AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Må bare sammenligne med flere som har barn mellom 20mnd-28mnd. Hvordan reagerer ungen hvis den får ett nei? Ofte sinna i løpet av en dag? Og hva gjør ungen din når den er sint? Anonymkode: 9e90d...6da
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Legger seg med på gulvet og hyler. Hvis vi da prøver å løfte henne opp prøver hun seg gjerne på en springskalle eller biting og hyler «dumme!!!!» Anonymkode: 47f13...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Setter seg ned på gulvet hyler slår Anonymkode: 0df6f...804
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Hylskriker og river ned alt han får tak i, eventuelt kaster mat hvis det er under et måltid. Det skjer flere ganger om dagen. Han vil ofte gjøre ting som ikke er lov eller trygt, og blir slik i kanskje 80% av tilfellene når han får et nei. Anonymkode: c191e...c2a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Hyler og tramper rundt i ring. Slenger seg på gulvet og spreller en sjelden gang. Er jevnt over i veldig godt humør og blir ikke sint særlig ofte. Anonymkode: eaec2...394
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må bare sammenligne med flere som har barn mellom 20mnd-28mnd. Hvordan reagerer ungen hvis den får ett nei? Ofte sinna i løpet av en dag? Og hva gjør ungen din når den er sint? Anonymkode: 9e90d...6da Alt fra 1 til 5 ganger per dag. Han kaster seg ned som en skikkelig dramaqueen å gråter uten tårer. Så brøler han ut å prøver å slå meg. Dette er gjerne ved å være trøtt eller sulten eller en skuffelse over en forventning han hadde. Det er ikke hver gang det kommer et nei, men i blant. Jeg roer ned med å være tilstedet, foreslå å gjøre andre ting, forklarer hvorfor det ikke er lov. Jeg sier at mamma er her, trenger du en kos? I blant så roer det ned det meste, i blant tar det tid før han er klar for en kos. Anonymkode: 474df...ab3
tussi84 Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 vår er 21 mnd. Hvor ofte han blir sint i løpet av en dag varierer. Han blir som regel sint hvis han ikke får viljen sin (feks han vil ha is), hvis han setter fast ting feks leker/virker ikke slik han vil, eller hvis han vil gjøre noe annet enn typiske kjedelige ting som å kle på seg, skifte bleie. Han vil gjerne klare selv, men får det ikke til så da blir han sint. Han kan også bli sint av å måtte vente på noe, feks at maten skal bli ferdig så vi får spist. Stort sett så protesterer han ved å veive med hele kroppen og vrir seg, samtidig som han skriker. Dytter oss på en måte bort. Noen andre ganger legger han seg flat på gulvet og sparker med beina i bakken i raseri utbruddet. Andre ganger kaster han mat eller leker på gulvet i sinne.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Kaster det hun eventuelt har i hendene, og roper, ofte er det "jeg vil ikke"/jeg vil!" et eller annet. Hun kan også dytte og slå de eller det som er i nærheten. Storesøsteren brukte ikke å kaste, dytte eller slå. Så vidt jeg husker hylte hun, og om hun var ekstra sint, la hun ned på gulvet og sprellet og sparket med armer og ben samtidig. Anonymkode: 3172d...c66
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Han kaster seg ned uten å ta seg for så hodet dundrer i bakken, det er helt forferdelig.. De siste par ukene har vært helt grusomme, med raserianfall 5-6 ganger om dagen der han er helt umulig å få kontakt med omtrent. Og hyyler så trommehinnene nesten sprekker. Jeg tar det med knusende ro, søsteren var likedan, men slo heller hodet i veggen med vilje i stedet for å kaste seg ned. Det løsnet når hun begynte å prate skikkelig, Tror det er mye frustrasjon inne i bildet over kommunikasjon, han her er litt tregere og prater ikke sånn veldig godt enda, mest enkeltord. Anonymkode: 3cd37...330
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Syns ikke datteren vår var så mye sint da hun var rundt 2 år. Av og til hvis hun fikk et nei, kanskje, hadde lyst å gjøre noe hun ikke fikk lov til etc. Nå som hun er 3, snart 4, er hver dag, hver time en kamp, omtrent 😅 Hver eneste gang hun får et nei eller må gjøre noe (kle på, spise, dra ut, bli inne, gå på do, ta på sokker, bade, være ferdig å bade (!!!!), børste håret, pusse tenner, vaske hendene. Absolutt alt, man må trå varsomt og inngå kompromisser for alt det er verdt. Ja/nei-spørsmål er en atombombe og kan ødelegge hele neste timen. Hun reagerer gjerne med rop, hyl, sparke og slå, samt gråt som om noen er skikkelig slem med henne. Vi forsøker å ikke presse oss på henne når hun er slik, å ta tak i henne/holde rundt henne kan eskalere det og gjøre henne utrygg, så vi venter til det verste er over - men må selvsagt trå til hvis hun blir fysisk, det får hun ikke lov til, men ellers får hun gråte til hun er klar for trøst, kos og prat. Da prater vi rundt det som skjedde. Det går aldeles ikke alltid bra, som sagt hvis vi trår feil i starten og hun tror hun egentlig har et valg så bestemmer hun seg fort for noe i hodet sitt og når forventninger brytes så blir det veldig sterke følelser..... 😅 Anonymkode: 2687c...1d1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 26 mnd Slår Gråter Sutrer Kaster ting Anonymkode: 7cacd...328
Heln Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Hyler, slår, sparker, gråter og kjefter. Ikke ved ethvert nei han får, men han blir nok sint daglig.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Som regel kaster han ting, som mat, bestikk eller leker. Et par ganger har han spyttet, og én gang forsøkte han å klore meg. Dette har han heldigvis ikke gjentatt. Det skjer som regel én eller to ganger om dagen. Forsøker selvfølgelig å være i forkant og avverge. Anonymkode: 35167...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå