AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Det tar en evighet å kjøle ned melken til riktig temperatur og spesielt på natt hadde det hjulpet med en hack eller to. Jeg tenkte at hvis jeg koker vann og kjøler det ned i kjøleskapet på forhånd, bruker vekt og tar en flaske med riktig mengde pulver i og tar på tare, veier opp så-så mye kokt vann nedkjølt til 70 grader og lar stå litt før jeg blander inn det kalde vannet, kan det gå? Eller blir det feil og kanskje også farlig? Noen andre tips? Anonymkode: 846b1...65a
Sofakona Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Vi gjorde slikt..hadde 2 termoser oppe..en med kokt kaldt vann og en med kokt vann. Så blandet vi dette i mme til riktig temperatur. Blandet vann før mme
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tar en evighet å kjøle ned melken til riktig temperatur og spesielt på natt hadde det hjulpet med en hack eller to. Jeg tenkte at hvis jeg koker vann og kjøler det ned i kjøleskapet på forhånd, bruker vekt og tar en flaske med riktig mengde pulver i og tar på tare, veier opp så-så mye kokt vann nedkjølt til 70 grader og lar stå litt før jeg blander inn det kalde vannet, kan det gå? Eller blir det feil og kanskje også farlig? Noen andre tips? Anonymkode: 846b1...65a Det kan du fint gjøre, ja. Husk at man kan kjøpe Nan på ferdig blanda kartong på butikken også, de trenger man ikke varme opp - bare helle rett i flaska Anonymkode: 07edd...5a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Jeg kokte opp vann, avkjølte til riktig temp, blandet i pulver. Satte i kjøleskap. For 1 døgn. Så varmet jeg bare i mikro. Anonymkode: 1ac3c...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 På sykehuset lager de flere liter per dag som de kjøler ned i kjøleskap, for å så varme opp porsjoner fra dette. Så bare å gjøre det samme. Når jeg er på farten, har jeg med en flaske med 2/3 avkjølt kokt vann, og blander med 1/3 kokt vann fra termos. Da får man perfekt drikketemperatur! Anonymkode: 3926d...789 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Vi gjorde det slik som videoen viser her: https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/morsmelkerstatning-videoer/#hvordan-lage-til-morsmelkerstatning-for-flere-maltider Anonymkode: 38a65...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå