AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Blir fortsatt ikke rettferdig, når så mange har sluppet eksamener, etter korona da.. Anonymkode: ac248...b97
ajarRun Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Slipp alle inn på førstevalget og hiv ut de dårligste etter første semester. Poeng er fjollete. Studiekompetanse bør fjernes.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Verden blir aldri helt rettferdig. De under 21 år og med førstegangsvitnemål har allerede førsteprioritet på 50% av studieplassene på hvert studie. Skal det bli rettferdig innad i årskullene senere må alle opp i samme fag. Selv hadde jeg åtte eksamener på vgs, mens venninnen ikke ble trukket opp i noen fag, og hadde kun to eksamener - en mindre enn påkrevet fordi to fag avviklet eksamen samme dag. Anonymkode: 05ecb...28c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Hvor lang tid vil det ta før alderspoengene forsvinner? Jeg regner nesten med at det blir slik, men tror dere det går så fort at de blir utfaset allerede i 2023? Anonymkode: 960f7...5fb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor lang tid vil det ta før alderspoengene forsvinner? Jeg regner nesten med at det blir slik, men tror dere det går så fort at de blir utfaset allerede i 2023? Anonymkode: 960f7...5fb Nei. Anonymkode: 73980...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor lang tid vil det ta før alderspoengene forsvinner? Jeg regner nesten med at det blir slik, men tror dere det går så fort at de blir utfaset allerede i 2023? Anonymkode: 960f7...5fb Håper ikke det! Jeg kommer inn i 2023, hvis de ikke forsvinner, i hvert fall. Gikk dårlig på vgs, pga. dårlig miljø, som påvirket meg psykisk. Men nå vil jeg bare få kommet i gang med studier, neste høst. Anonymkode: ac248...b97 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Hadde det vært skrota hadde jeg ikke kommet inn på en dritt. Anonymkode: 92fac...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 Da bør man skrote muligheten til å ta opp fag i samme slengen. Enten kommer man inn med karakterene man fikk, ellers må man droppe det. Ikke alle har råd til å ta opp halvparten av fagene fra vgs som karen i denne artikkelen. Anonymkode: dd40d...fe1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det vært skrota hadde jeg ikke kommet inn på en dritt. Anonymkode: 92fac...4f7 Samme her. Er nå høyskoleutdannet og skal begynne på videreutdanning. Hadde aldri kommet inn på bachelorstudiet uten alderspoeng. Anonymkode: e1710...c92 1
Pinner Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 Hehehehehe, det er ikke nok skoleplasser. Hvorfor ikke fikse flere skoler?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da bør man skrote muligheten til å ta opp fag i samme slengen. Enten kommer man inn med karakterene man fikk, ellers må man droppe det. Ikke alle har råd til å ta opp halvparten av fagene fra vgs som karen i denne artikkelen. Anonymkode: dd40d...fe1 Nei, det høres ut som en dårlig ide. Anonymkode: ac248...b97
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det høres ut som en dårlig ide. Anonymkode: ac248...b97 Enig, poenget mitt var egentlig at han i artikkelen har dårlige ideer selv, og at så lenge det passer HAN så skal man endre/beholde ting. Anonymkode: dd40d...fe1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Ja det bør vi. Vi bør heller har høyskoler som er åpne for alle, uansett om de har fullført vgs eller ikke. Det har de i USA. Faktisk er nesten halvparten av alle college i USA åpne for alle. Bare noen få krever at du har fullført high school. Resten er statusskoler der man må ha en bra cv osv. Men de aller aller fleste går på disse åpne gratis community college. Og noe sånt burde vi ha i Norge også . Da slipper vi dette problemet med alder og hvordan kvotere inn voksne mennesker. Anonymkode: e7943...ede
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Enig, poenget mitt var egentlig at han i artikkelen har dårlige ideer selv, og at så lenge det passer HAN så skal man endre/beholde ting. Anonymkode: dd40d...fe1 Det er vel egentlig ikke det han sier. Poenget er at hvis man har max antall alderspoeng, kan man komme inn selv om man har dårligere karakterer enn en som er 20, og som måtte ta opp bare et par karakterer fra videregående. Alderspoengene blir en slags belønning for dem som uansett må bruke lang tid på å ta opp karakterer. Men hvis man gikk på en smell på et par eksamener fra videregående men ellers har sekserne som trengs, ender man med å måtte vente, helt meningsløst, bare for å få alderspoeng. Det er ikke rettferdig. Man trenger ikke gjøre noe fornuftig på de årene. Hverken jobb eller studier. Du kan sitte i kjellerstua til mor og far og spille PlayStation i tre år = 6 alderspoeng. Anonymkode: d7ed5...0ca
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 (Han i artikkelen er neppe en av dem, han har tydeligvis tatt opp veldig mange fag.) Anonymkode: d7ed5...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå