AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg sliter med å snakke med folk, selv familie og venner. Jeg klarer stort sett ikke finne noe å spørre om eller si, også får en ingen flyt i samtalen og den dør ut. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 88d3b...c44
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Jeg er likedan.. Det er vanskelig men jeg har ofte følt meg så dum etter at jeg har sagt noe at jeg egentlig bare har bestemt meg for å holde munn.. For det har alltid føltes som om jeg prøver for hardt i grunn. Det er jo mange som er stille. Alle trenger ikke å være en snakker. Man må jo godta seg selv som man er. Hvis ikke kan man alltids prøve å snakke om været.. Anonymkode: 2690e...deb 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Jeg var stille og sjenert som barn og i ungdomsårene. Jeg ble vane med at jeg stod i skyggen for de andre. Både min eldre søster og ei venninne av meg våget å ta mer plass og dem virket da mye mer utadvendt enn meg og fikk mye mer oppmerksomhet. Men så ble jeg lei av dem som alltid tok plass og stå der i skyggen … det var da jeg begynte å øve meg på mer smaltalk. Jeg leste meg opp på psykologi og kroppsspråk osv osv Jeg ble etterhvert også den utadvendte personen. Nå kan jeg snakke med folk i alle settinger. Er blitt veldig god på smaltalk. Har også reist alene utenlands uten at det er ett problem for meg og kommer ofte i snakk med folk Anonymkode: ceed9...011 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Jeg kjenner meg igjen i det TS skriver 😪 og det er et sårt tema. Ofte nekter jeg å dra på besøk eller invitere noen hos meg. Bare fordi jeg ikke vet hva vi skal snakke om. Har liksom ikke noe mer å snakke om etter 15 minutter Anonymkode: d474a...59d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Dette er ting som kan øves opp. Forbered deg på noen spørsmål å stille etc., og lytt oppriktig til svaret i stedet for å ha fokus innad i deg selv. Anonymkode: 9b59c...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er ting som kan øves opp. Forbered deg på noen spørsmål å stille etc., og lytt oppriktig til svaret i stedet for å ha fokus innad i deg selv. Anonymkode: 9b59c...7d4 Er også redd for at hvis jeg stiller for mange spørsmål kan vedkommende tenke hvorfor jeg vil ha så mye om info. Og tenk hvis jeg spør noe som er personlig Anonymkode: d474a...59d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Gå på et kurs eller noe. Kanskje improteater? Anonymkode: 13cbe...526
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er også redd for at hvis jeg stiller for mange spørsmål kan vedkommende tenke hvorfor jeg vil ha så mye om info. Og tenk hvis jeg spør noe som er personlig Anonymkode: d474a...59d Hvis du stiller spm som kan være for personlig, så kan du starte med "kan jeg spørre.." eller lignende. Anonymkode: bc380...b68
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Gå på et kurs eller noe. Kanskje improteater? Anonymkode: 13cbe...526 Hvor kan man ta et slikt kurs? Anonymkode: d474a...59d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 Jeg er også sånn. Er vi 2 stk så går det bra. Er det flere så sliter jeg. Da blir jeg stille og lytter til de andre som prater Anonymkode: 00a07...49f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er også sånn. Er vi 2 stk så går det bra. Er det flere så sliter jeg. Da blir jeg stille og lytter til de andre som prater Anonymkode: 00a07...49f Kjenner meg igjen 😪😪😪 Anonymkode: d474a...59d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå