AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Del Skrevet 25. juli 2022 Vil det kunne fungere å ha en bybobil som eneste bil? Noen som har erfaringer med det? Bor alene, ungene har flyttet ut og jeg pendler til jobb med kollektivt. Det er lite jeg bruker bilen til vanlig. Litt til butikker og ellers små ærender. Siden jeg snart allikevel må bytte ut min bil så har veldig lyst til å bytte med en bybobil. Anonymkode: 930a2...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 25. juli 2022 #2 Del Skrevet 25. juli 2022 Det går fint, om en ikke trenger flere (4) seter. Det er også en del ulemper som at en kjører rundt med ekstra vekt hele tiden, mer ulyd fra innredning samt redusert lastekapasitet i forhold til størrelsen på bilen. Så koster den jo vesentlig mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. juli 2022 #3 Del Skrevet 26. juli 2022 Kjekk bil det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Del Skrevet 28. juli 2022 Hva er en "bybobil"? En bobil som står parkert i byen? Eller vil du liksom bo i trailerpark? Anonymkode: 75730...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er en "bybobil"? En bobil som står parkert i byen? Eller vil du liksom bo i trailerpark? Anonymkode: 75730...f9d Rimelig nytt norsk ord for campervan Anonymkode: e1f10...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva er en "bybobil"? En bobil som står parkert i byen? Eller vil du liksom bo i trailerpark? Anonymkode: 75730...f9d "Bybobil" brukes som betegnelse på bobiler/campingbiler som er bygget på en annen måte og er mindre i størrelse (særlig er de smalere) enn "ordinære" bobiler. Ordet "by" vil jeg tro henspeiler på at de dermed er lettere å ferdes med på trange steder, som i byer. Man ofrer altså noe innvendig plass, særlig i bredden, for å få en mindre bil som er mer lettvint å kjøre med. I en "ordinær" campingbil har man bygget et helt nytt "skrog"/karosseri for å med bedre plass innvendig. Disse kan igjen skilles i delintegrerte (som har en separat førerhytte man kan se stammer fra varebiltypen den er bygget på basis av, og helintegrerte der også førerhytta inngår i den nye "skroget" som en komplett enhet. En bybobil er typisk bygget innenfor de samme ytre rammene og på det opprinnelige karosseriet som den varebilen man bruker som basis. Litt knotete forklart kanskje, men som eksempel på bybobil: Bobil « Sola Bobil Anonymkode: 01419...839 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Del Skrevet 29. juli 2022 Ah, okay, så en bobil som passer i et varebilkarosseri? Så snålt, er jo ikke et nytt konsept heller, men et nytt navn er det vel. Takk for gode forklaringer! Anonymkode: 75730...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
audifreak1997 Skrevet 30. juli 2022 #8 Del Skrevet 30. juli 2022 Går helt fint det, men du må passe på om bobilen er registrert for antall passasjerer som skal bruke den! https://www.motor.no/bobil/kan-bli-dyrt-hvis-du-bryter-denne-regelen/113094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 30. juli 2022 #9 Del Skrevet 30. juli 2022 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå