AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #61 Del Skrevet 30. juli 2022 Svaret er ja. Anonymkode: 795d3...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 30. juli 2022 #62 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 19.54): Fordi det er det. Først og fremst fordi folk får dårlig helse av det, får et vanskelig liv og mange dør. Over 3000 dødsfall i året er direkte relatert til fedme og overvekt. Sjansen for å pådra seg livsstilssykdommer øker enormt. Så har man belastningen for samfunnet, både kapasitetsmessig og ikke minst økonomisk. I 2019 ble det beregnet at overvekt og fedme kostet Norge 68 milliarder (!!!) årlig. Denne artikkelen beskriver ganske godt hvilke enorme problemer dette er, og bekrefter at det definitivt er et voldsomt folkehelseproblem: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2019/05/07/fedme-koster-norge-68-milliarder-kroner-arlig/ Anonymkode: 6d537...083 Hvis du ikke har kompetanse og innsikt til å hjelpe noen, som gjelder de fleste i samfunnet, tror jeg man skal overlate helsearbeid til helsevesenet, og så kan du heller gå på date med en du finner tiltrekkende, som er det tråden handler om. Sitat I en ny rapport har Menon Economics, på oppdrag fra legemiddelselskapet Novo Nordisk, regnet på hva fedmeepidemien koster det norske samfunnet. De estimerer at de totale samfunnskostnadene er på 68 milliarder kroner årlig. Dette er en artikkel som er betalt av Novo Nordisk, som selger legemidler. Jeg syntes det var rart at det ikke var referanser i artikkelen, da Dagens medisin, pleier å ha det, men jeg søkte den opp og leste den. De har ikke gjort et studie, men har puttet en finger opp i luften basert på amerikanske og danske studier blant annet. "Dagens medisin" er en nettside for helsepersonell, og målet med artikkelen er åpenbart å fremme salg av egen medisin, som er nevnt i artikkelen. Det jeg fant i studien, som jeg fant interessant er blant annet dette: Hvorfor er det kun psykiske lidelser og overvekt som "er en belastning" for pårørende og samfunnsøkonomien? Jeg mener at når vi begynner å regne på utgift og inntekt på et menneske, er vi allerede på dypt vann, og det er ingen andre pasienter som blir behandlet på denne måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #63 Del Skrevet 30. juli 2022 Nei. De kan ikke være attraktive. Det spiller ingen rolle hvordan resten av personen er av både utseende og personlighet. Overvekt er veldig uattraktivt. Anonymkode: 4c28f...8d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #64 Del Skrevet 30. juli 2022 1 hour ago, Helene1982 said: Hvis du ikke har kompetanse og innsikt til å hjelpe noen, som gjelder de fleste i samfunnet, tror jeg man skal overlate helsearbeid til helsevesenet, og så kan du heller gå på date med en du finner tiltrekkende, som er det tråden handler om. Dette er en artikkel som er betalt av Novo Nordisk, som selger legemidler. Jeg syntes det var rart at det ikke var referanser i artikkelen, da Dagens medisin, pleier å ha det, men jeg søkte den opp og leste den. De har ikke gjort et studie, men har puttet en finger opp i luften basert på amerikanske og danske studier blant annet. "Dagens medisin" er en nettside for helsepersonell, og målet med artikkelen er åpenbart å fremme salg av egen medisin, som er nevnt i artikkelen. Det jeg fant i studien, som jeg fant interessant er blant annet dette: Hvorfor er det kun psykiske lidelser og overvekt som "er en belastning" for pårørende og samfunnsøkonomien? Jeg mener at når vi begynner å regne på utgift og inntekt på et menneske, er vi allerede på dypt vann, og det er ingen andre pasienter som blir behandlet på denne måten. Er du overvektig selv uten evne til å ta tak i det? Siden du bruker så mye tid og energi på å krangle og forsvare fedme? Anonymkode: df1f7...f34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 30. juli 2022 #65 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du overvektig selv uten evne til å ta tak i det? Siden du bruker så mye tid og energi på å krangle og forsvare fedme? Anonymkode: df1f7...f34 Jeg forsvarer ikke fedme. Jeg ønsker bedre behandling for pasienter med fedme, da jeg ikke tror at det å fortelle dem at de ikke er attraktive er effektivt. Siden du spør spesifikt om meg, skal jeg fortelle deg om min innsikt i denne problemstillingen. Jeg gjør ikke det fordi du fortjener å høre den, eller fordi jeg tror det kommer til å endre noe i deg, men jeg er opptatt av at psykisk sykdom ikke skal være noe man skal skamme seg over, men som bør behandles av helsevesenet i likhet med alle andre lidelser. Det er viktig for meg å si at min opplevelse handler om meg og ingen andre, som også er mitt poeng. Vi er mennesker og ulike, og skal være forsiktige med å dømme andre, før vi vet hva de har gått gjennom: For ti år siden ble jeg voldtatt. Min voldtektsmann ble dømt og fengslet, og jeg vet at dette kun skjer i ca 3 % av voldtektsaker, så i mitt hode vil jeg alltid ha en frykt for at det skal skje igjen, og da vet jeg ikke om jeg hadde tålt det. Min beste strategi var derfor å legge på meg, slik at jeg ikke var attraktiv og "i fare" lenger (statistisk sett). Jeg gikk hele tiden i terapi og jeg har aldri blitt kritisert for vekten min, men de ubehagelige situasjonene med uønskede tilnærminger stoppet. Menn gav meg komplimenter for humor og intellekt i stedet for utseende, og jeg likte det. Samtidig var vekten tung og bære, og jeg gikk konstant rundt med en rustning av fett for å beskytte meg selv. For noen år siden bestemte jeg at det var nok. Jeg hadde lært nok verktøy av min flinke psykolog til å være klar til å ta av meg "rustningen". Det å gå ned var lett (for meg – det betyr ikke at det er lett for alle) Det var lett fordi jeg hadde råd til å investere i god helsehjelp og fant en flink psykolog (ja, jeg har betalt for det selv) Jeg har heller aldri vært syk i forbindelse med traumet jeg opplevde eller på grunn av at jeg hadde fedme. Jeg var stolt og glad fordi jeg jobbet hardt for å ta av vekten, men samtidig livredd for å miste meg selv, eller føle meg utrygg igjen. Jeg vet du svarer på måten du gjør for å provosere og skape reaksjoner, men selv om det er mange troll og mennesker som er her for å krangle på KG, er det av og til mennesker i andre enden, med følelser og ekte opplevelser. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssbbwadmierlover44 Skrevet 2. desember 2022 #66 Del Skrevet 2. desember 2022 finner meget overvektige damer vakker å sexy:) store damer har jeg bestandig falt pladask for:) bare synd vi har så få av dem her i landet sku ha bodd i usa jeg da:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #67 Del Skrevet 2. desember 2022 Er selv en overvektig kvinne (110 kg) og foretrekker overvektige, runde, gode menn. De er deilige.😊 Anonymkode: bbf96...80b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 2. desember 2022 #68 Del Skrevet 2. desember 2022 On 7/25/2022 at 11:12 PM, AnonymBruker said: Jeg er 55 år. 65kg og 162 høy. Jeg er større enn jeg noen gang har vært og tør ikke nærme meg mannfolk, tenker jeg er for stor. Om menn mener det eller det kun er min tanke, vet jeg ikke, men jeg holder meg vekk fra menn, da jeg ikke kjenner meg komfortabel i egen kropp. Anonymkode: 9e3ea...397 Vekten din bør da virkelig ikke skremme voksne menn. Hvis de 65 kiloene er noenlunde pent fordelt er det vel mere positivt enn noe annet ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #69 Del Skrevet 2. desember 2022 On 7/30/2022 at 10:45 PM, Helene1982 said: Jeg forsvarer ikke fedme. Jeg ønsker bedre behandling for pasienter med fedme, da jeg ikke tror at det å fortelle dem at de ikke er attraktive er effektivt. Siden du spør spesifikt om meg, skal jeg fortelle deg om min innsikt i denne problemstillingen. Jeg gjør ikke det fordi du fortjener å høre den, eller fordi jeg tror det kommer til å endre noe i deg, men jeg er opptatt av at psykisk sykdom ikke skal være noe man skal skamme seg over, men som bør behandles av helsevesenet i likhet med alle andre lidelser. Det er viktig for meg å si at min opplevelse handler om meg og ingen andre, som også er mitt poeng. Vi er mennesker og ulike, og skal være forsiktige med å dømme andre, før vi vet hva de har gått gjennom: For ti år siden ble jeg voldtatt. Min voldtektsmann ble dømt og fengslet, og jeg vet at dette kun skjer i ca 3 % av voldtektsaker, så i mitt hode vil jeg alltid ha en frykt for at det skal skje igjen, og da vet jeg ikke om jeg hadde tålt det. Min beste strategi var derfor å legge på meg, slik at jeg ikke var attraktiv og "i fare" lenger (statistisk sett). Jeg gikk hele tiden i terapi og jeg har aldri blitt kritisert for vekten min, men de ubehagelige situasjonene med uønskede tilnærminger stoppet. Menn gav meg komplimenter for humor og intellekt i stedet for utseende, og jeg likte det. Samtidig var vekten tung og bære, og jeg gikk konstant rundt med en rustning av fett for å beskytte meg selv. For noen år siden bestemte jeg at det var nok. Jeg hadde lært nok verktøy av min flinke psykolog til å være klar til å ta av meg "rustningen". Det å gå ned var lett (for meg – det betyr ikke at det er lett for alle) Det var lett fordi jeg hadde råd til å investere i god helsehjelp og fant en flink psykolog (ja, jeg har betalt for det selv) Jeg har heller aldri vært syk i forbindelse med traumet jeg opplevde eller på grunn av at jeg hadde fedme. Jeg var stolt og glad fordi jeg jobbet hardt for å ta av vekten, men samtidig livredd for å miste meg selv, eller føle meg utrygg igjen. Jeg vet du svarer på måten du gjør for å provosere og skape reaksjoner, men selv om det er mange troll og mennesker som er her for å krangle på KG, er det av og til mennesker i andre enden, med følelser og ekte opplevelser. Du ønsker bedre behandling av fedme? Hva med at man ikke blir feit i utgangspunktet? Det er faktisk ganske enkelt. Man rører seg, og man spiser ikke dritt. Værre er det ikke. Og om du har tenkt å kontra med at noen har genfeil eller en eller annen sykdom så gjelder det en forsvinnende liten del. De aller fleste har blitt feit på egen regning. Anonymkode: df1f7...f34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 2. desember 2022 #70 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ønsker bedre behandling av fedme? Hva med at man ikke blir feit i utgangspunktet? Det er faktisk ganske enkelt. Man rører seg, og man spiser ikke dritt. Værre er det ikke. Og om du har tenkt å kontra med at noen har genfeil eller en eller annen sykdom så gjelder det en forsvinnende liten del. De aller fleste har blitt feit på egen regning. Anonymkode: df1f7...f34 Hvordan våger du å sitere innlegget der jeg forteller om at jeg slet med fedme etter at jeg ble voldtekt med å si: Sitat Og om du har tenkt å kontra med at noen har genfeil eller en eller annen sykdom så gjelder det en forsvinnende liten del. De aller fleste har blitt feit på egen regning. Jeg vet ikke om du ikke evner eller gidder å lese, eller om det gir deg glede at andre har det vondt. Jeg lurer først og fremst på hvem som har såret deg, og hva som har skjedd med deg for at du skal bli et så emosjonelt lukket menneske. Som jeg sier i innlegget mitt, har jeg gått i mye terapi, og du kan ha rett til hjelp om du kontakter fastlege. Dette mener jeg helt oppriktig. Du kan være 16 år og ute etter å skape en reaksjon, men det er noe som gjør deg sint, og det er ikke det at enkelte er overvektige. 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #71 Del Skrevet 2. desember 2022 Nei. Anonymkode: b6c2b...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #72 Del Skrevet 2. desember 2022 Jeg er overvektig men også høy så det er «pent fordelt» med lange slanke bein og skuldre/armer. Jeg er aktiv og lager skikkelig mat fra bunnen. Jeg tar også vare på meg selv med å se ordentlig ut med klær og sminke. Stadig vekk sjekket opp. Anonymkode: 3716e...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #73 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 21.24): Du ønsker bedre behandling av fedme? Hva med at man ikke blir feit i utgangspunktet? Det er faktisk ganske enkelt. Man rører seg, og man spiser ikke dritt. Værre er det ikke. Og om du har tenkt å kontra med at noen har genfeil eller en eller annen sykdom så gjelder det en forsvinnende liten del. De aller fleste har blitt feit på egen regning. Anonymkode: df1f7...f34 Jeg lurer på hvordan du vet at «sånn er det»? Jeg har vært overvektig siden jeg var baby/ ble født, er nå snart 50. Frem til jeg var i slutten av 20 årene, trente jeg minst15 timer i uka. Fotball og langrenn som konkurranse, samt aerobic, styrke og svømming «på si». Jeg fikk stadig beskjed om å slanke meg, av mennesker med din holdning. Fra femte klasse, til jeg var rundt tjue, spiste jeg en skive til frokost, samt en knøttliten middag. Godteri spiste jeg kun til bursdager og jul. Dette i håp om å gå ned. Vet jo, i ettertid, at det ikke var lurt. Men, var desperat. Gikk ikke ned, nei.. Spiste helt normalt, før det. Ingen i familien er overvektige, men mange på min mors side. (-ikke mamma) Jeg har god kunnskap, og noe utdanning innen kosthold og ernæring, og ser frem til å få høre fasiten du har på hvordan jeg skal gå ned i vekt. (-nå trener jeg to ganger i uka på treningsrom, samt går lange turer med en aktiv hund, så og si hver dag. Regner med det kommer noe vås, med holdningene dine, men.. Anonymkode: fce40...254 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #74 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg er overvektig. Er et sammensatt bilde av hvordan jeg havna her. Graviditet + deprimert + hormonell ubalanse. Jeg er ikke attraktiv. Lever greit med det. Anonymkode: 86fca...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #75 Del Skrevet 3. desember 2022 Absolutt ikke. Har hatt sex med over vektige. Syns de er deilige og gode, og er damer jeg liker å se. Anonymkode: 693b7...42d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. desember 2022 #76 Del Skrevet 3. desember 2022 Nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #77 Del Skrevet 3. desember 2022 Anonymburker skrev (På 25.7.2022 den 23.42): Hvis det stemmer er det bare sykt. De fleste på din alder har da vel fått noen kilo ekstra, mens du er normalvektig. Man er ikke egentlig normalvektig på 162 og 65 kilo, man er ca to gram fra å være overvektig. BMI 24.8. At de fleste voksne er overvektige burde ikke normalisere det. Anonymkode: c124e...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #78 Del Skrevet 3. desember 2022 Denne tråden er fra juli, og tiltrekker seg vel fortsatt mest 2 grupper: Fatworshipers og fatshamere. Anonymkode: 526c7...3ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 3. desember 2022 #79 Del Skrevet 3. desember 2022 Nå har jeg opplevd begge sider i livet. Overvektig, og de siste 14 årene tynn, eller normalvektig som noen kaller det. Som overvektig ble jeg ofte satt i bås av leger og det offentlige. Alle helseplager ble henvist til overvekt. I det sosiale liv, hadde/ har gode venner. Ble ofte sjekket opp. X samboer gjennom mange år sjekket meg opp da jeg var overvektig. Som slank, ble tatt alvorlig ang smerter i kropp. Har fått et par nye diagnoser ang kroniske smerter. Som overvektig, alt ble skyldt på vekten. Som tynn, ble henvist til spesialister. X sambo har faktisk vært der gjennom prosessen. Fra overvekt til tynn. Som overvektig følte jeg meg aldri uattraktiv. Ble ofte sjekket opp. Tror også dette handler om at jeg alltid hatt god hygiene, og kunne kle meg noe feminint. Dvs, ikke gå i sekkeklær. Har alltid hatt egne interesser og har aldri vært opptatt av å ha en mann for å lykkes her i livet. Gjør det samme nå som tynn. Har greid å holde normalvekt etter mange år. Har fortsatt egne interesser og klarer meg selv. Men respekterer mennesker. Det er ikke vekt som avgjør om du er et godt menneske, det er personlighet! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #80 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 22.58): Vet dette er et tema som blir tatt ofte opp, men jeg må berre spørre. Vet at folk her ulike preferanser, men er det folk som ser på andre å blir kvalm fordi de ikke er "fit", har for mye fett på kroppen, eller har en dobbelhake 24/7 ? jeg har gjennom årene tenkt at det er preferanser, men føler jeg har blitt fatshamet utrolig mye de siste månene, og har nå fått et helt annet inntrykk til dette temaet. Jeg har de 2 siste årene gått opp 20 kilo pga noen medisiner jeg tar(noe jeg føler jeg ikke trenger å fortelle til andre), og får høre at folk legger merke til det. er virkelig ikke det kjekkeste å høre, når man ikke greier å kontrollere vekten selv med godt kosthold og god nok aktivitet Anonymkode: ebc18...d55 Det var en tråd her siste døgnet om en som lurte på hvor han kunne finne damer med ekstra str på. Gidder ikke lete etter den. Men mange vil ha noe ekstra. Noe å ta i. Kjenner flere som favoriserer en stor kropp. Eks min orket ikke ta i meg fordi jeg ble for tynn. Og når vi separerte så fant han seg ei som veide over det dobbelte av det jeg gjorde. Anonymkode: 9b4ca...434 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå