Gå til innhold

Sliter jeg psykisk etter hendelsen eller er det forventet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ett år siden havnet jeg i en alvorlig situasjon. Det var full alarm med ambulanse og legevaktalege på full utrykning og de neste dagene visste vi ikke om dette var livstruende. Det skjedde foran barna på 6 og 10 år, samt mannen min. 

Det var ikke livstruende og i dag har jeg det fysisk fint, men jeg synes fortsatt hendelsen er vanskelig å tenke på. Øyeblikket i det dette skjedde og de få sekundene jeg innså at «nå kan jeg dø» er sekunder jeg ikke klarer tenke på (etter det var jeg ikke bevisst på en stund). Følelsen når jeg våknet igjen til blålys, ekstremt fortvilte barn og følelsen av å virkelig være i krise besøker meg hver eneste gang barna nevner det, jeg ser en ambulanse eller noen spør om hvordan det går. Ikke noe panikkanfall, men et sterkt ubehag. 

Jeg har aldri hatt noe særlig utfordringer med angst eller disse følelsene. De er kanskje til å regne med en stund?

Anonymkode: b4217...15d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flaschbacks? Les deg opp på PTSD. Ikke sikkert du har det, men mange utvikler traume symptomer etter traumatiske hendelser. 

Anonymkode: eced5...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...