AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Er lite merkeklær men helt brukbare. Får man solgt klær fra H&M, Vero Moda, Lindex og den type klær eller er det ikke noe vits i å prøve engang? Og er det best å selge de i pakker eller ett og ett plagg? Er så mye at jeg vet ikke om jeg orker å ta bilder av de engang… Anonymkode: dd73f...21c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Nei. Folk begynner å bli lei av dårlig kvalitet, og kjøper i hvert fall ikke brukte billigvarer. Kjøper man kvalitet, varer klærne, og det har stadig flere funnet ut. Da betaler de gjerne mer for klærne også. Jeg for min del, kommer aldri til å kjøpe brukte klær til meg selv. Anonymkode: a42e0...542 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Selg de på Tise. Der selges det brukte billigmerker for slikk og ingenting, men det blir solgt. Jeg har selv kjøpt en gammel HM kjole derfra som jeg ikke fikk kjøpt da den var til salgs for noen år siden. Anonymkode: 347f0...510
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Er lite merkeklær men helt brukbare. Får man solgt klær fra H&M, Vero Moda, Lindex og den type klær eller er det ikke noe vits i å prøve engang? Og er det best å selge de i pakker eller ett og ett plagg? Er så mye at jeg vet ikke om jeg orker å ta bilder av de engang… Anonymkode: dd73f...21c Ja du får solgt, men du får lit for det. Lettere å selge 1 og 1 plagg Anonymkode: f790a...dc0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Jeg personlig gidder ikke 🙈 her går det til UFF.. er mye mer jobb enn man tjener på det, og du risikerer å sitte på plaggene lenge. Jeg har riktignok kjøpt meg ullbukse og gensere til meg selv på Facebook, men det er det jeg har kjøpt brukt til meg selv.. Til ungene lager jeg ofte klespakker som jeg legger ut, bruker å gi det en ukes tid og er det ikke solgt da så går det også til UFF. Anonymkode: aa6ae...fac 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Hei, Jeg selger en del klær. Mange av klærne er fra Zara og H&M. De aller fleste er ubrukte og veldig nøytrale (typiske klær du fortsatt ser folk bruke og kjøpe). Har lagt de ut alt fra 100 til 350kr. Mitt ønske er å kvitte meg med de, men også tjene litt på de. Iom klærne er ubrukte så ønsker jeg ikke å bare kaste de. Ja, jeg kunne ha gitt det bort, men har en under gjennomsnittet lønn, så er avhengig av disse salgene. Har fått solgt ganske mye faktisk og ting blir solgt så lenge du tar gode bilder, skriver en god annonse og ikke tar altfor drøye priser. Skal du for eksempel ha 300kr for en Tskjorte, så sier det jo seg selv at ingen kjøper det. Anonymkode: 7a881...aff 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du for eksempel ha 300kr for en Tskjorte, så sier det jo seg selv at ingen kjøper det. Det spørs på t-skjorta Anonymkode: f790a...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, Jeg selger en del klær. Mange av klærne er fra Zara og H&M. De aller fleste er ubrukte og veldig nøytrale (typiske klær du fortsatt ser folk bruke og kjøpe). Har lagt de ut alt fra 100 til 350kr. Mitt ønske er å kvitte meg med de, men også tjene litt på de. Iom klærne er ubrukte så ønsker jeg ikke å bare kaste de. Ja, jeg kunne ha gitt det bort, men har en under gjennomsnittet lønn, så er avhengig av disse salgene. Har fått solgt ganske mye faktisk og ting blir solgt så lenge du tar gode bilder, skriver en god annonse og ikke tar altfor drøye priser. Skal du for eksempel ha 300kr for en Tskjorte, så sier det jo seg selv at ingen kjøper det. Anonymkode: 7a881...aff Med en under gjennomsnitt lønn hadde det kanskje vært bedre å roe ned shoppingen for så å selge ubrukte klær? Jeg har kjøpt en del brukte klær, men da har det vært spesielle klær fra billigmerker, eller merkeklær. Orker ikke gå på Finn for å kjøpe et basisplagg det er enklere å kjøpe på HM. Anonymkode: c0f4d...493 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med en under gjennomsnitt lønn hadde det kanskje vært bedre å roe ned shoppingen for så å selge ubrukte klær? Jeg har kjøpt en del brukte klær, men da har det vært spesielle klær fra billigmerker, eller merkeklær. Orker ikke gå på Finn for å