Trine_1991 Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Hjelp! Jeg må ned noen kilo litt fort!😅 Er ikke fremmed for å trene, har trent meg ned flere kilo før. Men vet at kosthold er det viktigste for å gå ned i vekt. Noen som har erfaring med fasting? Er litt nysgjerrig og tenkte å prøve en dag med kun vann og drikke. Noen tips der ute?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 er ikke noe proff men har hatt en "jojo-vekt" ( eller hva jeg skal kalle det) de siste 10 årene . Går man fort ned i kilo vil man evt gå fort opp igjen i kilo også. For å gå ned i vekt er det viktig å endre livsstil, og ikke ha diett i perioder. Om du velger å faste, vil kroppen reagere ved å bruke mindre energi/ forbrenne mindre kalorier for at kroppen din skal ha energi gjennom hele dagen. Etter du slutter å faste, vil forbrenningen fortsatt være lav, men du vil ende opp med å spise flere kalorier, som fører til vektøkning ganske fort! Tror det er sunnest å gå ned 0,5kg i uken om jeg husker riktig for å ikke ødelegge forbrenningen , og holde det meste balansert uten noen langsiktige konsekvenser. Etter 10 år med erfaring vil jeg på det sterkeste ikke anbefale fasting eller dietter. Funker kanskje for noen, men ikke alle. Sitter nå i middelalderene mine og sliter mye med kroppen følge dårlig matvaner. ikke sikkert alt er forstålig, men håper det ga mening 🙂 Anonymkode: 27415...3c0
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 https://www.dietdoctor.com/intermittent-fasting Periodisk faste funker bra for meg. Typ 16-20timer bare, jeg har ikke fått til lenger enn det. Vil nok anbefale å jobbe deg opp gradvis, mange synes det er tøft å hoppe rett på en hel dag. Anonymkode: 8b1c3...513 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Husk å drikke farris når du faster en hel dag, mye lettere da! Anonymkode: 5ab04...ede
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Hvordan går det ts? Jeg har selv bare prøvd periodisk faste, noe jeg gjør i hverdagen. Fungerer veldig greit for min del. 16-8. hender det blir senere i helgene, og feriene er vanskelig. Gleder meg derfor for hverdag og rutiner igjen nå. Anonymkode: e5b26...14d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Jeg sluttet å spise på jobb og har gått ned ti kilo siden mars. Spiser middag når jeg kommer hjem og det er det. Anonymkode: 0ce8a...0f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå