Gå til innhold

Hva hjelper mot forstoppelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukt Oxynorm og antibiotika i noen dager og har fått skikkelig vondt i magen pga forstoppelse. 

Er det noen som har  tips til hva som kan hjelpe? Har drukket masse vann uten at jeg har blitt bedre. 

Anonymkode: 04ba5...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiber. Masse fiber. Spis grønnsaker med høyt fiberinnhold

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (21 minutter siden):

Fiber. Masse fiber. Spis grønnsaker med høyt fiberinnhold

Takk for svar. Jeg får i meg nok fiber til vanlig,  men akkurat nå sliter jeg med å få i meg mat pga kvalme.

Legen advarte meg mot forstoppelse og sa jeg kunne kjøpe noe på apoteket jeg kunne drikke. Tanken er å få tak i det i morgen hvis jeg ikke blir bedre, men håpet noen hadde noen lure knep som fikk magen til løsne litt før natta :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe lactulose på apoteket :) evt. movicol 

Anonymkode: c0235...75a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Jeg får i meg nok fiber til vanlig,  men akkurat nå sliter jeg med å få i meg mat pga kvalme.

Legen advarte meg mot forstoppelse og sa jeg kunne kjøpe noe på apoteket jeg kunne drikke. Tanken er å få tak i det i morgen hvis jeg ikke blir bedre, men håpet noen hadde noen lure knep som fikk magen til løsne litt før natta :) 

Drikk en stor kopp med varmt vann. 

Anonymkode: db4a8...080

Skrevet

Fortsett å drikk godt, og forsøk med svisker hvis du har det. Ellers er lactulose det beste alternativet. Smaker ikke så godt, men kan blandes ut i feks jus. 

Ellers er det mange alternativ på apotek. Movicol, laxoberal, dulcolax osv osv. 

Skrevet

Svisker, om du har det i hus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg brukt Oxynorm og antibiotika i noen dager og har fått skikkelig vondt i magen pga forstoppelse. 

Er det noen som har  tips til hva som kan hjelpe? Har drukket masse vann uten at jeg har blitt bedre. 

Beveg deg, løp. :)

Anonymkode: c559f...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Plommer, nektariner, druer, svisker, rosiner. Drikk masse. 

Ikke spis banan eller blåbær. Det kan forsterke tilstanden en hard eller løs mage. 

Kjøp movicol på apoteket og ta tre doser pr dag til du ikke tar opiater og penicillin lengre. 

Anonymkode: b057e...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Bruke dildo i rumpen så løsner det opp

Anonymkode: 32d47...628

AnonymBruker
Skrevet

Laktulose, dulphalac(?) eller noe sånt, mye vann og fiber, pære, aprikos, svisker, plommer

Anonymkode: 30061...095

Skrevet

Turbo-syltetøy.: Oppkok av svisker og aprikos. Drikk også saften. La det kjølne før du får det i deg.

Skrevet

Parafinolje til akutte tilstander. 

sunt kosthold med fiber og matvarer kan være forebyggende fremover. 

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe, svisker, knuste (!) linfrø. 

Anonymkode: 46576...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...