AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Hei Jeg hadde enkel merkantil post/arkiv jobb i staten. Jeg følte meg greit siden jeg til tross gjorde innsats for staten, altså at jeg var en liten brikke i systemet for å kunne levere tjenester til befolknigen. Jeg utførte samfunnsmandat. Det var ikke noe forskjell mellom folk. Direktøren slo prat med meg. Folk med ulike stillinger og ledere snakket sammen og vi hadde det bra. Så fikk jeg mulighet til å gå privat. Der var det mulig å jobbe overtid og på kveldene og få tillegg. Men her jobbet jeg for privatpersoner. Følte meg som ubetydelig tjener for en rikinger. Plutselig kunne sjefen bli sur, eller be meg hente kaffe. Be meg klargjøre og vaske møterommet. Dette var ikke presisert i kontrakt. Jeg ble ydmyket og ble tjener til rikinger. Har dere erfaring med samme forskjell mellom staten og privat når der gjelder stillinger på lavest nivå? Anonymkode: 4676a...7e8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Nei. Det er absolutt forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker i det offentlige også. Det hadde faktisk vært interessant dersom noen av de større mediene hadde satt søkelyset på hva lederne i offentlig sektor grabber til seg av goder, som de som faktisk utfører jobben vi som innbyggere nyter godt av bare kan drømme om (gratis parkering, bevertning betalt av det offentlige («møtemat») osv. osv.) Anonymkode: ef0db...9ae
Portia Catonis Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Jeg tror forskjellen her sitter i sjefen, ikke privat/offentlig sektor. Sjefer oppfører seg veldig forskjellige, og har stor påvirkning på de ansatte. Han/hun kan løfte dem frem, eller trykke dem ned. Lederstiler er svært forskjellige fra person til person. Du må bare tenke at din verdi ikke er avhengig av sjefen, eller noen andre. Du fortjener lønn for ditt arbeid, og det kan du være stolt av. Du jobber ikke for andre, du jobber for å tjene penger til deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå