Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det tar en evighet å kjøle ned melken til riktig temperatur og spesielt på natt hadde det hjulpet med en hack eller to. 

Jeg tenkte at hvis jeg koker vann og kjøler det ned i kjøleskapet på forhånd, bruker vekt og tar en flaske med riktig mengde pulver i og tar på tare, veier opp så-så mye kokt vann nedkjølt til 70 grader og lar stå litt før jeg blander inn det kalde vannet, kan det gå? Eller blir det feil og kanskje også farlig? Noen andre tips?

Anonymkode: 846b1...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde slikt..hadde 2 termoser oppe..en med kokt kaldt vann og en med kokt vann. Så blandet vi dette i mme til riktig temperatur. Blandet vann før mme

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tar en evighet å kjøle ned melken til riktig temperatur og spesielt på natt hadde det hjulpet med en hack eller to. 

Jeg tenkte at hvis jeg koker vann og kjøler det ned i kjøleskapet på forhånd, bruker vekt og tar en flaske med riktig mengde pulver i og tar på tare, veier opp så-så mye kokt vann nedkjølt til 70 grader og lar stå litt før jeg blander inn det kalde vannet, kan det gå? Eller blir det feil og kanskje også farlig? Noen andre tips?

Anonymkode: 846b1...65a

Det kan du fint gjøre, ja. 

Husk at man kan kjøpe Nan på ferdig blanda kartong på butikken også, de trenger man ikke varme opp - bare helle rett i flaska :) 

Anonymkode: 07edd...5a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kokte opp vann, avkjølte til riktig temp, blandet i pulver. Satte i kjøleskap. For 1 døgn. Så varmet jeg bare i mikro.

Anonymkode: 1ac3c...0a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset lager de flere liter per dag som de kjøler ned i kjøleskap, for å så varme opp porsjoner fra dette. Så bare å gjøre det samme. 

Når jeg er på farten, har jeg med en flaske med 2/3 avkjølt kokt vann, og blander med 1/3 kokt vann fra termos. Da får man perfekt drikketemperatur!

Anonymkode: 3926d...789

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...