AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg og kjæresten min har det kjempebra sammen, og han er flink til å gjøre småting for meg hele tiden, som å åpne døra, servere meg kaffe, vasker bilen min, kjøpe blomster innimellom. Han gjør også veldig mye husarbeid helt frivillig 🙈 Nå har vi vært samboere i 2 år og jeg kjenner at jeg savner at han gjør noe «ekstra» for meg, liksom anstrenger seg litt. Det trenger ikke å koste mye, men at han har planlagt at vi skal spise ute, en overnatting et sted, at han har kjøpt en parfyme jeg har snakket om osv osv. På bursdagen min hadde han laget middag og det var veldig fint, også fikk jeg beskjed om at gaven var at vi skulle dra på spa «senere». Det er nå et år siden. Jeg gjør sånne små ting for han hele tiden, kjøper den parfymen han har snakket om, kjøper en skjorte som hadde vært fin til han, sender han melding på jobb om at jeg har handlet vin + ost og kjeks for eksempel. Jeg vet at han gjorde sånne ting for ekskona si for det har jeg sett på Facebook, så han er i stand til det 😂 Er det jeg som forventer for mye? Hvordan er deres menn? Anonymkode: c0027...8d5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Han gjør mye småting, og innimellom større ting. Tidligere i vår så ordnet han barnepass så vi kunne dra ut på kino og spise på restaurant, det var en fin overraskelse Anonymkode: 789fc...f14
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Aldri. Ikke mens vi datet heller. Har vært sammen i 10 år og ser mer ut som naboer. Har tenkt om skilsmisse det siste året, selv om vi har aldri kranlet. Anonymkode: bcd24...032
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Når jeg så overskriften din, tenkte jeg; «ja, jeg er jammen heldig, for det har jeg! Kanskje ikke de mest romantiske tingene men de småtingene i hverdagene. Og det er jo de som teller.» Så leste jeg innlegget.. Han gjør mange av de tingene du selv sier din samboer gjør for deg, men ekstremt sjeldent de tingene som du drømmer om at din mann skal gjøre. Det er jo selvsagt opp til deg hvordan du vil ta det, men jeg tror man gjør det veldig mye lettere for seg selv ved å ikke forvente de tingene du drømmer om😅 Jeg vil heller ha en som ordner småtingene enn en som er totalt sløv i hverdagen, men slår på stortromma med overraskelsesovernatting et par ganger i året.. Anonymkode: 43bf9...309 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Min er ikke noe særlig romantisk av seg og det har han aldri vært. Skal vi ut på noe date eller hotellovernattinger så er det jeg som planlegger det og så betaler han😅 Har en fin avtale på det. Blomster sier han at det ikke er vitsen i å kjøpe for dei visner jo bare, så blomster kjøper jeg til meg sjøl heller og så sender eg melding på tull til han at eg kjøpte blomster til meg sjøl på vegne av han🤭👌 Han jobber turnus vekke fra hjemmet så de ukene han er hjemme på fri så tar han automatisk over mesteparten av husarbeidet inkludert vaske klær og det setter eg mye mer pris på enn at han skal dra med seg blomster hjem og være super romantisk til tider, for då kan eg få slappe mer av etter en lang dag på jobb. Jeg blir superglad bare han kommer hjem med en iskald pepsi max boks til meg fra butikken når han har vært der 🙈 Små gleder i hverdagen kaller eg det🙂 Selvfølgelig hadde det vært koselig hvis han syns det var romantisk å gå hånd i hånd i solnedgangen og få roser strødd rundt på gulvet formet som et hjerte. Men jeg er fornøyd med at han heller alltid bidrar hjemme og kommer hjem med en pepsi max boks til meg fra butikken 🥳 Vært sammen i 15 år nå 🙂 Anonymkode: a9aa8...a11 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Dere har jo helt elendige menn. Min overrasket stadig med middag ute. Bruker det meste av fritiden på meg. Har faste kvelder bare oss to, holder opp dører, bestiller taxi når jeg ikke vil gå (selv om det er 1,5 km) At vi deler husarbeid er en selvfølge, det samme med mathandel. Rydder uoppfordret i boder og garasje, kjøper blomster til hjemmet fordi han vil ha friske blomster. Akk ja. Har vært samboere i 6 år. Tror jeg beholder han. Anonymkode: c64b8...f43 1
Amossa Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Nei, jeg vil ikke si at han gjør noe ekstra akkurat, og det ønsker jeg meg ikke heller. Nå spørs det jo hva du legger i "ekstra". Min mann er en god far og mann. Vi deler 50/50 på husarbeidet fordi vi begge jobber 100%. Vi gjør noe ekstra for hverandre hver dag, egentlig. Alt fra at jeg syr igjen hullet på jakka hans til at han kjøper yndlingspålegget mitt. Det er ikke noe vi tenker over. Jeg trives best når mannen min og jeg gjør ting sammen. F.eks. lager vi mye mat sammen i helger, for bare oss eller for familie og venner. Det samme når vi pusser opp hus sammen eller vasker bil. For oss er det å gjøre ting sammen viktigst.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Han gjør masse småting. Vasker klær, baker, lager mat, lager middag... Men sånn overraskelser skjer skjeldent. Blomster skjer aldri. Men middag ute kan han finne på et par ganger i året. I sommer bestilte han hotell to nettet bare vi to. Nydelig! Men det jeg setter aller mest pris på er at han aldri sier nei til å massere meg. Timesvis hver uke, år ut og år inn. Jeg elsker han! Anonymkode: e991c...a0d
Maestro Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Vi bor ikke sammen, men har vært kjærester i to år. Åpner dører og lar meg gå først, har jeg en dum dag og han skal komme så har han ofte med Pepsi Max og kjøpt noe god mat til oss. Er det en film jeg vil se som er gammel og ikke er på streaming, finner han den på nett og bestiller til meg ☺️❤️ Han kom nå med alle Stompa filmene, da jeg satt og så på Stompa på YouTube en kveld han kom sent hjem til meg.😂❤️ Hjelper meg med og holde orden, er ting ødelagt så fikser han. Fikser på overnatting og sånn om vi skal bort å kommer med forslag hva vi kan finne på. Og han er avbalansert, rolig, oppegående og trygg mann. Drikker nesten ikke heller. En øl til middag når vi er ute, eller to. Så stopper han der. Har vært på byen med han og han er blitt full, men han blir ikke idiot som ikke kan oppføre seg. Jeg får ikke gjort alt det samme tilbake pga min økonomi. Men jeg lager det koselig når han er er, vasker klær han har lagt igjen hos meg, disker opp dessert innimellom og kommer med koselige ting vi kan finne på. ☺️ Og tar innimellom på meg pent undertøy for og glede han😇😈
Undrer meg på Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Høres ut som hans kjærlighetsspråk er tjenester mens ditt er gaver. Fokuser heller på hva som ligger i alt han gjør for deg og sett pris på det. Ta gjerne en prat om hvordan dere viser kjærlighet men også hvordan dere ønsker å bli vist det. Kanskje han setter pris på gavene, men savner tjenestene fordi han ikke har reflektert over det. Min samboer har utrolig nok alle kjærlighetsspråkene samtidig og overøser meg med alt samtidig. Helt uten at det blir overveldende. Jeg er en som viser kjærlighet gjennom gaver (små enkle ting, men med mye tanke bak). Etter en prat om temaet kom det frem at han setter mest pris på kvalitetstid sammen og anerkjennende ord. Når jeg har fokus på det så stråler han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå