AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg byttet fastlege fordi jeg flyttet, dette var i 2019. Så fikk jeg han igjen som fastlege i 2021. Har han fortsatt journalen min fra 2019 eller er det kanskje slettet ettersom jeg ikke lengre var pasient hos han? Anonymkode: 79aa3...596 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Det følger deg og ditt navn + personnummer, så ny lege har dette ja Anonymkode: 61b01...62d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det følger deg og ditt navn + personnummer, så ny lege har dette ja Anonymkode: 61b01...62d Det har jeg aldri hørt om? Er det nytt? For før måtte man be om utskrift av journal og levere det til ny fastlege. Anonymkode: 79aa3...596
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om? Er det nytt? For før måtte man be om utskrift av journal og levere det til ny fastlege. Anonymkode: 79aa3...596 Det har blitt et nytt journal system for et par år siden, nå er den elektronisk. Om den er ryddig eller ei, spørs på dine tidligere fastleger. Min tidligere fastlege var litt surrete, så min journal er bare et stort rot 😅 Da jeg var på legevakta for et halvt år siden, så søkte de meg opp via journalen, for å finne en tidligere medisin jeg hadde gått på. Siden det er et nytt elektronisk journal system, kan man også selv logge inn og se sin den journal. Du kan jo sjekke ut din egen, da vil du se hva din nye fastlege vil også se 😊 Jeg husker ikke helt linken, noen andre som vet? Anonymkode: 61b01...62d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det følger deg og ditt navn + personnummer, så ny lege har dette ja Anonymkode: 61b01...62d Nei, det gjør ikke det. Pasienten må selv overføre journal. Det er forskjell på kjernejournal som er elektronisk og fastlegejournal. Anonymkode: 35944...ed4 1
Daria Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Fem år etter at jeg byttet fastlege (til en annen kommune) havnet jeg på akutt time hos en annen lege på senteret jeg hadde byttet fra, og de hadde meg fortsatt i systeme sine, så det er hvertfall ikke noen automatikk i at alt slettes. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det har blitt et nytt journal system for et par år siden, nå er den elektronisk. Om den er ryddig eller ei, spørs på dine tidligere fastleger. Min tidligere fastlege var litt surrete, så min journal er bare et stort rot 😅 Da jeg var på legevakta for et halvt år siden, så søkte de meg opp via journalen, for å finne en tidligere medisin jeg hadde gått på. Siden det er et nytt elektronisk journal system, kan man også selv logge inn og se sin den journal. Du kan jo sjekke ut din egen, da vil du se hva din nye fastlege vil også se 😊 Jeg husker ikke helt linken, noen andre som vet? Anonymkode: 61b01...62d Du tenker ikke på kjernejournalen? Den ligger på helsenorge og er tilgjengelig bl.a. for legevakten, men det er ikke det samme som fastlegens (eller noen annen leges) journal.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Alle som behandler må oppbevare sin journal, selv om du flytter/bytter lege. Jornaloverføring er bare utsendelse av kopi. Anonymkode: 4673e...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå