Gå til innhold

KRISE, burde jeg trekke ut kontakten på maskina??? (Bilder!!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Maskina er full av såpe!! Det er rett før sentrifuge, burde jeg slå den av??

E73B42FE-41E7-4A8C-803B-EB00173A48A1.jpeg

331EF37A-EF16-4ACE-B01D-74E64E0CA73E.jpeg

Anonymkode: 3ca65...890

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du setter den på skylling etter at den er ferdig.

Anonymkode: 18939...503

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hva konsentrert til kulørt vask betyr, har jeg driti meg ut nå??😨 

Redd for at maskina ryker eller at det blir skum party på badet…..

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du setter den på skylling etter at den er ferdig.

Anonymkode: 18939...503

Åja 😳 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja 😳 

ts

Sånn ser min ut også mens jeg sentrifugerer ofte, blir mye rester igjen. 

Ha veldig lite såpe i neste gang, det kan ligge mye rester 

Anonymkode: d1b07...354

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok bare tatt i for mye vaskemiddel bare. Aldri brukt det merket før. Men la det gå og sett det på ekstra skylling hvis tøyet er såpete.  

Anonymkode: feb4b...7ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan absolutt bli borte, ev sett på en ekstra skylling. At den er konsentrert betyr at du trenger lite, det står på pakken hvor mye du skal ha i. Kulørt betyr farget tøy.

Om det fortsatt er mye skum så fjern det fysisk også sett på skylling igjen. Jeg måtte gjøre det når noen hadde tørket opp zalo med et håndkle og lagt det i vaskemaskinen.

Anonymkode: 03762...e87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det står refill på posen, det er kanhende meningen den skal blandes ut med vann før du har det i maskinen? Det står isåfall på posen. 

Dette kommer nok til å gå helt fint, jeg tviler på det blir skumparty eller ødelagt maskin, men du må nok kjøre en ekstra skylling eller tre.

Anonymkode: 963d7...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, denne datamaskinen bør du slå av.

Anonymkode: d60db...79a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor my har du dosert? de fleste har ikke peiling slikt.

Jeg veier alltid opp tøyet med vekt, så doserer jeg vaskemiddel etter vekta. Bruker pulver.

Anonymkode: de585...365

Skrevet

1. Du har trolig satt for mye vaskemiddel i forhold til mengde tøy i maskinen.

2. Det er bare å kjøre 1 eller 2 ekstra rinseprogrammer når ferdig hvis du ser at det fortsatt er skum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sånn ser min ut også mens jeg sentrifugerer ofte, blir mye rester igjen. 

Ha veldig lite såpe i neste gang, det kan ligge mye rester 

Anonymkode: d1b07...354

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har nok bare tatt i for mye vaskemiddel bare. Aldri brukt det merket før. Men la det gå og sett det på ekstra skylling hvis tøyet er såpete.  

Anonymkode: feb4b...7ff

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan absolutt bli borte, ev sett på en ekstra skylling. At den er konsentrert betyr at du trenger lite, det står på pakken hvor mye du skal ha i. Kulørt betyr farget tøy.

Om det fortsatt er mye skum så fjern det fysisk også sett på skylling igjen. Jeg måtte gjøre det når noen hadde tørket opp zalo med et håndkle og lagt det i vaskemaskinen.

Anonymkode: 03762...e87

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ser det står refill på posen, det er kanhende meningen den skal blandes ut med vann før du har det i maskinen? Det står isåfall på posen. 

Dette kommer nok til å gå helt fint, jeg tviler på det blir skumparty eller ødelagt maskin, men du må nok kjøre en ekstra skylling eller tre.

Okei, takk for svar 😅

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg veier alltid opp tøyet med vekt, så doserer jeg vaskemiddel etter vekta. Bruker pulver.

Hm, ja hvor mye doserte jeg, kanskje en desiliter 🤷🏼‍♀️ Maskina er gammel, så ingen vekt funksjon… har heller ingen annen vekt å bruke 😅

Drizzt skrev (5 minutter siden):

1. Du har trolig satt for mye vaskemiddel i forhold til mengde tøy i maskinen.

2. Det er bare å kjøre 1 eller 2 ekstra rinseprogrammer når ferdig hvis du ser at det fortsatt er skum.

Okei, takk for svar 😊

Oppdatering:

Sentrifuga begynte og alt skummelt forsvant fint i sluket, HELDIGVIS 😂 Så ingen skum party 😆

Men nå har jeg lært…

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei, takk for svar 😅

Hm, ja hvor mye doserte jeg, kanskje en desiliter 🤷🏼‍♀️ Maskina er gammel, så ingen vekt funksjon… har heller ingen annen vekt å bruke 😅

Okei, takk for svar 😊

Oppdatering:

Sentrifuga begynte og alt skummelt forsvant fint i sluket, HELDIGVIS 😂 Så ingen skum party 😆

Men nå har jeg lært…

ts

En desiliter er altfor mye! Maks 30 ml av det vaskemiddelet!

Anonymkode: 1fe9d...5c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo konsentrert vaskemiddel som skal blandes ut før bruk og da er det ikke rart at det blir alt for mye såpe, tror det er lurt å kjøre et par skyllinger eller en kort vask uten vaskemiddel.

Det blir som å drikke saft uten å blande ut med vann.

Anonymkode: c123d...6f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du mener ikke dette? 

En maskin har en gitt mengde kilo tøy de kan ta, maskinen tar ikke inn mindre vann selv om du har lite klær, så mengden med såpe burde være den samme nesten uansett hva du vasker. 

Anonymkode: ed306...1c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du mener ikke dette? 

En maskin har en gitt mengde kilo tøy de kan ta, maskinen tar ikke inn mindre vann selv om du har lite klær, så mengden med såpe burde være den samme nesten uansett hva du vasker. 

Anonymkode: ed306...1c9

Ja, såpa blander seg med vannet. Dermed er det vannmengden som er avgjørende, og ikke klesmengden.

Anonymkode: 3f1f1...b36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Okei, takk for svar 😅

Okei, takk for svar 😊

Oppdatering:

Men nå har jeg lært…

ts

Oisann, en desiliter er helt klart i meste laget ja. En spiseskje eller deromkring er nok rikelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En desiliter er altfor mye! Maks 30 ml av det vaskemiddelet!

Anonymkode: 1fe9d...5c6

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oisann, en desiliter er helt klart i meste laget ja. En spiseskje eller deromkring er nok rikelig.

Ja… blir billigere for meg med vaskemidler fremover da 😂 😄

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo konsentrert vaskemiddel som skal blandes ut før bruk og da er det ikke rart at det blir alt for mye såpe, tror det er lurt å kjøre et par skyllinger eller en kort vask uten vaskemiddel.

Blande det ut?😩 deg hørtes stress ut… hvordan gjør folk det, de som gjør det?🙈 har de et eget desiliter mål stående ved maskina?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja… blir billigere for meg med vaskemidler fremover da 😂 😄

Blande det ut?😩 deg hørtes stress ut… hvordan gjør folk det, de som gjør det?🙈 har de et eget desiliter mål stående ved maskina?

ts

Det hørtes stress ut (ikke deg!!😳)

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei det er da ikke noe poeng å blande det ut før bruk, det er nok av vann i vaskemaskinen.
Bare å bruke mindre av det, sånn godt under 1 desiliter, kanskje kjøpe normal flaske og ikke refill neste gang så man får med korken med målestreker i...

Anonymkode: cc349...8f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...