AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har to søstre, hvor den ene har en tendens til å kommunisere med "silent treatment". Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake. Dette også når vi grunngir forklaringen nøye, og stiller spørsmål om hvordan hun har det osv. Neste gang vi møtes later hun som ingenting. Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev. Er så dritlei, og har egentlig lyst å bare skrive at det er respektløst å la være å svare folk hver gang hun ikke får svaret hun ønsker (om vi kan hjelpe til med noe, om vi kommer dit og dit osv.) Hvordan takle slike folk? Er jo glad i henne, og ser for meg om at jeg sier hva jeg føler, så ignorerer hun meg resten av livet. Anonymkode: 55b48...883
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Dette høres ut som søsteren min.. og hun blir irritert og fornærmet ofte, mange ganger aner jeg ikke en gang at jeg har sagt eller gjort noe som har fornærmet henne før min mor plutselig nevner det til meg.. Jeg har dessverre ikke noen gode råd, har dessverre bare innsett at jeg må beskytte meg selv ved å holde litt avstand😔 Anonymkode: bf46c...f41 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har to søstre, hvor den ene har en tendens til å kommunisere med "silent treatment". Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake. Dette også når vi grunngir forklaringen nøye, og stiller spørsmål om hvordan hun har det osv. Neste gang vi møtes later hun som ingenting. Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev. Er så dritlei, og har egentlig lyst å bare skrive at det er respektløst å la være å svare folk hver gang hun ikke får svaret hun ønsker (om vi kan hjelpe til med noe, om vi kommer dit og dit osv.) Hvordan takle slike folk? Er jo glad i henne, og ser for meg om at jeg sier hva jeg føler, så ignorerer hun meg resten av livet. Anonymkode: 55b48...883 Hun velger selv hvordan hun vil oppføre seg, og det eneste du kan gjøre er å la uakseptabel oppførsel få konsekvenser. Er du lei av henne, så ikke ta initiativ til besøk. Er du irriteret over hun ikke svarer, så slutt å sende henne meldinger. Anonymkode: 2d358...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har to søstre, hvor den ene har en tendens til å kommunisere med "silent treatment". Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake. Dette også når vi grunngir forklaringen nøye, og stiller spørsmål om hvordan hun har det osv. Neste gang vi møtes later hun som ingenting. Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev. Er så dritlei, og har egentlig lyst å bare skrive at det er respektløst å la være å svare folk hver gang hun ikke får svaret hun ønsker (om vi kan hjelpe til med noe, om vi kommer dit og dit osv.) Hvordan takle slike folk? Er jo glad i henne, og ser for meg om at jeg sier hva jeg føler, så ignorerer hun meg resten av livet. Anonymkode: 55b48...883 Du kan forklare henne hvordan det er for deg når hun gjør slik, også må du bare leve med reaksjonen. Det er da ikke ditt ansvar. Anonymkode: f9b76...db2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har to søstre, hvor den ene har en tendens til å kommunisere med "silent treatment". Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake. Dette også når vi grunngir forklaringen nøye, og stiller spørsmål om hvordan hun har det osv. Neste gang vi møtes later hun som ingenting. Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev. Er så dritlei, og har egentlig lyst å bare skrive at det er respektløst å la være å svare folk hver gang hun ikke får svaret hun ønsker (om vi kan hjelpe til med noe, om vi kommer dit og dit osv.) Hvordan takle slike folk? Er jo glad i henne, og ser for meg om at jeg sier hva jeg føler, så ignorerer hun meg resten av livet. Anonymkode: 55b48...883 Hvordan er det hun ikke svarer? Ignorerer hun spørsmålet dere stiller? Anonymkode: c7934...cd9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Dette skjønner jeg ikke. Hvis hun spør om hjelp og du sier nei så er det vel ikke et problem at hun ikke skriver noe mer? Du har svart. Hva med å la henne være? Anonymkode: 24ee4...20a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette skjønner jeg ikke. Hvis hun spør om hjelp og du sier nei så er det vel ikke et problem at hun ikke skriver noe mer? Du har svart. Hva med å la henne være? Anonymkode: 24ee4...20a Det handler ikke kun om når hun ber om hjelp, men om hun ikke er fornøyd med svarene våre på alle plan. Om vi ikke kan komme tilbake til hjembyen når det passer henne best osv. Jeg spør ofte i samme samtale hvordan det går med henne, da jeg bryr meg. Kun svar om hun har en god dag og alle danser etter hennes pipe. Vet at hun kan ignorere mannen sin i dagesvis om han ikke oppfører seg som hun vil også. Anonymkode: 55b48...883
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Hva med å redusere kontakten med denne søsteren? Og når hun driver med silent treatment, så overser dere henne, det er ikke din/deres. Det er ikke et sunt og godt forhold. Anonymkode: d2317...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Hva med å redusere kontakten med denne søsteren? Og når hun driver med silent treatment, så overser dere henne, det er ikke din/deres. Det er ikke et sunt og godt forhold. Anonymkode: d2317...f4c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det handler ikke kun om når hun ber om hjelp, men om hun ikke er fornøyd med svarene våre på alle plan. Om vi ikke kan komme tilbake til hjembyen når det passer henne best osv. Jeg spør ofte i samme samtale hvordan det går med henne, da jeg bryr meg. Kun svar om hun har en god dag og alle danser etter hennes pipe. Vet at hun kan ignorere mannen sin i dagesvis om han ikke oppfører seg som hun vil også. Anonymkode: 55b48...883 Ok, jeg ser deg ts. Jeg tror du misforstår søsteren din (søster 1). Å danse rundt noens pipe er noe du har plukket opp fra internett eller overhørt andre si. Og det er noe man kan si om hvem som helst, for å skape negativ stemning rundt en annen person uten at de egentlig gjør noe spesielt for å fortjene det. Og det er en grunn til at jeg mistenker dette, og grunnen skal du få vite straks: Jeg tviler på at søsteren din ignorerer deg for å være slem. Jeg er derimot skråsikker på at du er litt småsjalu, og rotter deg sammen med søster nr 2. Jeg er sikker fordi du skriver at : «Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake.» Og markert i bold der sånn så avslører du at det er dere to søstrene, mot den ene. Og alle dere 2 søstre er enige om at det er noe rart med søster 1. Hvorfor velger du å formulere deg på denne måten? Det er åpenbart at du forsøker å styrke påstanden din om at flertallet mener det samme som deg og at du har rett. Men i denne sammenheng kan det du driver med også klassifiseres som mobbing. (!) Du skriver også at søster 1 kan ignorere mannen sin i dagesvis om han ikke oppfører seg som hun vil også. Hvordan i alle dager vet du dette? Har du gått sammen med mannen hennes for å sette søster 1 i dårlig lys også? Og da må jeg spørre deg ts: Hvem skal søster 1 ha tillit til? Kanskje hun er i sjokk etter så mange år med tull fra familien rundt? Hun kan helt tydelig ikke stole på mannen sin eller sine to søstre. Videre skriver du; « Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev.» Dere har altså utestengt søster nummer 1 i åresvis. Dette er barnslig. Og ts, jeg ut et konkret råd til deg. Inkluder begge søstrene dine i «vi» Og få deg en hobby. Du kan foreksempel sorter perler i ulik farge isteden for søsken. Hilsen søster nr 1. (Man kjenner lusa på gangen🥳) Anonymkode: c7934...cd9 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, jeg ser deg ts. Jeg tror du misforstår søsteren din (søster 1). Å danse rundt noens pipe er noe du har plukket opp fra internett eller overhørt andre si. Og det er noe man kan si om hvem som helst, for å skape negativ stemning rundt en annen person uten at de egentlig gjør noe spesielt for å fortjene det. Og det er en grunn til at jeg mistenker dette, og grunnen skal du få vite straks: Jeg tviler på at søsteren din ignorerer deg for å være slem. Jeg er derimot skråsikker på at du er litt småsjalu, og rotter deg sammen med søster nr 2. Jeg er sikker fordi du skriver at : «Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake.» Og markert i bold der sånn så avslører du at det er dere to søstrene, mot den ene. Og alle dere 2 søstre er enige om at det er noe rart med søster 1. Hvorfor velger du å formulere deg på denne måten? Det er åpenbart at du forsøker å styrke påstanden din om at flertallet mener det samme som deg og at du har rett. Men i denne sammenheng kan det du driver med også klassifiseres som mobbing. (!) Du skriver også at søster 1 kan ignorere mannen sin i dagesvis om han ikke oppfører seg som hun vil også. Hvordan i alle dager vet du dette? Har du gått sammen med mannen hennes for å sette søster 1 i dårlig lys også? Og da må jeg spørre deg ts: Hvem skal søster 1 ha tillit til? Kanskje hun er i sjokk etter så mange år med tull fra familien rundt? Hun kan helt tydelig ikke stole på mannen sin eller sine to søstre. Videre skriver du; « Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev.» Dere har altså utestengt søster nummer 1 i åresvis. Dette er barnslig. Og ts, jeg ut et konkret råd til deg. Inkluder begge søstrene dine i «vi» Og få deg en hobby. Du kan foreksempel sorter perler i ulik farge isteden for søsken. Hilsen søster nr 1. (Man kjenner lusa på gangen🥳) Anonymkode: c7934...cd9 Oj... Her leser vi innlegget ganske så ulikt. Du følte deg truffet av dette? Kjedelig om du har det slik med dine søsken, du er sikker på at du ikke har noe med en evt dårlig stemning å gjøre? Anonymkode: d2317...f4c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, jeg ser deg ts. Jeg tror du misforstår søsteren din (søster 1). Å danse rundt noens pipe er noe du har plukket opp fra internett eller overhørt andre si. Og det er noe man kan si om hvem som helst, for å skape negativ stemning rundt en annen person uten at de egentlig gjør noe spesielt for å fortjene det. Og det er en grunn til at jeg mistenker dette, og grunnen skal du få vite straks: Jeg tviler på at søsteren din ignorerer deg for å være slem. Jeg er derimot skråsikker på at du er litt småsjalu, og rotter deg sammen med søster nr 2. Jeg er sikker fordi du skriver at : «Om vi svarer på noe hun blir skuffet over, så får vi aldri svar tilbake.» Og markert i bold der sånn så avslører du at det er dere to søstrene, mot den ene. Og alle dere 2 søstre er enige om at det er noe rart med søster 1. Hvorfor velger du å formulere deg på denne måten? Det er åpenbart at du forsøker å styrke påstanden din om at flertallet mener det samme som deg og at du har rett. Men i denne sammenheng kan det du driver med også klassifiseres som mobbing. (!) Du skriver også at søster 1 kan ignorere mannen sin i dagesvis om han ikke oppfører seg som hun vil også. Hvordan i alle dager vet du dette? Har du gått sammen med mannen hennes for å sette søster 1 i dårlig lys også? Og da må jeg spørre deg ts: Hvem skal søster 1 ha tillit til? Kanskje hun er i sjokk etter så mange år med tull fra familien rundt? Hun kan helt tydelig ikke stole på mannen sin eller sine to søstre. Videre skriver du; « Flere år med dette og vi søstrene går på tå hev.» Dere har altså utestengt søster nummer 1 i åresvis. Dette er barnslig. Og ts, jeg ut et konkret råd til deg. Inkluder begge søstrene dine i «vi» Og få deg en hobby. Du kan foreksempel sorter perler i ulik farge isteden for søsken. Hilsen søster nr 1. (Man kjenner lusa på gangen🥳) Anonymkode: c7934...cd9 Du har jo mistolket det ts skrev fullstendig!? For en utrolig vrien og surmaget, lettkrenket måte å oppfatte saken på. TS skriver jo at søsteren behandler alle med "silent treatment", inkl sin egen mann, hver gang ting ikke går slik hun vil. Da fryser hun ut andre, uansett årsak. Slik jeg leser det er det søsteren som behandler andre med silent treatment som er skikkelig furten og lettkrenket og tar på vei for alt, uten særlig grunn. Anonymkode: 49457...f77
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj... Her leser vi innlegget ganske så ulikt. Du følte deg truffet av dette? Kjedelig om du har det slik med dine søsken, du er sikker på at du ikke har noe med en evt dårlig stemning å gjøre? Anonymkode: d2317...f4c Nei😎 Jeg er helt sikker på at jeg ikke lager dårlig stemning for noen, og skulle noen mene at jeg gjør det så velger jeg å håndtere det riktig med den det gjelder. Hvis den det gjelder har et problem av noe slag så er saken en annen. Men da må man ta stilling til den informasjonen hvis det dukker opp. Ts har ingen grunn til å gå sammen men søsteren sin å mislike den andre søsteren. Dette er opplagte ting, men noen glemmer oppdragelsen sin underveis i livet tror jeg. AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du har jo mistolket det ts skrev fullstendig!? For en utrolig vrien og surmaget, lettkrenket måte å oppfatte saken på. TS skriver jo at søsteren behandler alle med "silent treatment", inkl sin egen mann, hver gang ting ikke går slik hun vil. Da fryser hun ut andre, uansett årsak. Slik jeg leser det er det søsteren som behandler andre med silent treatment som er skikkelig furten og lettkrenket og tar på vei for alt, uten særlig grunn. Anonymkode: 49457...f77 Nei. Jeg har ikke mistolket. Jeg ser ikke søsterens side av saken her. Hvorfor tar ts det opp i det hele tatt, med noen andre enn søsteren sin? Hvis man prøver å svare på det så blir det er svar man ikke liker. Og hadde ts ønsket et svar med sympati så hadde dette kommet frem i innlegget. Det er dårlig gjort å skrive som ts gjør . Ingen tolkning her fra min side. Anonymkode: c7934...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei😎 Jeg er helt sikker på at jeg ikke lager dårlig stemning for noen, og skulle noen mene at jeg gjør det så velger jeg å håndtere det riktig med den det gjelder. Hvis den det gjelder har et problem av noe slag så er saken en annen. Men da må man ta stilling til den informasjonen hvis det dukker opp. Ts har ingen grunn til å gå sammen men søsteren sin å mislike den andre søsteren. Dette er opplagte ting, men noen glemmer oppdragelsen sin underveis i livet tror jeg. Nei. Jeg har ikke mistolket. Jeg ser ikke søsterens side av saken her. Hvorfor tar ts det opp i det hele tatt, med noen andre enn søsteren sin? Hvis man prøver å svare på det så blir det er svar man ikke liker. Og hadde ts ønsket et svar med sympati så hadde dette kommet frem i innlegget. Det er dårlig gjort å skrive som ts gjør . Ingen tolkning her fra min side. Anonymkode: c7934...cd9 Det jeg har uthevet. Du aner jo null og ingenting om disse søstrene så det er ganske spenstig av deg å uttale deg på denne måten. Og resten av svaret ditt er jo bare svada iom at du ikke vet mer enn det som står. Så du leser innlegget med "dine briller" på og føler deg på et vis truffet. Hvorfor er det dårlig gjort av ts å skrive som hun gjør? Og hva som var galt med å skrive her inne? Tror du ikke ts, og andre der, hsr prøvd å ta det opp med søster? Det er ikke så lett å kommunisere med en som driver med silent treatment. Anonymkode: d2317...f4c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg har uthevet. Du aner jo null og ingenting om disse søstrene så det er ganske spenstig av deg å uttale deg på denne måten. Og resten av svaret ditt er jo bare svada iom at du ikke vet mer enn det som står. Så du leser innlegget med "dine briller" på og føler deg på et vis truffet. Hvorfor er det dårlig gjort av ts å skrive som hun gjør? Og hva som var galt med å skrive her inne? Tror du ikke ts, og andre der, hsr prøvd å ta det opp med søster? Det er ikke så lett å kommunisere med en som driver med silent treatment. Anonymkode: d2317...f4c Fordi jeg vet det😑nei det er ikke svada. Nå vet ikke jeg hvordan du tolker det jeg skrev da, men det ser ut som at du faller i din egen felle, og gjør den samme feilen du tror jeg gjør Anonymkode: c7934...cd9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi jeg vet det😑nei det er ikke svada. Nå vet ikke jeg hvordan du tolker det jeg skrev da, men det ser ut som at du faller i din egen felle, og gjør den samme feilen du tror jeg gjør Anonymkode: c7934...cd9 Hva vet du? Anonymkode: d2317...f4c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva vet du? Anonymkode: d2317...f4c Du får tenke litt på det. Jeg gidder ikke gjenta noe du kan finne i teksten over. Anonymkode: c7934...cd9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får tenke litt på det. Jeg gidder ikke gjenta noe du kan finne i teksten over. Anonymkode: c7934...cd9 Iom at vi leser teksten ulikt, så vil ikke jeg klare å lese det du leser. Men det er helt greit at du ikke har argumenter, det er slik jeg tolker det. Anonymkode: d2317...f4c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Iom at vi leser teksten ulikt, så vil ikke jeg klare å lese det du leser. Men det er helt greit at du ikke har argumenter, det er slik jeg tolker det. Anonymkode: d2317...f4c Kanskje du skal lese innlegget mitt flere ganger? Så finner du svar på det du lurer på. Du finner argumentene mine i det jeg har skrevet tidligere vet du. Anonymkode: c7934...cd9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du skal lese innlegget mitt flere ganger? Så finner du svar på det du lurer på. Du finner argumentene mine i det jeg har skrevet tidligere vet du. Anonymkode: c7934...cd9 Nei. Å diskutere med slike som deg, som ikke kan argumentere er dødfødt. Fint at du sitter på fasiten, men den gjelder for din familie, det er dårlig stil å overføre enge issues til en vilt fremmed på nett og mene at du vet mer enn henne. Anonymkode: d2317...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå