Gå til innhold

Sopp i underlivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har slitt med sopp i underlivet i over ett år nå, og den blir liksom ikke borte! Jeg bruker canesten-krem flere ganger i uka, har prøvd med yoghurt og nå på sommeren så går jeg helt ærlig mye i løse bukser uten truse under i håp om at det skal forsvinne. Men ellers -hva kan man gjøre? Antibiotika? Gikk på det over vinteren pga. at jeg ble bitt av en katt, men ingen endring ifh. underlivsoppen så.. Har aldri opplevd at det har vart så lenge!

Anonymkode: 2e01a...f88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, gikk så til gynekolog som forklarte at kroppen sannsynligvis har blitt resistent mot canesten. Jeg fikk en krem på resept som tok soppen, og jeg kunne etter en stund bruke canesten igjen med god effekt☺️ 

Anonymkode: 30f51...032

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei

Jeg har slitt med sopp i underlivet i over ett år nå, og den blir liksom ikke borte! Jeg bruker canesten-krem flere ganger i uka, har prøvd med yoghurt og nå på sommeren så går jeg helt ærlig mye i løse bukser uten truse under i håp om at det skal forsvinne. Men ellers -hva kan man gjøre? Antibiotika? Gikk på det over vinteren pga. at jeg ble bitt av en katt, men ingen endring ifh. underlivsoppen så.. Har aldri opplevd at det har vart så lenge!

Jeg hadde det for lenge siden, fikk en tablett som het diflucan.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt med Canesten med en gang. Kjøp diflucan. Kjøp økologiske bomullshipstere eller truser som ikke irriterer området med sopp. Cubus selger dette til ok pris. Les om antiinflammatorisk kosthold og ta en lang pause fra sex. Det er ubalanse i kroppen din, få kroppen i balanse. 

Drikk ingefær te du lager selv ved å koke 20cm fersk ingefær kuttet i biter i en halvliter vann (minst) under lokk i minimum 20 minutter. Ha i honning og sitron.

Anonymkode: d7daa...938

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er de som faktisk helt har sluttet å bruke truse året rundt (med unntak av under menstrasjon), pga. gjentakende soppinfeksjoner. Bommulstruser som for dem ikke utgjør noen forskjell.

Men jeg ville tatt en tur til lege og hørt om det er mulig å få en «hestekur». Ikke minst at de kan sjekke hva salgs sopp det er snakk om, for å kunne mer effektivt behandle. 

Anonymkode: ca615...642

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd det samme, gikk så til gynekolog som forklarte at kroppen sannsynligvis har blitt resistent mot canesten. Jeg fikk en krem på resept som tok soppen, og jeg kunne etter en stund bruke canesten igjen med god effekt☺️ 

Anonymkode: 30f51...032

annev skrev (1 time siden):

Jeg hadde det for lenge siden, fikk en tablett som het diflucan.

Slutt med Canesten med en gang. Kjøp diflucan. Kjøp økologiske bomullshipstere eller truser som ikke irriterer området med sopp. Cubus selger dette til ok pris. Les om antiinflammatorisk kosthold og ta en lang pause fra sex. Det er ubalanse i kroppen din, få kroppen i balanse. 

Drikk ingefær te du lager selv ved å koke 20cm fersk ingefær kuttet i biter i en halvliter vann (minst) under lokk i minimum 20 minutter. Ha i honning og sitron.

Anonymkode: d7daa...938

Diflucan ja, ok. Og kanskje en tur til gynekolog. Lurer på om det ikke er en "hestekur" som må til da! jeg glemmer det litt innimellom, fordi det går vekk og kan være vekke i uker, og så kommer det igjen, så slitsomt!

Og vi er ganske like i tankegangen jeg og du 938, jeg bruker bare bomullstruser, og jeg lager faktisk endel ingefær-oppkok selv! Spiser også ganske balansert. Takk for forslag likevel :)  Partner har jeg ikke nå, og det blir lite sex gitt!

Skrevet

Du har fått gode råd. I tillegg kan jeg anbefale å bade stumpen i saltvann eller grønnsåpevann.

Jeg får lett sopp av de såkalte PH-såpene som Lactasyd, dr greve etc. Bruker kun vann og evt olje nedentil. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Se om jeg kan klare å dele en link, noen som snakker om soppinfeksjon som er gjentakende:

https://vm.tiktok.com/ZMNXkoTnP/?k=1

Anonymkode: ca615...642

Tror ikke det eksem, jeg hadde litt som barn, men ikke så mye, har hatt mye allegi og erf rosiktig med parfyme osv. -men det kan godt hende det skal prøves likevel!! Takk for tips!

Jeg "føler" liksom på meg at det er sopp jeg da (tror jeg), føler meg litt syk samtidig om du skjønner. Det er nok som de sier her oppe at jeg sikkert må bygge opp immunforsvaret og ta en hestekur..!

AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (3 minutter siden):

Du har fått gode råd. I tillegg kan jeg anbefale å bade stumpen i saltvann eller grønnsåpevann.

Jeg får lett sopp av de såkalte PH-såpene som Lactasyd, dr greve etc. Bruker kun vann og evt olje nedentil. 

Aha, ja det kan jo gjøres -saltvannsbad/grønnsåpe høres ikke dumt ut. Bruker ganske vennlige såper til vanlig https://www.okoland.no/produktkategori/glutenfri_og_vegan/vegan-glutenfri_og_vegan/diverse-vegan-glutenfri_og_vegan/?filter_merke=friendly

Mange gode råd her ja, takk!

• Liker 1
Skrevet

Får veldig fort sopp selv. Går uten truse hjemme, løse bukser, bomull truse eller boksere som ikke er helt tettsittende. Omtrent slutta og barbere meg nedentil. 

Men har hørt om man eks sliter med psyken, eller stress så går det rett i underlivet da det slår ut på slimhinnene og skaper trøbbel nedentil. Bare en tanke da du har det så ofte. 

Jeg kan få sopp typ, før mensen. Da utflod før mens kan være litt sterkere enn normalt eller ja, en annen pH verdi enn det skal være. 

Spyler du med vann direkte i underlivet? Bruker du såpe? Underlivet renser seg selv, å bare rennene vann er godt nok for og være ren der nede. Masse vann og såpe, inkl barbering er oppskriften på soppinfeksjon. 

Om alt dette jeg har nevnt ikke er tilfellet så hadde jeg slept meg til en gynekolog og fått sjekka og behandle det. Det klør og svir og er vondt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Slet med sopp for endel år siden. Vask trusene på 90 grader. Tar du antibiotika, få soppkur i samme resept. Ikke bruk tette bukser. Jeg ble kvitt problemet. Men det tok litt tenkning og forskning til. I dag, vet at antibiotika betyr sopp. Heldigvis, har ikke hatt behov for antibiotika på et par år. Frisk som en fisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...