AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #21 Del Skrevet 25. juli 2022 Vi har bevisst unngått prøving i perioden januar-april for å unngå å få barn sent på året. Jeg tror det er en fordel å være født tidlig på året. Jeg er selv født 31. desember og var yngst og minst i klassen i alle år. Det er derfor jeg er litt opptatt av dette. Mine barn er født i februar og mai Anonymkode: 80898...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #22 Del Skrevet 25. juli 2022 Ønsket egentlig å unngå desember slik at barnet ikke er veldig ung/umoden mtp. skolegang. Har fått barn i september, august og februar. Litt tilfeldig med når det passet å begynne prøving, når vi i det hele tatt orket tanken på å få et barn til, og hvor lang/kort tid det tok å bli gravid. Om man er i gang med prøving, ville jeg ikke pauset prøving for å unngå desemberbarn. Anonymkode: 54ec3...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 25. juli 2022 #23 Del Skrevet 25. juli 2022 Det er veldig synd, ja man bør tenke på mnd barnet blir født. Det er skikkelig leit at man bør være så kynisk. Barn, baby er en gave. Bonusungen min skal ha i september. Tenker, det er innafor med tanke på barnehageplass. Hun jobber mye. Men er du så heldig å bli gravid, spiller ikke mnd noen rolle. Tenk å gi liv. Fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #24 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har ei venninne som har bursdag i desember, hu er noe av det mest klokeste og fornuftige jenta jeg har møtt🥺 Hun er bare så herlig på alle mulig områder. Så skjønner ikke hvorfor noen mener seine barn er «dumme» jeg er født i februar og er da mindre intelligent enn hu😀 Anonymkode: 63cb0...920 Ingen mener vel at desemberbarn er dumme, men et desemberbarn begynner på skolen et halvt år seinere enn barn født på sommeren, og de er nesten et helt år yngre enn barn født tidlig på året. Det kan utgjøre nesten 20% forskjell ved skolestart, og kan være en (stor) ulempe for barnet. Legger man til praksisen med å knapt tillate utsatt skolestart, er det svært uheldig dersom barnet er sent utviklet. Da jeg begynte på skolen i 1993, hadde vi to stykker i klassen som var et år eldre. En av dem var født i desember. I dag hadde de blitt plassert sammen med "sitt" årskull, noe som klart hadde vært en ulemepe for dem. Anonymkode: 54ec3...326 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #25 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er desemberbarn og det ble da folk av meg og Anonymkode: e6463...cfe Jeg også. Til og med i romjulen 😊 Anonymkode: ad3d3...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #26 Del Skrevet 25. juli 2022 Vi prøver så og si alle månedene, utenom der barnet får termin aug, nov, des… grunnen er fordi vi ønsker å kunne fokuser på den måneden er det første dattera vår som har bursdag. ( dere kan gjerne synes det er idiotisk men vi ønsker det slik) November og desember er for hektisk for oss, mtp julegaver og jul, dere skjønner vel? så ja - men ellers prøver uansett hvilken måned den skulle komme. Barnet er veldig ønsket☺️ Anonymkode: 63cb0...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 25. juli 2022 #27 Del Skrevet 25. juli 2022 Vil gjerna ha en vår-baby mtp klimaet her vi bor(ikke Norge). Men ikke veldig opptatt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 25. juli 2022 #28 Del Skrevet 25. juli 2022 Fame skrev (3 timer siden): Jeg var prøvd såpass lenge at det har 0 å si hvilken måned det blir Støtter denne. Vi har pørvd I over 2.5 år nå og betyr ingenting hvilken mnd det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 25. juli 2022 #29 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aldri tenkt på det 🙈 Når er de «beste» månedene? Får barn i september. Anonymkode: 0dc0f...c0e Det er visse fordeler knyttet til barn som fødes i første halvdel av året. Gjør det bedre på skolen blant annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #30 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen vil jo prøve å unnfange slik de får en vår/sommer baby, mens andre kanskje foretrekker høst/vinter…. Har dere noen ønske mnd? og tar dere pause med prøving da? Anonymkode: 63cb0...920 Pga. barnehageplass/opptak/start er det jo litt viktig med å prøve å treffe riktig 😅 Anonymkode: fe931...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #31 Del Skrevet 26. juli 2022 Har barn født i mars og september, venter en ny nå i oktober. Neste baby etter dette ønsker vi å få i starten av 2024, så det blir et år uten skolestarter, men ellers er barnet velkommen uansett måned Vi kommer til å starte prøvingen på neste i april neste år, men det er det samme for oss når baby blir født. Hopper ikke over noen måneder. Anonymkode: f159b...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 26. juli 2022 #32 Del Skrevet 26. juli 2022 Kommer nok ikke til å unngå sex eller bruke prevensjon for å unngå desemberbarn men håper på å ikke få det. Ene og alene pga jeg er født i desember selv. Folk prioriterer ikke å være med ut på en liten feiring i desember. Da går pengene og tiden naturlig nok til julegaver, familietid og julebord. Så min grunn er litt egoistisk basert for mange, men sånn er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #33 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg syns det er tragisk å måtte planlegge fødsel etter barnehageplass! Vær heller glad dere kan få barn og ønsk dem velkommen når de kommer. Når barn blir logistikk og penger, da syns jeg ikke det er kult. Anonymkode: ab1ac...8e1 Det er jo fordi det mange steder er bare ett opptak i året. Forstår dem godt jeg. Slet selv med å bli gravid og kunne ikke velge og vrake fødselsmåned. Anonymkode: f6a1a...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #34 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg var gravid med termin på julaften (gutt). Han kom 2. Januar. Jeg håper han ikke kjeder seg på skolen, sånn som jeg gjorde. Vi kommer til å vurdere tidlig skolestart når den tiden kommer, siden han er nysgjerrig og moden. Anonymkode: bf290...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #35 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg er bare overlykkelig over å være gravid etter mange år med prøving, så nei. Anonymkode: 31d49...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #36 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo fordi det mange steder er bare ett opptak i året. Forstår dem godt jeg. Slet selv med å bli gravid og kunne ikke velge og vrake fødselsmåned. Anonymkode: f6a1a...8f9 Da finner man dagmamma. Det ordner seg uansett. Folk ass Anonymkode: e6463...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #37 Del Skrevet 26. juli 2022 Nei. Førstemann kom i romjula, etter mange års prøving. Bare lykkelig over å ha fått et velskapt barn. Her vi bor er det over 100% barnehagedekning, så barnehageplass er null problem. Anonymkode: 680bc...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #38 Del Skrevet 26. juli 2022 Første kom i august, etter 4 mnd prøving. Med nummer to valgte vi å vente to mnd etter vi følte oss klare for å unngå november/desember. Ikke at det ville vært noen krise det heller, men når vi først ikke hadde begynt kunne vi like gjerne vente litt til. Ble gravid på første forsøk og venter nummer to i januar. Om vi hadde prøvd lenge ville jeg nok ikke tenkt noe på dato. Anonymkode: d6442...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #39 Del Skrevet 26. juli 2022 Har ett sommerbarn (juni), og ett vårbarn (mars). Og må si at jeg håper på barn mellom februar-mai neste gang også. Elsker å ha permisjon på våren. Er en så fin tid! Anonymkode: d567a...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #40 Del Skrevet 26. juli 2022 Nei, det var ikke noe vi kunne bry oss om. Endte opp med IVF, barnet ble født i april. Anonymkode: 35829...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå