AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Kona og jeg hadde en mindre uenighet i dag , men hun reagerte veldig voldsomt følelsesmessig. Så jeg skjønte at det måtte ligge noe mer bak. Jeg pusha henne ekstra for å fortelle henne hva det var , og hvorfor hun ikke vil dele ting med meg ( bare ubetydelige ting som at hun selger ting på finn.no , kjøper nye klær eller klipper håret sitt). Plutselig så bare renner det over masse ting som hun tydeligvis har gått og "spart opp " mot meg , som f.eks : - at hun ikke deler noe med meg, fordi hun føler at jeg kommenterer /pirker på alt hun gjør. Hvilke klær hun går med som jeg ikke liker, pirker på måten hun snakker, løser hverdagslige ting på og hvordan hun samtaler med andre. Derfor orker hun ikke dele noe med meg lenger, siden hun ikke orker å få det kommentert/latterliggjort. - Hun tror at jeg ser på henne som plagsom , siden jeg kaller henne klengete og dytter henne vekk de få gangene hun tar initiativ til kos. Dette er egentlig bare fordi jeg er dårlig på å ta imot kos, og har ingenting med henne å gjøre. - At jeg ikke vil finne på noe med henne om kvelden etter at barna er lagt , som ikke innebærer sex eller tv. Hun mener spill, lage mat sammen, spise ved spisebordet eller ha samtaler. - At hun ikke skjønte at hun ville seg selv så vondt at hun har vært sammen med en som ikke klarer å si "elsker deg" til henne mer enn 1 gang på 10 år. Eller gi noen komplimenter, klem /kyss uten at jeg er ute etter sex Jeg kan ikke skjønne alt dette.. Jeg mener det er sterkt overdrevet. Okei, så er jeg ikke så flink til kjærtegn eller utrykke at jeg elsker henne , men hun burde jo skjønne at jeg gjør det. Det er kanskje litt sant i noe, men ikke så ille som hun fremstiller det. Hun mener videre at hun har tatt dette opp med meg flere ganger, uten at noe har skjedd. Jeg sa til henne etter dette at jeg selfølgelig elsker henne. Jeg har også vært veldig kosete på henne i dag , og gitt henne oppmerksomhet. Hun er derimot ekstremt reservert , og virker lei seg. Hun er heller ikke helt med når jeg prøver å kysse og ta på henne. Nå gikk hun og la seg , fordi hun sa hun var sliten.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette ? Anonymkode: 54e41...9f1 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juli 2022 Du bør jobbe med deg selv. Lær deg å slutte å pirke, lær deg å ta imot kos, lær deg å like å gjøre ting sammen med din partner, og lær deg å gi uttrykk for at du elsker henne. Det burde ikke være vanskelig å si "jeg elsker deg" når du vet at du "selvfølgelig elsker henne". Hvis du syns det er mye å kritisere med tanke på hennes oppførsel, og du ikke liker å kose med henne eller tilbringe kvalitetstid med henne så har jeg ikke tro på dette forholdet. En dag får hun nok. Anonymkode: 7c545...9b5 44 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 25. juli 2022 Det er ikke så rart at hun er reservert i dag, det funker ikke å prøve å ta igjen for årevis med dårlig forhold med å gjøre alle gode ting på én dag. Følelser snur ikke så raskt, det er noe du må gjøre over tid. Anonymkode: be2b9...c2a 51 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Hun høres ferdig ut, enkelt sagt. Kjente meg skikkelig igjen i alt dette - har bare ikke tatt praten enda. Heldigvis har han ikke «stjålet» ti år av livet mitt, bare tre. Uheldigvis er han alvorlig syk så det må utsettes på ubestemt tid. Anonymkode: aa43d...e6a 22 6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 25. juli 2022 Helt umiddelbart tenker jeg en god strategi er å takke henne for at hun ga uttrykk for dette på en måte som endelig "nådde gjennom" og fortelle henne at du satte pris på at hun var åpen og anerkjenne at du ser at hun ikke har det bra. Deretter starter jobbinga. Hvis du er 40 nå så har du ca. 40 år til der du må prøve å være bedre. Anonymkode: 7c545...9b5 38 18
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Jeg bor også sammen med en sånn mann som kritiserer lett men klarer faktisk ikke å si noe positivt. Problemet her er at han ikke ser på det som kritikk,mens jeg er så innmari lei at jeg anser enhver bemerkning som kritikk. Han er slik ovenfor barna også,men der klarer han faktisk å se at han yttrykker seg for hardt, og ber om unnskyldning eller i det minste forklarer han ovenfor barna. Ett eksempel fra idag av hva han sa " Pappa mente det ikke slik,Pappa blir bare litt fort sint men nå er jeg like blid" . Så kan være at jeg og din kone er litt i samme situasjon, så skjønner det godt at hun trekker seg litt unna. Tenker at du får gå i deg selv å se litt på hvordan du uttrykker deg? Mulig det er noe der du kan jobbe med. Anonymkode: cac64...27e 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Parterapi kan kanskje redde forholdet. For det synger på siste verset!! Prøv ogsså å finne ut av hvordan du viser henne at du elsker henne? Noe er flinke på å si det, andre er flinke på å vise det. Hvis hun vet at du gjør sånn og slik for å vise kjærlighet kanskje det er nok? Anonymkode: 86f2b...ae8 14 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er egentlig bare fordi jeg er dårlig på å ta imot kos, og har ingenting med henne å gjøre. Vet hun dette? Jeg mener, har du fortalt henne at du er dårlig på å ta imot kos, og at det ikke har noe med henne å gjøre? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei, så er jeg ikke så flink til kjærtegn eller utrykke at jeg elsker henne , men hun burde jo skjønne at jeg gjør det. Dette minner meg om vitsen der kona klager på at mannen aldri sier at han elsker henne, og han svarer "Jeg har allerede sagt det en gang, jeg sier fra hvis det forandrer seg". AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun er derimot ekstremt reservert , og virker lei seg. Hun er heller ikke helt med når jeg prøver å kysse og ta på henne. Nå gikk hun og la seg , fordi hun sa hun var sliten.. Jeg tipper at siden ting nå har samlet seg opp og toppet seg, er det vanskelig for henne å hengi seg til deg akkurat nå. Og slike følelsesmessige utbrudd tærer faktisk veldig på kreftene, og man blir omtrent "utladet" etterpå. Selv om det også kan hende at hun tolker denne kosingen din nå som et forsøk på å skvære opp med sex. Og for henne blir det enda et bevis på det hun nettopp har vært lei seg for; at du ikke tar på henne utenom når du vil ha sex. Vanskelig å fikse dette akkurat nå, tror jeg. Kanskje på sikt med mer berøring/kosing uten forventning om sex. Hvordan løse det? Godt spørsmål, du kjenner jo henne best. Men du kan prøve å gå opp til henne og se om hun faktisk har sovnet? Hvis ikke, kan du være interessert i å prøve å snakke med henne, prøve å forstå det hun plages med? Anonymkode: a78fb...04e 22 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Vær klar over at dette nok er siste varsel. Dersom du ikke vil eller får til å ta dette til deg, samt utforske videre sammen med henne hva som må til for at hun skal få det bedre i forholdet deres (med eller uten profesjonell hjelp), så er dette første steg til bruddet mellom dere. Hun er veldig tydelig nå på at hun har behov ift deg og forholdet deres som du ikke møter. Noen stikkord som kanskje kan hjelpe deg på veien: kommunikasjon, du må lytte og spørre for å forstå, du må ønske å bidra til at forholdet blir bedre for henne, du må ønske å unngå brudd mellom dere. Anonymkode: 0cb5e...ac5 19 8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Ohhh, dette hørtes veldig kjent ut, og det er rett før du mister henne -om ikke du allerede har gjort det… Når du skriver at hun overdriver osv så går du i forsvar, og det er den verste måten å takle dette på. Det er ikke hun vs deg, det er dere i sammen for hverandre. At du endelig har klart å forstå det hun sier er et gjennombrudd, men det nytter ikke om du skal være uenig i hennes opplevelser. Det hun sier er måten hun opplever det på, og ikke noe som skal diskuteres i så måte. Det er følelser som er viktig her, og det er dem som må reddes. Hun må føle at du er på hennes lag, at det er dere som skal ha det bra sammen, og ikke at det skal være en «rett og galt» konkurranse her. Jeg skrev innledningsvis at det hørtes kjent ut, og det var fordi det hun utrykker er veldig likt det jeg uttrykte ovenfor min eksmann. Han gikk aldri inn på følelser, og han var ikke på mitt/vårt lag, men opptatt av hvem som hadde «rett». Parterapi hjalp heller ikke, og vi ble skilt/separert etter relativt kort tid da jeg mistet all tillit og følelser. Om du skal få dette til å bli bra igjen må du agere NÅ! Anonymkode: f59f5...abf 19 13
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Kona og jeg hadde en mindre uenighet i dag , men hun reagerte veldig voldsomt følelsesmessig. Så jeg skjønte at det måtte ligge noe mer bak. Jeg pusha henne ekstra for å fortelle henne hva det var , og hvorfor hun ikke vil dele ting med meg ( bare ubetydelige ting som at hun selger ting på finn.no , kjøper nye klær eller klipper håret sitt). Plutselig så bare renner det over masse ting som hun tydeligvis har gått og "spart opp " mot meg , som f.eks : - at hun ikke deler noe med meg, fordi hun føler at jeg kommenterer /pirker på alt hun gjør. Hvilke klær hun går med som jeg ikke liker, pirker på måten hun snakker, løser hverdagslige ting på og hvordan hun samtaler med andre. Derfor orker hun ikke dele noe med meg lenger, siden hun ikke orker å få det kommentert/latterliggjort. Anonymkode: 54e41...9f1 Hvorfor skal du vite sånne detaljer, har hun kanskje rett i at du kommenterer på småting siden du er opptatt av dette? Hvis jeg var henne ville jeg reagert mest på at du har mellomrom mellom hvert eneste komma. 😅 Anonymkode: da2e9...d7b 6
Fjaselina Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Skjerp deg! Du bør kanskje foreslå parterapi, der du må forstå at du bidrar til at ho ikkje har det bra. 4
Jordbæra Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kona og jeg hadde en mindre uenighet i dag , men hun reagerte veldig voldsomt følelsesmessig. Så jeg skjønte at det måtte ligge noe mer bak. Jeg pusha henne ekstra for å fortelle henne hva det var , og hvorfor hun ikke vil dele ting med meg ( bare ubetydelige ting som at hun selger ting på finn.no , kjøper nye klær eller klipper håret sitt). Plutselig så bare renner det over masse ting som hun tydeligvis har gått og "spart opp " mot meg , som f.eks : - at hun ikke deler noe med meg, fordi hun føler at jeg kommenterer /pirker på alt hun gjør. Hvilke klær hun går med som jeg ikke liker, pirker på måten hun snakker, løser hverdagslige ting på og hvordan hun samtaler med andre. Derfor orker hun ikke dele noe med meg lenger, siden hun ikke orker å få det kommentert/latterliggjort. - Hun tror at jeg ser på henne som plagsom , siden jeg kaller henne klengete og dytter henne vekk de få gangene hun tar initiativ til kos. Dette er egentlig bare fordi jeg er dårlig på å ta imot kos, og har ingenting med henne å gjøre. - At jeg ikke vil finne på noe med henne om kvelden etter at barna er lagt , som ikke innebærer sex eller tv. Hun mener spill, lage mat sammen, spise ved spisebordet eller ha samtaler. - At hun ikke skjønte at hun ville seg selv så vondt at hun har vært sammen med en som ikke klarer å si "elsker deg" til henne mer enn 1 gang på 10 år. Eller gi noen komplimenter, klem /kyss uten at jeg er ute etter sex Jeg kan ikke skjønne alt dette.. Jeg mener det er sterkt overdrevet. Okei, så er jeg ikke så flink til kjærtegn eller utrykke at jeg elsker henne , men hun burde jo skjønne at jeg gjør det. Det er kanskje litt sant i noe, men ikke så ille som hun fremstiller det. Hun mener videre at hun har tatt dette opp med meg flere ganger, uten at noe har skjedd. Jeg sa til henne etter dette at jeg selfølgelig elsker henne. Jeg har også vært veldig kosete på henne i dag , og gitt henne oppmerksomhet. Hun er derimot ekstremt reservert , og virker lei seg. Hun er heller ikke helt med når jeg prøver å kysse og ta på henne. Nå gikk hun og la seg , fordi hun sa hun var sliten.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette ? Anonymkode: 54e41...9f1 Hvordan bør hun skjønne noe du aldri viser og aldri sier? 21 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Jordbæra skrev (Akkurat nå): Hvordan bør hun skjønne noe du aldri viser og aldri sier? Kvinner kan jo tolke oog lese tanker, men merkelig at de ikke kan lese tanker når noen bokstavlig tenker de tankene. Anonymkode: d0894...1ec
Jordbæra Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner kan jo tolke oog lese tanker, men merkelig at de ikke kan lese tanker når noen bokstavlig tenker de tankene. Anonymkode: d0894...1ec Når noen kommenterer deg i negativ forstand i hver eneste situasjon som kunne vært positivt, hvor skal tolkingen og tankelesingen begynne? 16
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 Ang kjærlighet. du liker ikke å vise det, du sier det ikke, ser henne ikke, Vil ikke gjør noe med henne, og finner stadig ting å pirke på. Hvordan tror du selv det er å leve med?? Mitt råd, er å lytte. I ett forhold må man gi og ta, men når den ene tar opp noe så stort, og den andre kun går i forsvar, så stopper også kommunikasjonen fort. Alt hun vil er jo å være nær deg. Det er ett godt tegn. Men uansett hva du trives med eller ikke. Så må du vise den du elsker at du liker henne. Ellers vil du miste henne Anonymkode: 1efe7...f48 8 7
Jordbæra Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 Hadde jeg vært henne så ville jeg følt meg som en noen som bare er der så han ikke er ensom. Jeg ville følt meg som en tømmestasjon og en husmor. Jeg hadde tolket han slik at jeg er bare kjekk å ha. Jeg hadde lest tankene hans som at alt med meg er feil og ekkelt. 9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 Gratulerer, du er snart skilt. Anonymkode: 39254...8dd 31
Trolltunge Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 (endret) Nå fikk du klare meldinger om hva som plager henne, og det aller verste du da kan gjøre er å si at dette ikke stemmer, og at hun overdriver. Da underkjenner du fullstendig hva hun sliter med. Da er du straks igang med første punkt igjen, at du latterliggjør/avfeier/pirker på hva hun sier, tenker og føler. Hun føler at det er slik. Det er hennes realitet, og hun føler dette som store problemer, så vil du ikke miste henne er det en ting å gjøre; Å ta hvert ord svært seriøst. Hun mener at hun har tatt dette opp flere ganger er også et kritisk punkt, for du skriver at "hun mener...", som at du ikke er enig i det. Vær ærlig med deg selv her, har hun aldri tatt opp disse tingene på ulike måter og i ulike sammenhenger? For det er dessverre en veldig epidemi blant menn i å ikke lytte når vi kvinner prøver å formidle ting som er viktige for oss. Det kalles mas, overhøres eller avfeies, TIL man kommer til en slik krise som dere nå er i. For dette er en krise. En stor krise. Faktisk så stor at det er mulig at det er for sent å redde forholdet. Det som skjer når menn kaller det vi kvinner prøver å formidle for mas, overhører det eller avfeier det er at vi går lei av å "prate til veggen ", og da begynner vi gradvis å gi opp mannen og forholdet. Å bli taus er nest siste skritt. Da har man gitt opp å formidle, og troen på at mannen har evne og vilje til å forstå. Siste skritt er å gå. Parterapi! Det er det beste nå, samt å ikke på noen måte avfeie et eneste ord hun sa, ved å undergrave hennes ord og følelser med "overdrevent " eller "ikke sant". Det er hennes realitet, og respekterer du ikke det, men underkjenner det, da er løpet kjørt. Da er du snart singel. Endret 25. juli 2022 av Trolltunge 13 2 12
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun høres ferdig ut, enkelt sagt. Kjente meg skikkelig igjen i alt dette - har bare ikke tatt praten enda. Heldigvis har han ikke «stjålet» ti år av livet mitt, bare tre. Uheldigvis er han alvorlig syk så det må utsettes på ubestemt tid. Anonymkode: aa43d...e6a Jepp, den lista der lukter det ferdig av. Anonymkode: 3f076...108 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå