AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Hvordan skal jeg skrive dette uten at folk skal tro han er et rasshøl? i mine venners, familie og nabos øyne har jeg verdens snilleste mann. Han tar seg av all husarbeid og leverer unger i bhg og skole. han tar til og med handleturen. Såpass at jeg kan telle med en hånd hvor mange ganger jeg handler i året. eneste han har bedt meg om er å handle inn så han slipper. Så med andre ord, ja han er perfekt, i andres øyne, fordi han gjør alt det som er skrevet over. Men hva andre ikke ser, men som gjør meg så trist, usikker og dårlig selvfølelse (at jeg tillater en mann å behandle meg slik at han kan skrike og slå i dører og vegg). så i dag våknet han, skulle ordne med matpakke for barna. Han ba meg ha dle inn matpakke-varer og jeg handlet inn: yoghurt, mozarellastikk, jordbær, brunost, brød, fiskekaker. «JEG SPURTE OM DU HADDE HANDLET INN TIL MATPAKKE?!?!» roper han mens søstera mi er på besøk og sover i rommet ved siden av. ja? Svarer jeg. «HVOR ER SALAMIEN DA?!» åja, det tenkte jeg ikke på. Kan de ikke få brunost da? Kjøpte det som pålegg siden han ville ha det, så kan jeg kjøpe salami til i morgen. «Brunost? Selvfølgelig vil han ha det når det bare består av sukker?!!!!!» fortsetter han å rope. så sier jeg, er da ikke sukker i brunost? Trodde det var sunt jeg… så blir det stille før han slår igjen en dør eller en vegg, hørte bare et sykt høyt smell. også er det stille i noen minutter før han sier noe høyt igjen, snakker med seg selv? Uansett, jeg svarer ikke. så stille igjen, før han starter igjen tredje gangen. Da klikker jeg og sier «skal du faen meg lage en krangel på grunn av salami? Nå stopper du, skjønner du det?!» og da sier han slutt å heve stemmen, «selvfølgelig hever jeg stemmen når det ikke hjelper å holde kjeft fordi du bare fortsetter!» «men nå er jeg stille og du som roper» også holder han seg til hode tydelig irritert med sånn stiv munn som ligner grimase. og sånn har vi det… også er alt glemt noen minutter etter. Dette ser ikke venninner eller naboer. Dette har gjort at jeg har gått fra å elske han til å bare like han. Jeg er blitt likegyldig til han og fantaserer om menn som har behandlet meg bra. Hvis en mann er snill mot meg så tenker jeg «tenk om jeg hadde hatt denne mannen som ektemann, hvor deilig hadde ikke livet vært?» vet ikke hvor jeg vil med dette, men det er nå hverdagen min… den ene tingen ødelegger for alt det andre bra han gjør som jeg forstår jeg er superheldig med… men… hjelp? Anonymkode: cea93...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 TS. Her. dette var det perfekte eksemplet på hva han kan klikke på. Også er det gjerne en sånn hendelse hver dag/annen hver dag. Kan Max gå to dager uten sånn krangling, men det er sjeldent. Anonymkode: cea93...ac6
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 En mann som klikker over salami? Hvorfor trenger du å skrive det slik at folk ikke skal tro at han er et rasshøl? Han er et rasshøl. Og han er voldelig. Ring krisesenteret. Sånn skal du ikke måtte ha det. 7 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes det høres ut som mannen din har masse innestengt irritasjon som han ikke makter ta opp med deg til vanlig. Helt til det koker over for en liten ting. Han er nok vant til å kontrollere alt. Dere burde snakke ordentlig sammen. Tipper begge er konfliktsky? Anonymkode: 2134d...4bc 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Skikkelig bad boy Anonymkode: 80144...46f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): En mann som klikker over salami? Hvorfor trenger du å skrive det slik at folk ikke skal tro at han er et rasshøl? Han er et rasshøl. Og han er voldelig. Ring krisesenteret. Sånn skal du ikke måtte ha det. Fordi hadde overskriften stått sånn alene hadde han blitt dømt på forhånd. Men føler for å få helt riktig svar så må man vite at han til vanlig ikke er slik, og til vanlig gjør mye mer enn hva andre menn gjør. men så klikker ikke andre menn over salami heller… en evig ond sirkel 🙁 ts. Anonymkode: cea93...ac6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Salami og brunost er for øvrig usunt begge deler. brunost har masse sukker salami masse salt og prosessuert kjøtt Anonymkode: 2134d...4bc 7
Gjest Celina holmkold Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes mannen din høres ut som en mann som liker å ha kontroll over praktiske ting i hverdagen, og når han gjør så mye som han gjør, så er det kanskje ikke helt merkelig at han får denne holdningen mtp lange dager med barn i bilde. Jeg synes ikke du gjorde noe feil her. Han overreagerer, men det er en helt vanlig reaksjon i blant. Jeg opplevde at min samboer sparket i veggen fordi jeg kjøpte en red bull til han med sukker, men det ordnet vi opp i. Dersom du tebker på andre menn, bør du revurdere hele forholdet ditt
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi hadde overskriften stått sånn alene hadde han blitt dømt på forhånd. Men føler for å få helt riktig svar så må man vite at han til vanlig ikke er slik, og til vanlig gjør mye mer enn hva andre menn gjør. men så klikker ikke andre menn over salami heller… en evig ond sirkel 🙁 ts. Anonymkode: cea93...ac6 Det er utrolig trist at han behandler deg slik. Du fortjener på ingen måte å bli skjelt ut over en slik filleting. Alle kan glemme en vare på butikken. Han reagerer jo som en barnehageunge i verste trassalder. Patetisk og umodent. 5
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Celina holmkold skrev (1 minutt siden): Jeg synes mannen din høres ut som en mann som liker å ha kontroll over praktiske ting i hverdagen, og når han gjør så mye som han gjør, så er det kanskje ikke helt merkelig at han får denne holdningen mtp lange dager med barn i bilde. Jeg synes ikke du gjorde noe feil her. Han overreagerer, men det er en helt vanlig reaksjon i blant. Jeg opplevde at min samboer sparket i veggen fordi jeg kjøpte en red bull til han med sukker, men det ordnet vi opp i. Dersom du tebker på andre menn, bør du revurdere hele forholdet ditt Nei. Det er ikke vanlig når dette skjer ofte. Alle kan miste besinnelsen, men dette skjer jo annenhver dag, hvis ikke daglig, at fyren klikker over en helt håpløs sak. Det er ikke noe ts burde finne seg i. 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skikkelig bad boy Anonymkode: 80144...46f Han la seg blid, og begynte på matpakke med en gang han stod opp. Så ingen irritasjonsmoment. og nei, ingen av oss er konfliktsky, da hadde jeg ikke svart slik jeg gjorde når han tok det opp for tredje gang på under 10 minutter. Og han hadde ikke klikket i vinkel på grunn av brunost i stedet for salami. ungen fikk jo yoghurt, mozarella stick, fiskekaker, jordbær i tillegg… ts. Anonymkode: cea93...ac6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det høres ut som mannen din har masse innestengt irritasjon som han ikke makter ta opp med deg til vanlig. Helt til det koker over for en liten ting. Han er nok vant til å kontrollere alt. Dere burde snakke ordentlig sammen. Tipper begge er konfliktsky? Anonymkode: 2134d...4bc Var denne jeg mente å sitere over, beklager feil sitat. ts. Anonymkode: cea93...ac6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): En mann som klikker over salami? Hvorfor trenger du å skrive det slik at folk ikke skal tro at han er et rasshøl? Han er et rasshøl. Og han er voldelig. Ring krisesenteret. Sånn skal du ikke måtte ha det. Hvor er han voldelig? Er det vold å smelle igjen ei dør og rope? Krisesenter..? Altså, jeg har opplevd faktisk vold, og det der synes jeg er litt latterlig å si. Man kan oppføre seg fælt uten å være voldelig. Alt er ikke vold. Enig i det andre du skriver i tråden. Anonymkode: 0338e...119 6 1
Silva Pluvialis Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor er han voldelig? Er det vold å smelle igjen ei dør og rope? Krisesenter..? Altså, jeg har opplevd faktisk vold, og det der synes jeg er litt latterlig å si. Man kan oppføre seg fælt uten å være voldelig. Alt er ikke vold. Enig i det andre du skriver i tråden. Anonymkode: 0338e...119 Vold er ikke bare fysisk vold. Materiell vold og psykisk vold går også inn under vold. Når han stadig skriker, slår i veggen og smeller med dører, underforstått med at det er "ts sin skyld", så er dette voldelig atferd. Hadde det skjedd én gang? Alle kan klikke og slamre med en dør. Det handler om hyppighet. Ts forteller at det stadig skjer, nærmest daglig. Det er altså daglig at han skriker og utagerer såpass at det går utover inventar (bord, dører). Når han i tillegg klikker over så idiotiske ting så taler det mer for at det er kontrollerende og voldelig atferd. Endret 26. juli 2022 av Tvillingsjel 6 6
PITTY Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 Innsiktsfull og visuelt beskrevet historie. Den skal du ha.. Kunne vært manus til NRK fjernsynsteateret fra 70- tallet. Tips til julegaven hans i år? Sinnemestringskurs. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Vold er ikke bare fysisk vold. Materiell vold og psykisk vold går også inn under vold. Når han stadig skriker, slår i veggen og smeller med dører, underforstått med at det er "ts sin skyld", så er dette voldelig atferd. Hadde det skjedd én gang? Alle kan klikke og slamre med en dør. Det handler om hyppighet. Ts forteller at det stadig skjer, nærmest daglig. Det er altså daglig at han skriker og utagerer såpass at det går utover inventar (bord, dører). Når han i tillegg klikker over så idiotiske ting så taler det mer for at det er kontrollerende og voldelig atferd. Kontrollerende og uakseptabelt, ja. Men vold er det ikke. Materiell vold, psykisk vold, emosjonell vold, mental vold, SMS-vold,..skal man beskrive alt som vold så mister ordet all mening. "Bruker han vold mot deg?" Kan da besvares med begge disse: - Ja, han banker meg opp jevnlig, jeg må skjule blåmerkene på jobben og finne opp dekkhistorier for turene til legevakta. En dag drepte han meg nesten. - Ja, han smeller med døra annenhver dag og det er veldig ubehagelig når han kjefter. Det reduserer livskvaliteten min. [Pluss, i dette tilfellet:] Jeg roper tilbake og ber han holde kjeft når jeg har fått nok. Det er ganske forskjellige ting. Men la oss si oss uenige og ikke spore av tråden. Anonymkode: 0338e...119 5
Eryn Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 Sinnemestringskurs- ASAP! Ikke noe gøy å leve med. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 Det er frivillig å bo med en mann... Anonymkode: c35c2...924 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 Enig i at det er en helt tåpelig reaksjon fra han siden, men har du forsøkt å svare ham rolig i stedet for å «klikke» og eskalere hele situasjonen? Kanskje du kan spørre han hva han ønsker at du skal gjøre med situasjonen? Kanskje han er utslitt av å måtte gjøre alt av husarbeid, og alt med barna? Dere kunne kanskje forsøkt å fordele arbeidsoppgavene på nytt? Jeg forstår heller ikke hvordan denne situasjonen kan være beskrivende for hverdagssituasjoner deres dersom du kan telle på én hånd hvor mange ganger du har handlet. I så fall må det være noe annet han blir sint over, som kan beskrive problemet lit bedre. Dette kan jo toppen ha skjedd 5 ganger i løpet av et liv. Anonymkode: c11c9...b75 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå