AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Regnet har høljet ned i nord i hele Juli, og vannmagasinene er overfylte ettersom "vår herre " har har glemt å trykke på Deleteknappen.og til igjenngjeld får nå folket i nord gratis strøm i flere uker, og rimleg strøm til langt utpå høsten. Anonymkode: 941b5...576
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Ja endelig kan vi kompenseres for mye høyere matpriser enn sørpå.. since forever! Anonymkode: 150a4...769 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Jeg skulle heller hatt litt finvær og høyere strømregning. Jeg ER så lei det elendige været! Regn regn regn regn regn!!! Anonymkode: 72ec7...b7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Skulle gjerne hatt nettleie tilsvarende de sørpå, jeg 🤷🏼♀️ Min totale strømregning for juni (inkl nettleie) med strømpris 14 øre/kWh, ble nesten identisk med min venninnes strømregning (inkl nettleie og strømstøtte), der strømprisen var på 144 øre/kWh. Fordi vi her nord har en mye høyere fastpris på nettleia - men DET er det ingen som synes er urettferdig, det er bare når det går andre veien. Anonymkode: 672a9...4ed 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regnet har høljet ned i nord i hele Juli, og vannmagasinene er overfylte ettersom "vår herre " har har glemt å trykke på Deleteknappen.og til igjenngjeld får nå folket i nord gratis strøm i flere uker, og rimleg strøm til langt utpå høsten. Anonymkode: 941b5...576 Jeg klager ikke, men synes ikke den totale regningen ble så liten som jeg hadde forventet. Som en påpeker ovenfor, pris øre/kWh er lav, men nettleie er relativt høy. For juni betalte jeg 800 kroner, fordelt på et hus, et lite verksted og et anneks som har blitt benyttet til feriegjester. Ble faktisk fyrt noen runder med ved i både verkstedet, huset og annekset denne perioden. I følge media så skulle strømselskapet ha betalt meg for at jeg bruker strøm. Anonymkode: 4a049...113
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skulle gjerne hatt nettleie tilsvarende de sørpå, jeg 🤷🏼♀️ Min totale strømregning for juni (inkl nettleie) med strømpris 14 øre/kWh, ble nesten identisk med min venninnes strømregning (inkl nettleie og strømstøtte), der strømprisen var på 144 øre/kWh. Fordi vi her nord har en mye høyere fastpris på nettleia - men DET er det ingen som synes er urettferdig, det er bare når det går andre veien. Anonymkode: 672a9...4ed Hvor mye er nettleie på da? Anonymkode: 3fdea...788
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Kan du heller klage over at nordlendinger må betale mye dyrere pris for møbler pga frakt? Kan du klage over at folk nordpå må betale utolig mye mer for å reise med fly utenlands? Kan du skrive en tråd å klage over at nordlendinger ikke har tog og like godt kollektivtilbud som sørlendingene? Kan du ikke heller klage over det?????? Anonymkode: 3f121...c17 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du heller klage over at nordlendinger må betale mye dyrere pris for møbler pga frakt? Kan du klage over at folk nordpå må betale utolig mye mer for å reise med fly utenlands? Kan du skrive en tråd å klage over at nordlendinger ikke har tog og like godt kollektivtilbud som sørlendingene? Kan du ikke heller klage over det?????? Anonymkode: 3f121...c17 Hæ, har du ikke tatt toget fra Fauske til Tromsø og videre til Kirkenes, via alle byene enda? Anonymkode: 4a049...113 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Tegnet fastpris hos strømselskapet for 1 år sidan til en pris på kr. 0.45 øre, og tjente noen kroner på den avtalen i høst, men igjennom våren, og sommeren har det gått med tap. Nå går eg over til spotavtale om en uke, og er spent på hvordan strømprisene blir utover høsten, og vinteren Anonymkode: 941b5...576
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Her i M&R bruker vi strøm til den store gullmedaljen med 4 unger i hus. Det skjer ikke at jeg sparer strøm med den skatten jeg betaler, bare fordi regjeringen har funnet ut at strøm er det nye gullet, og lopper mange husstander i Norge. Bruk strøm, folkens! Så vil de skjønne det. Anonymkode: 1c426...3fe
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 I Nordsverige importerer de billig strøm fra Nord norge, og så overfører de den strømmen til sørsverige, og overskuddet sender de tilbake til sørnorge for skyhøge strømpriser. Det hevdes at strømkabler mellom nord og sør som kan jevne ut strømprisene er først klar om 4-5 år. Å legge strømkabler over til England og Tyskland tok bare noen månader så her må vera noe som skurrer. Anonymkode: 941b5...576 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I Nordsverige importerer de billig strøm fra Nord norge, og så overfører de den strømmen til sørsverige, og overskuddet sender de tilbake til sørnorge for skyhøge strømpriser. Det hevdes at strømkabler mellom nord og sør som kan jevne ut strømprisene er først klar om 4-5 år. Å legge strømkabler over til England og Tyskland tok bare noen månader så her må vera noe som skurrer. Anonymkode: 941b5...576 Er relativt enkelt å legge en kabel i sjø, kan ikke bare rulle ut en landkabel gjennom Norge.. Anonymkode: e54de...0aa
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 De skal vel å merke legges noen strømkabler over noen knauser i Norge for å lede strømmen til sør-norge, Alternativet blir å få på plass noe vindmøller rundt om på høyfjellet også sørnorge til å dekke strøm behovet sørpå. Anonymkode: 941b5...576
Gjest Adobyen Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 Kommer det kabler fra nord til sør så sender de bare mer ut av landet, og hjelper ingenting.
_popcorn_ Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Ryddet for brukerangrep og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 On 7/25/2022 at 11:39 PM, AnonymBruker said: Kan du heller klage over at nordlendinger må betale mye dyrere pris for møbler pga frakt? Kan du klage over at folk nordpå må betale utolig mye mer for å reise med fly utenlands? Kan du skrive en tråd å klage over at nordlendinger ikke har tog og like godt kollektivtilbud som sørlendingene? Kan du ikke heller klage over det?????? Anonymkode: 3f121...c17 Sier jo seg selv at det blir dyrere med lengre avstand. Anonymkode: 753de...75f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 Ja, men regjeringen tenker på oss, så da er det jo ingen problem! Ahahahahahaha. Anonymkode: f062b...ab4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, men regjeringen tenker på oss, så da er det jo ingen problem! Ahahahahahaha. Anonymkode: f062b...ab4 Jada, de følger situasjonen nøye 😅 Personlig foretrekker jeg likevel det nye dyrere samfunnet, enn det marerittet vi har levd i gjennom to år. Anonymkode: 753de...75f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men regjeringen tenker på oss, så da er det jo ingen problem! Ahahahahahaha. Anonymkode: f062b...ab4 Anonymkode: d3f06...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå