan jo ingen ha dyr, men noen er vel mer prektige enn andre, da...

Vel, da er vi rett og slett uenige. Jeg har nemlig hatt to hunder som har blitt omplassert selv, og ingen av dem taklet det særlig godt. Nå skal ikke jeg påstå at hunder ikke kan omplasseres. Men den nye eieren bør vurderes ut fra helt andre kriterier enn om de har en liten hund å bytte tilbake.

Skrevet
Vel, da er vi rett og slett uenige. Jeg har nemlig hatt to hunder som har blitt omplassert selv, og ingen av dem taklet det særlig godt. Nå skal ikke jeg påstå at hunder ikke kan omplasseres. Men den nye eieren bør vurderes ut fra helt andre kriterier enn om de har en liten hund å bytte tilbake.

Joda - akkurat det byttet er jeg enig med deg i! Man skal velge med omhu - ikke ut fra om et makebytte er ok.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Å omplassere hunden sin er en helt grei ting å gjøre dersom man må, men å bytte den bort fordi man vil ha en mindre en? :overrasket: Kan ikke tenke meg noen gode grunner som ligger bak en slik avgjørelse.

Skrevet

Brunhilde da, du selv burde vel skjønne at man ikke skaffer seg en schæfer, som er en veldig stor hund, dersom man etter 4 år bestemmer seg plutselig for at den er for stor, og vil heller ha en liten en! Hadde ikke sagt noe om de absolutt måtte omplassere fordi den var for stor, hadde ikke tid som den krever etc, men at de vil ha en liten hund i BYTTE mot den 4 år gamle schæferen de allerede har, er helt feil! Hvilke gode grunner ligger bak noe sånt, da?

Skrevet

Jeg har litt delte meninger om dette jeg... På den ene siden, litt irritert over at mennesker setter vekk en hund, for så å skaffe seg en ny. Samtidig så har jeg ikke forutsetningene for å reagere på det heller... Jeg vet ingen ting om den bakenforliggende situasjonen, ergo kan ikke lage meg noen konklusjon.

Det eneste jeg reagerer på at det først i annonsen står evt. bytte inn i annen hund, mens det lengre ned i annonsen står at det er aktuelt med bytte, evt. bud...

Skrevet

Vi har en sønn som kjøpte en Golden i fjor sommer,men etter en måneds tid viste det seg at han var allergisk. Vi tok da over hunden for han var jo helt utrolig liten og søt enda. Det er to hunder til her i huset,men de er bare to småinger.

Etter som tiden gikk krevde hunden mer og jeg ble lett irritert pga. at nesten all jobben falt på meg med alle tre hundene. Det var en periode jeg godt kunne ha tenkt meg å selge han til den første og beste jeg traff, men vi snakket skikkelig ut om saken og nå har han vært med min mann på jobb en del. Han har nemlig en jobb som gjør at han ganske ofte kan det.

Ellers er jo saken den at jeg vet at jeg ikke kommer til å klare å selge han. Jeg er jo bare kjempeglad i han, selv om han kan være ganske bråkete av seg.

Så han blir nok helt sikkert værende her hos oss. :-D

Skrevet

Nå er hunden en border collie, som trenger mye mosjon og plass. Kanskje familien innser at de ikke har plass til en såpass krevende hund? Kanskje de bor i en by? Kanskje de virkelig vil ha hund, men den rasen passer ikke hos dem?

Er det så ille det, da? Jeg synes virkelig noen av dere er kjapp i dømminga når dere ikke vet hva som ligger bak.

Hva skulle de gjort i stedet? Brukt to annonser, og solgt border collien i den ene og ønsket en liten hund i den andre? Ville det vært bedre?

Skrevet
Nå er hunden en border collie, som trenger mye mosjon og plass. Kanskje familien innser at de ikke har plass til en såpass krevende hund? Kanskje de bor i en by? Kanskje de virkelig vil ha hund, men den rasen passer ikke hos dem?

Er det så ille det, da? Jeg synes virkelig noen av dere er kjapp i dømminga når dere ikke vet hva som ligger bak.

Hva skulle de gjort i stedet? Brukt to annonser, og solgt border collien i den ene og ønsket en liten hund i den andre? Ville det vært bedre?

Da jeg så annonsen var det en schæfer. Nå er annonsen borte, men jeg er ganske sikker i min sak. Men både plassmangel og mangel påturmuligheter bør man være fullstendig klar over før man går til anskaffelse av en hund, og ta hensyn til mtp valg av hunderase.

Skrevet (endret)
Brunhilde da, du selv burde vel skjønne at man ikke skaffer seg en schæfer, som er en veldig stor hund, dersom man etter 4 år bestemmer seg plutselig for at den er for stor, og vil heller ha en liten en! Hadde ikke sagt noe om de absolutt måtte omplassere fordi den var for stor, hadde ikke tid som den krever etc, men at de vil ha en liten hund i BYTTE mot den 4 år gamle schæferen de allerede har, er helt feil! Hvilke gode grunner ligger bak noe sånt, da?

Hva slags utsagn er dette?!?

"Du selv burde skjønne!? Du selv, gjest, burde lære litt høflighet. Jeg håper du er frisk og at du aldri må oppleve å ta et vanskelig valg fordi livsituasjonen din endrer seg.

Innlegget er redigert. - lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet
Da jeg så annonsen var det en schæfer. Nå er annonsen borte, men jeg er ganske sikker i min sak. Men både plassmangel og mangel påturmuligheter bør man være fullstendig klar over før man går til anskaffelse av en hund, og ta hensyn til mtp valg av hunderase.

Hva vet vel du om hvordan de har skaffet seg hunden? Kanskje de skulle være snille og ta over den fordi noen andre ikke kunne ha den?

Det er alt for mange hunder i verden som bare blir etterlatt eller avlivet når eierne ikke vil ha dem lengre. Disse eierne har ihvertfall prøvd. Og jeg synes fremdeles det er tåpelig av dere å hisse dere opp over en annonse og komme med de utsagnene dere har gjort når dere ikke kjenner historien bak. Jeg er enig i at man må tenke over slike ting før man skaffer seg hund,men Violetta, vet du hvordan disse fikk hunden sin? Det kan godt være, slik Brunhilde sier, at livssituasjonen til disse menneskene har endret seg. Kanskje de har det vanskelig. Da hjelper det virkelig på at noen lager en tråd på KG om at de ikke er glade i hunden sin. Hvis de ikke var glade i hunden sin kunne de vel slippe den i skogen slik mange andre som ikke er glade i dyrene sine gjør.

Skrevet
Hva vet vel du om hvordan de har skaffet seg hunden? Kanskje de skulle være snille og ta over den fordi noen andre ikke kunne ha den?

Det er alt for mange hunder i verden som bare blir etterlatt eller avlivet når eierne ikke vil ha dem lengre. Disse eierne har ihvertfall prøvd. Og jeg synes fremdeles det er tåpelig av dere å hisse dere opp over en annonse og komme med de utsagnene dere har gjort når dere ikke kjenner historien bak. Jeg er enig i at man må tenke over slike ting før man skaffer seg hund,men Violetta, vet du hvordan disse fikk hunden sin? Det kan godt være, slik Brunhilde sier, at livssituasjonen til disse menneskene har endret seg. Kanskje de har det vanskelig. Da hjelper det virkelig på at noen lager en tråd på KG om at de ikke er glade i hunden sin. Hvis de ikke var glade i hunden sin kunne de vel slippe den i skogen slik mange andre som ikke er glade i dyrene sine gjør.

Nei jeg vet ingenting om hvordan de har skaffet seg hunden, men ansvaret er uansett det samme. Om ikke større, om det er en hund som allerede er omplassert til dem. Mange tar alt for lett på å skaffe seg dyr, de setter seg ikke inn i hva det innebærer.

Har i hvert fall prøvd? Hvor mange mennesker skal "prøve" denne hunden før den endelig finner et ordentlig hjem?

Skrevet

Jeg jobber som frivillig i omplassering av hunder og jeg kan si at det er mye SYKT blant hundeeiere! Hadde nettopp en episode med en dame som truet med å skyte hunden foran naboene hvis vi ikke kom og hentet den innen en viss tid. Hun hadde allerede ringt og plaget sjefen for omplasseringen i mange uker i forveien. Vi hadde ikke så lyst å hente hunden pga måten hun oppførte seg på, men vi tenkte på hunden sitt beste. Anyway, det er mange folk som ikke burde hatt dyr. Jeg blir så forbanna! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...