Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er svært vanskelig. Er den pågående som må gå i seg selv og kan endre det. Har prøvd, fikk ikke til. Anbefaler Sue Johnsons bok Hold meg om temaet. 

Anonymkode: 58794...a96

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det er svært vanskelig. Er den pågående som må gå i seg selv og kan endre det. Har prøvd, fikk ikke til. Anbefaler Sue Johnsons bok Hold meg om temaet. 

Så rart svar. Må ikke begge gå i seg selv og endre seg?

Anonymkode: 3877e...acf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så rart svar. Må ikke begge gå i seg selv og endre seg?

Ideelt sett, men man klarer ikke endre andre. Det må de gjøre selv.

Anonymkode: c3f2e...ba0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det toj meg mange år hos en god psykolog å endre meg. Han endret seg ikke og den slags push pull ble helt kald og turn off for meg 

Anonymkode: 25976...1bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror mange/de fleste viktige familieterapeuter mener menn er de som må.. jobbe litt med strategiene sine

Anonymkode: 75fb6...468

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror mange/de fleste viktige familieterapeuter mener menn er de som må.. jobbe litt med strategiene sine

Godt å høre! ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt å høre! ts

Dere forstår vel det, at dette er noe man typisk tenker fordi man er av den pågående typen?

Anonymkode: 2c6da...44b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere forstår vel det, at dette er noe man typisk tenker fordi man er av den pågående typen?

Ts: Ja, selvsagt. Med det sagt: blir man like unnvikende som mannen sin så er det liksom ingenting som noengang skal bli tatt opp, aldri noe som kan bli snakket om fordi alt må jo for fuds skyld unngås.... Kanskje dette funker hvis man ikke har barb, men for vår del har det gått så langt at jeg kan ikke snakke med mannen min om noe som helst. Vil tro en svært pågående dame får beskjed om å dempe seg, men det må jo være grenser for hvor dempet man skal være??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var relativt trygg men hadde tendenser til å bli pågående når mannen var unnvikende, han ble mye mer unnvikende etterhvert og vet nå han har en unnvikende tilknytningsstil, på den tiden trodde jeg bare jeg ikke var god nok. Han var steinansikt og ville bare ha meg når han ikke kunne få meg, og avvisende hvor avvisningen gikk fra mild i starten til konstant og ekstrem.

Under forelskelsen og i starten gikk alt ganske bra, men så endret det seg veldig. Jeg tok opp igjen og igjen at jeg føler meg avvist og uelsket og han sa han drar fra meg hvis jeg krever noe fra han. Så etter mye krangling og desperasjon fra min side over ca 5 år resignerte jeg og utslettet alle behovene. 
Kranglingen opphørte og han følte på mye frihet, men han følte på mye skyld og skam siden han så jeg hadde forkastet den jeg er og var ulykkelig, så da gjorde han det slutt for min del sa han.

Etter samlivsbruddet fikk jeg identiteten min gradvis tilbake, og er nå nesten meg selv igjen. Da ønsket han meg tilbake og jeg måtte si nei da jeg visste det vil bli som før hvis vi blir sammen igjen. Dessverre. Han sier at under steinansiktet elsket han meg dypt. Har og fått endret tilknytningsmønster etter det 11 år lange forholdet, gått fra trygg og delvis pågående til engstelig unnvikende og får panikk av menn som er pågående og blir utrygg og lei meg når menn er unnvikende. Jobber aktivt med meg selv for å bli trygg igjen. 

Anonymkode: 2bfce...e9e

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var relativt trygg men hadde tendenser til å bli pågående når mannen var unnvikende, han ble mye mer unnvikende etterhvert og vet nå han har en unnvikende tilknytningsstil, på den tiden trodde jeg bare jeg ikke var god nok. Han var steinansikt og ville bare ha meg når han ikke kunne få meg, og avvisende hvor avvisningen gikk fra mild i starten til konstant og ekstrem.

Under forelskelsen og i starten gikk alt ganske bra, men så endret det seg veldig. Jeg tok opp igjen og igjen at jeg føler meg avvist og uelsket og han sa han drar fra meg hvis jeg krever noe fra han. Så etter mye krangling og desperasjon fra min side over ca 5 år resignerte jeg og utslettet alle behovene. 
Kranglingen opphørte og han følte på mye frihet, men han følte på mye skyld og skam siden han så jeg hadde forkastet den jeg er og var ulykkelig, så da gjorde han det slutt for min del sa han.

Etter samlivsbruddet fikk jeg identiteten min gradvis tilbake, og er nå nesten meg selv igjen. Da ønsket han meg tilbake og jeg måtte si nei da jeg visste det vil bli som før hvis vi blir sammen igjen. Dessverre. Han sier at under steinansiktet elsket han meg dypt. Har og fått endret tilknytningsmønster etter det 11 år lange forholdet, gått fra trygg og delvis pågående til engstelig unnvikende og får panikk av menn som er pågående og blir utrygg og lei meg når menn er unnvikende. Jobber aktivt med meg selv for å bli trygg igjen. 

Så du ville anbefalt meg (ts) å ikke vente på at han kan bli bedre? Har gitt det 6 år allerede. Kan ikke si jeg har mistet meg selv, men syns det er trist å leve i et så kaldt forhold. Han avviser og avviser og nesten alt i forholdet er på hans premisser.... Vi har barn. Derfor jeg ikke har dratt videre for lengst.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Glad det ordnet seg for deg. 11 år er laaang tid på å bli nedbrutt!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du ville anbefalt meg (ts) å ikke vente på at han kan bli bedre? Har gitt det 6 år allerede. Kan ikke si jeg har mistet meg selv, men syns det er trist å leve i et så kaldt forhold. Han avviser og avviser og nesten alt i forholdet er på hans premisser.... Vi har barn. Derfor jeg ikke har dratt videre for lengst.

Ja, ville absolutt ikke anbefalt det med en gang så klart, men om han etter 6 år ikke ønsker å jobbe med noe, bedre kommunikasjonen eller møte deg på halvveien ville jeg tenkt at for din egen del må du se om det er verdt det. For meg var det en helt vanvittig uvant opplevelse å møte menn igjen som faktisk viser affeksjon og som faktisk ønsker å være med meg, har enda ikke blitt vant til den følelsen fordi det føles helt uvirkelig (og også nydelig) ut. Mens min eks savner meg og sier at ingen han møter er like bra som meg. Du kan også møte en som er mer lik deg i tilknytningsstilen og kjærlighetsspråket og føle deg verdsatt og ønsket igjen. Forstår det er vondt med barn i bildet, har et barn vi også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ville absolutt ikke anbefalt det med en gang så klart, men om han etter 6 år ikke ønsker å jobbe med noe, bedre kommunikasjonen eller møte deg på halvveien ville jeg tenkt at for din egen del må du se om det er verdt det. For meg var det en helt vanvittig uvant opplevelse å møte menn igjen som faktisk viser affeksjon og som faktisk ønsker å være med meg, har enda ikke blitt vant til den følelsen fordi det føles helt uvirkelig (og også nydelig) ut. Mens min eks savner meg og sier at ingen han møter er like bra som meg. Du kan også møte en som er mer lik deg i tilknytningsstilen og kjærlighetsspråket og føle deg verdsatt og ønsket igjen. Forstår det er vondt med barn i bildet, har et barn vi også.

Takk for råd. Det ante meg. Jeg husker ikke lenger hvordan det er å være sammen med en "normalt" kjærlig mann! Er virkelig glad det ordnet seg for deg. Håper det gjør det for meg etterhvert også.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for råd. Det ante meg. Jeg husker ikke lenger hvordan det er å være sammen med en "normalt" kjærlig mann! Er virkelig glad det ordnet seg for deg. Håper det gjør det for meg etterhvert også.

Bare hyggelig. Håper virkelig det ordner seg for deg også, du fortjener å føle deg sett og verdifull i et forhold 💜

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et slikt forhold nå. Er den pågående. Kjempevanskelig, og ville ikke anbefalt det med mindre man klarer å kommunisere svært godt. Noe vi ikke klarer. 

Han stenger meg ute, er avvisende. Men i andre tilfeller kan han gi alt av kjærlighet og kos. Derfor så vanskelig når han snur, er en berg og dal-bane. Mine følelser går så opp og ned. Føler meg bra nok i det ene øyeblikket, for så å være helt på bånn. Min løsning, eller det jeg jobber imot, er å klare å ikke ta det så til meg. Være meg uansett og ikke la han påvirke meg så voldsomt som han kan gjøre. Er kjempe utfordrende, men jobber meg mot det. Gjennstår å se om det går i lengden, håper det da jeg er så ufattelig glad i han. Men, vi får nå bare vente å se.. 

Lykke til. 

Anonymkode: 9b443...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts: Ja, selvsagt. Med det sagt: blir man like unnvikende som mannen sin så er det liksom ingenting som noengang skal bli tatt opp, aldri noe som kan bli snakket om fordi alt må jo for fuds skyld unngås.... Kanskje dette funker hvis man ikke har barb, men for vår del har det gått så langt at jeg kan ikke snakke med mannen min om noe som helst. Vil tro en svært pågående dame får beskjed om å dempe seg, men det må jo være grenser for hvor dempet man skal være??

Men hadde man ikke vært pågående så hadde man jo falt for en normal type og hatt sjanse på en normal type, ikke bare på de som er svært unnvikende. Dette henger altså sammen. Du hadde falt for noen helt andre dersom du hadde vært annerledes selv, og da hadde du heller ikke hatt problemer med at han var dempet eller unnvikende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen ned en unnvikende mann nå. Exen min var helt omvendt, narsissist og kontrollerende med stort oppmerksomhetsbehov så jeg er vant til jaget å stresset med kontakt hele tiden. Selv om jeg hatet det konstante maset så er det helt fryktelig med han som er så dårlig på kontakt igjen…. Blir så needy (og barnslig) når jeg ikke hører noe 😞

Anonymkode: 945a9...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å bruke tid på. En som er unnvikende selv mot partnere kommer aldri til å kunne gi noen partner det det andre trenger. De aller fleste kvinner som unnvikende menn mener er needy, vil ikke være pågående i en normalt fungerende relasjon sammen med et annet menneske som evner å gi trygghet uansett. Man er rett og slett best tjent med å la unnvikende menn seile sin egen sjø, og bruke tid på menn som faktisk ønsker kvinner i livet. 

Anonymkode: b9a0e...d62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...