kjøpe et basisplagg det er enklere å kjøpe på HM. Anonymkode: c0f4d...493 Kjøper ikke så mye nå lengre. Mye av dette er fra tidligere. Har hatt bedre råd før, men ting har endret seg etter corona. Men har aldri kjøpt ting for å selge de. Har ikke så mye lagringsplass hos meg og det er bare mer styr og kaos enn noe annet. Har solgt for ca 14.000kr nå i juli bare, alt er basisklær. Folk er vell annerledes enn deg og kjøper det de liker, når de kan få det for halvpris. Anonymkode: 7a881...aff 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjøper ikke så mye nå lengre. Mye av dette er fra tidligere. Har hatt bedre råd før, men ting har endret seg etter corona. Men har aldri kjøpt ting for å selge de. Har ikke så mye lagringsplass hos meg og det er bare mer styr og kaos enn noe annet. Har solgt for ca 14.000kr nå i juli bare, alt er basisklær. Folk er vell annerledes enn deg og kjøper det de liker, når de kan få det for halvpris. Anonymkode: 7a881...aff Enig. Jeg har lagt ut mange billige basisklær denne uken på Tise og fått solgt en del. Mange som kjøper bor på et sted de ikke får tak i klærne🤷♀️ Klærne går unna her ihvertfall. Anonymkode: 347f0...510
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Hvordan sender dere klærne? Anonymkode: a3a13...b69
Tripptrapp1 Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 6.33): Nei. Folk begynner å bli lei av dårlig kvalitet, og kjøper i hvert fall ikke brukte billigvarer. Kjøper man kvalitet, varer klærne, og det har stadig flere funnet ut. Da betaler de gjerne mer for klærne også. Jeg for min del, kommer aldri til å kjøpe brukte klær til meg selv. Anonymkode: a42e0...542 Etter min mening er dette bare tull. Så lenge prisen er lav nok og klærne pent brukt, så er det absolutt et marked for brukte «billigklær». Det er ikke alle som har hverken interessen for eller økonomien til å kjøpe dyre merkeklær. Noe som vil gjøre seg enda tydeligere ift kostnadsøkningen vi ser i samfunnet nå. Ikke er det noen automatikk i at de dyre klærne har den kvaliteten og levetiden man forventer av de heller. Og for å runde av så er det lite miljøvennlig å kjøpe nye klær hele tiden. Heldigvis opplever jeg at det er mye mer innafor å kjøpe brukte klær i dag enn for få år siden, og faktisk mer skam knyttet til det å stadig kjøpe nye plagg. Brukt er bra for miljøet, og bra for lommeboken! Jeg bruker Tise og finn.no for å selge klær, og syns det fungerer fint. Dersom du har hauger av klær du vil kvitte deg med så er gjerne en klespakke til en rimelig penge veien å gå. «Billigklær» taper verdien fortere enn merkeklær, så du får neppe igjen i nærheten av det du ga for de, men litt får du nok. Om du selger de som klespakke trenger du ikke å legge så mye i å ta gode bilder av og å beskrive hvert enkelt plagg, men noen bilder burde du absolutt ha. Lykke til! 2
Tripptrapp1 Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan sender dere klærne? Anonymkode: a3a13...b69 Posten/postnord. Som regel blir vi enige om å sende de på billigste mulige måte. Er det en liten topp, så sender jeg den som brev. Ellers er det liten/vanlig norgespakke som gjelder. Fordelen med norgespakke er at den har sporingsnummer, men jeg har aldri opplevd problemer med å bli svindlet hverken på selger eller kjøper-siden. Betaler/tar betaling med vips eller gjennom fiks ferdig-ordningen til finn.no. Fungerer veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Selg lokalt! Da kjenner man de som kjøper, man kan prøve på en ok måte, man kan legge det på trappa så henter de selv osv. Dessuten syns jeg personlig det er bedre å kjøpe av kjentfolk som jeg stoler på enn et random navn uti verden. Anonymkode: e3aa5...632
origin Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har forsøkt å selge brukte og ubrukte på finn og facebook. Hadde mest hell med facebook. Går det for lang tid havner det i Uff eller Fretex
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har byttekveld med venninne et par ganger i året, gir vekk eller legger i UFF-container. Bryr meg ikke om å selge, men liker ikke å kaste klær. Anonymkode: d57b5...c64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå