Gå til innhold

Peneste mann jeg har sett og jeg sa det til han!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle hilse på en fyr ifbm jobb og ble sittende og prate. Jeg fikk ikke med meg halvparten av hva han sa for han var så pen. Så midt i alt, på et helt upassende sted, glapp det bare ut av meg :"du er virkelig den peneste mannen jeg har sett!"...

Han ble litt satt ut, så flau ut men smilte stort.... 

Og jeg ble selv så flau over meg selv at jeg fant ut at der og da var det passende å gå. Kom med en eller annen unnskyldning og sa at jeg måtte gå. Han fikk ikke sagt et ord før jeg var borte. 

Altså... Er det fint, flaut, kleint eller søtt å fortelle en fyr at han er så forbaska pen? Og vil han mest sannsynlig bli smigret, glad, flau, nysgjerrig på meg..? 

Uff at jeg ikke kan passe munnen min...! 

Anonymkode: ee673...3b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt dere i møte, eller bare sosialt? Var det en typ casual drink eller kaffe, så tenker jeg at det går helt fint.

Hilsen ei som snakker rett fra levra ☺️

Skrevet (endret)

Hvis det var en ny arbeidskollega du hilste på for første gang så syns jeg det er helt upassende.

Det er ikke innafor at jeg som mann sier det til en ny kvinnelig arbeidskollega, så da er det selvfølgelig ikke innafor at en dame sier det til en ny mannlig arbeidskollega.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Satt dere i møte, eller bare sosialt? Var det en typ casual drink eller kaffe, så tenker jeg at det går helt fint.

Hilsen ei som snakker rett fra levra ☺️

Sosialt, bare satt og pratet og jeg klarte ikke holde inne med det lenger. Puh, vet virkelig ikke hva han tenker i etterkant.... 

AnonymBruker
Skrevet
Jr.Garcon skrev (1 minutt siden):

Hvis det var en ny arbeidskollega du hilste på for første gang så syns jeg det er helt upassende.

Det er ikke innafor at jeg som mann sier det til en ny kvinnelig arbeidskollega, så da er det selvfølgelig ikke innafor at en dame sier det til en ny manlig arbeidskollega.

Veldig enig og skjønner hva du sier. Jeg formulerte meg litt klønete. Ja jeg hilste på han for første gang men dette var På en konferanse og det var tredje gangen vi satt oss ned for å prate at dette glapp ut... Men likevel, er det mulig å ikke klare klappe igjen liksom? Uff.... 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Veldig enig og skjønner hva du sier. Jeg formulerte meg litt klønete. Ja jeg hilste på han for første gang men dette var På en konferanse og det var tredje gangen vi satt oss ned for å prate at dette glapp ut... Men likevel, er det mulig å ikke klare klappe igjen liksom? Uff.... 

Uprofesjonelt? Ja. Men sagt er sagt, og så er det bare å fokusere på jobben. Fjortis å henge seg veldig opp i det

Anonymkode: 1b1a0...462

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sosialt, bare satt og pratet og jeg klarte ikke holde inne med det lenger. Puh, vet virkelig ikke hva han tenker i etterkant.... 

For Intensjon om hvorfor du sa det, kan han jo mistolke. Enten tenker han at du synes han er kjekk og var bare det, eller så tror han at du egentlig ville ligge med han. Altså klønete måte og legge an på han. 

🤷🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli pinlig for han i ettertid, å vite dine innerste tanker om han. 

Anonymkode: 51005...7a3

AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli pinlig for han i ettertid, å vite dine innerste tanker om han. 

Innerste? Ligger ganske langt fremme på tungen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa også noe lignende til en mann en gang. Jeg bodde på et lite sted, svært nær der jeg vokste opp som er et forferdelig sted, og så i avisa at denne fyren som så ut some en Amerikansk filmstjerne hadde blitt distriktsmusiker der. Disse distriktsmusikerne er ordentlig gode på instrumentet sitt også, jeg vet det er rift om de jobbene. Noen måneder senere så jeg han på et utested på hjemstedet mitt, og gikk rett bort og satte meg ned ved bordet. Jeg kjente nemlig den andre distriktsmusikeren litt, fordi jeg og venninna mi hadde hatt litt kontakt med han for mange år siden, da vi begge bodde der. Det var vel hun som kjente han, husker ikke hvordan hun kjente han en gang.
Uansett, jeg satte meg ned, og noe av det første jeg sa til han nye, var at han var dritpen. Jeg satt jo uansett bare og måpte, så det ville være enda rarere om jeg ikke sa det, da ville han jo tro at jeg var tilbakestående. Han oppførte seg utrolig overlegent og reservert, men noe med han fikk meg til å slappe av og bare prate. Jeg følte meg ikke avvist av holdningen hans i det hele tatt. Han fortalte at han hadde trukket seg tilbake fra det som de rundt han, blant annet læreren hans på musikkhøyskolen han gikk på, forventet av han og så han som. De ville han skulle spille konserter fordi han var så talentfull, men han ønsket ikke det, hele settingen på slike klassiske konserter fikk han til å flippe helt ut av angst. Så her var han altså, i en avsides dal i Norge der han hadde rømt fra det som kunne blitt en internasjonal lysende karriere.
Det rare var at jeg også hadde trukket meg bort, jeg hadde trukket meg bort fra hele samfunnet og flyttet på nærmest en fjellgård inni huttiheiti, fordi jeg hadde møtt veggen noe så grundig og klarte ikke arbeidslivet lenger. Så vi skjønte hverandre der.

Neste gang jeg så han kom han bort til meg og ba om unnskyldning fordi han hadde oppført seg så blærete, han ville bare ikke slippe noen inn på seg sa han. Vi ble sittende og snakke lenge, og jeg møtte han flere ganger også. Vi hadde utrolig mye til felles, vi hadde lest de samme bøkene, hadde lignende livsfilosofi, åndelig overbevisning etc. Jeg hadde nok et lite "crush" på han, men ikke noe mer enn det. Det er et hyggelig minne.

Anonymkode: 6ad82...d53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Innerste? Ligger ganske langt fremme på tungen

Det er ikke normalt å dele slikt til en ny kollega tenker jeg. I min verden er det «innerste tanker», men tydeligvis ikke for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å dele slikt til en ny kollega tenker jeg. I min verden er det «innerste tanker», men tydeligvis ikke for deg. 

Jo, for meg også, men ikke for TS åpenbart🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke mannen går under av et kompliment. Menn får ofte lite av det, så jeg tenker at han synes det var hyggelig. 

Anonymkode: 7d791...ec5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trakassering 

Anonymkode: 898a6...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jo, for meg også, men ikke for TS åpenbart🙃

Får inntrykk av at TS er den samme som i en annen tråd skriver inngående om blikk-kontakt med en pastor. Han måtte visst være interessert i henne. Det er ferietid nå, og tid for mange fantasihistorier...

Anonymkode: 0e6f7...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at ikke alle går og holder inne med alt. Det var jo tross alt bare et kompliment, og ikke en forespørsel om å sitte på fjeset hans, lissom.  

Du har nok lagt grunnlaget for en god tone mellom dere, men han er sikkert vant til å ha draget, og er nok ganske avslappet til hele greia.  

Anonymkode: 3c084...1cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke mannen går under av et kompliment. Menn får ofte lite av det, så jeg tenker at han synes det var hyggelig. 

Anonymkode: 7d791...ec5

De aller fleste menn får aldri eller veldig sjelden komplimenter eller oppmerksomhet, men tviler på at så er tilfelle for akkurar denne fyren.

Hadde en mann sagt dette til en dame ville det blitt sett på som et overtramp og kanskje trakassering. Det kunne og fort ha blitt eskalert til ledelsen. Menn bryr seg nok ikke om slik, men vi kan ikke ha ulike regler basert på kjønn

Anonymkode: d1fa2...e7b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske respektløst. Får ikke med deg hva han sier, bare sikler på kroppens hans.

Hadde en mann gjort det samme overfor en kvinnelig kollega, hadde han fått så ørene flagret.

Anonymkode: 8c1a0...cfa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var ikke noen trivelig ting å si. Hva hadde du tenkt selv, hvis en fyr du såvidt har prata med på jobbkonferanse plutselig sier du er den peneste dama han har sett? Det er maks ukomfortabelt og ganske creepy. Du skylder han en unnskyldning hvis deres prates igjen. 

Anonymkode: 8304c...eeb

• Liker 2
Skrevet

Synes det virker så koselig, jeg. Oppdatert gjerne om det skjer noe mer  :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...