AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Vi er bedt i bryllup som skal holdes i sør Europa. Alt er dekket av brudeparet 3 dager til ende og de har ikke spart på noe. Hva gjør man med gave i sånne situasjoner? Gir man det på forhånd hjemme, eller på etterskudd? Og hvor mye legger man seg på i sum som venner av de når de påspanderte et så dyrt opphold?? Noen gode forslag til gaver?? Anonymkode: 761f7...8f2
emilie123 Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er bedt i bryllup som skal holdes i sør Europa. Alt er dekket av brudeparet 3 dager til ende og de har ikke spart på noe. Hva gjør man med gave i sånne situasjoner? Gir man det på forhånd hjemme, eller på etterskudd? Og hvor mye legger man seg på i sum som venner av de når de påspanderte et så dyrt opphold?? Noen gode forslag til gaver?? Anonymkode: 761f7...8f2 Var selv i bryllup i sør Europa på forsommeren, men da betalte jeg reise og opphold selv. Brudeparet spanderte flere middager, men utover det så betalte jeg maten også. Brudeparet sa at det var gave nok at jeg kom, men ga en pengegave allikevel. Da skrev jeg på kortet at gaven var penger og hvor mye + at de fikk gaven når vi hadde kommet hjem. Skal en gi noe annet, så kan en jo bare skrive hva gaven er og at de får den ved hjemkomst. De vil jo få problemer i tollen hvis alle tar med gave. Men hva en skal legge seg på i ditt tilfelle, er litt vanskeligere. Tror jeg ville ha gitt dobbelt av hva jeg hadde gitt i et bryllup her hjemme. Det spørs selvfølgelig litt på hvor nær en er brudeparet.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Takk for svar:) Tenkte også at det var lurt å skrive det i et kort ja slik du gjorde. Kanskje gavekort på en opplevelse hadde vært noe eller er ikke det vanlig i bryllupsgave? De har nemlig alt de trenger fra før. Jeg er litt redd at det dobbelte av hva vi hadde gitt her hjemme også er litt lite siden de bruker så mye penger på gjestene. Og hva er egentlig vanlig å gi i litt fine bryllupsgaver til venner nå om dagen?? Lenge siden vi har vært i bryllup også;) Anonymkode: 761f7...8f2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Vi har vært i flere utenlandske bryllup nylig, men har da måtte betale reise og overnatting selv. Situasjonen blir derfor litt ulik deres, men i disse bryllupene har vi lagt oss på gave til cirka 2000 kroner, og tatt med denne til lokasjonen. Ikke nære venner, men gode venner likevel. Anonymkode: 33989...af4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Høres fantastisk ut! Heldige som blir invitert til slik bryllup! Er det mange som skal dit? Ville nok gitt en del tusenlapper da ja Anonymkode: 877c8...45b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Vi har gitt gavekort når vi har vært i bryllup i utlandet, for å slippe at brudeparet må dra på tunge ting hjem Anonymkode: 4b1ae...9a6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #7 Skrevet 15. august 2022 Vi hadde nylig bryllup i utlandet selv, men tok bil så fikk med oss det vi fikk av fysiske gaver. De fleste vippset eller nevnte at en gave ventet hjemme. To gav en gave før de dro. Anonymkode: 9c516...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå