Gå til innhold

Rar informasjon fra barnehagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tidlig ble vi oppringt av barnehagen hvor de informerte om at det kun ville være vårt barn fra hennes avdeling. Ble litt satt ut og visste ikke helt hva jeg skulle svare, ok og takk for informasjon 🤷‍♀️ Da vi hentet i dag gjentok de samme beskjed, i morgen vil det kun være "Ada", først på onsdag kommer flere barn. 

Er vi helt ute som sender i barnehagen, er det en skjult beskjed jeg ikke forstår? Hun har akkurat hatt 3 uker sammenhengende ferie med oss. 

Anonymkode: 6e9cb...317

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen barn hun kjenner/pleier å leke med som er i barnehagen da. 

Anonymkode: 7970f...4ee

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de gjentar, ville jeg spurt om det var noe spesielt de tenkte på, siden de sier det flere ganger. Mest sannsynlig vil de bare informere, slik at om dere tenker det blir kjedelig for barnet deres, og har andre alternativer, kan dere velge det.

Anonymkode: a7ded...902

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel for å si hun ikke har noen å leke med da

Anonymkode: 54508...90a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I dag tidlig ble vi oppringt av barnehagen hvor de informerte om at det kun ville være vårt barn fra hennes avdeling. Ble litt satt ut og visste ikke helt hva jeg skulle svare, ok og takk for informasjon 🤷‍♀️ Da vi hentet i dag gjentok de samme beskjed, i morgen vil det kun være "Ada", først på onsdag kommer flere barn. 

Er vi helt ute som sender i barnehagen, er det en skjult beskjed jeg ikke forstår? Hun har akkurat hatt 3 uker sammenhengende ferie med oss. 

Men de slår vel sammen avdelingene på sommeren så hunxer jo ikke det eneste barnet i hele barnehagen? Skjønner ikke problemet...

Anonymkode: 73298...65f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Virker som de fisker etter at dere skal ha ungen hjemme. Jeg har også hatt mitt barn som eneste i barnehagen i ferien. Da fikk hen være med hjem til den barnehageansatte, og hadde en topp dag. 

Anonymkode: 2dfca...05e

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ingen barn hun kjenner/pleier å leke med som er i barnehagen da. 

Hun er 18 måneder, har ikke faste venner. 

Ts. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest for å gi en heads up ifht. At barnet ditt kan kjenne på utrygghet og eller kjedsomhet de neste dagene, da det er bare henne fra avdelingen som er der.

Har dere mulighet, så kan dere gjerne ha henne hjemme disse dagene. Hvis dere ikke har mulighet, så er dere ihvertfall klare over at det kan bli noen tunge/kjedelige dager for barnet deres i barnehagen.

Men ingen grunn til bekymring altså! Barnet blir selvfølgelig like godt ivaretatt!

Anonymkode: 707df...11b

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Her jeg bor så er barnehage stengt stort sett hele juli 🤷🏼 Er bare SFO som har åpent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om de gjentar, ville jeg spurt om det var noe spesielt de tenkte på, siden de sier det flere ganger. Mest sannsynlig vil de bare informere, slik at om dere tenker det blir kjedelig for barnet deres, og har andre alternativer, kan dere velge det.

Anonymkode: a7ded...902

Ja, får spørre om de sier noe igjen i morgen. Er konfliktsky og synes slike vage hint er vanskelig. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Her jeg bor så er barnehage stengt stort sett hele juli 🤷🏼 Er bare SFO som har åpent. 

Javel, det er vel motsatt av resten av Norge. De fleste SFO har stengt hele juli, og noen barnehager har stengt uke 28 og 29.

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javel, det er vel motsatt av resten av Norge. De fleste SFO har stengt hele juli, og noen barnehager har stengt uke 28 og 29.

Ts

Nja. Veldig mange norske barnehager har stengt uke 28,29 og 30

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja. Veldig mange norske barnehager har stengt uke 28,29 og 30

Er slik her. Er jo mange foreldre som sliter med og få kabalen til og gå opp pga dette. Er ikke alltid man får ferie når man ønsker, i de yrkene der man må sette opp ferie ønsker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er for å informere. Sett mange eksempler på foreldre som blir sure fordi de ikke har fått vite det og deres barn har vært «alene».
Der jeg jobber er i alle fall hovedregelen å alltid gi mest og best mulig informasjon til foreldrene.

I denne situasjonen ville en mulig melding sett sånn ut;

«Bare til informasjon; Guro er eneste barn fra hennes avdeling i barnehagen i morgen, hun vil møte en kjent ansatt og er hjertelig velkommen i barnehagen.» En del foreldre ville kanskje spurt besteforeldre eller lignende da, ellers sender de som trenger det i barnehagen og det er selvsagt helt greit.  

Anonymkode: 5e1f8...54e

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok for å hinte om at de helst ikke vil ha henne der. Er så sykt irriterende! Sånn holdt vår barnehage på hele korona. 

Anonymkode: 605dc...142

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hender vi informerer om slike ting i barnehagen hvor jeg jobber også. Spesielt til de foreldrene som har barn som kan oppleve utrygghet og mistrivsel ved å ikke ha noen fra sin avdeling der. Da har de mulighet til å forberede barnet sitt, evt finne andre løsninger hvis de selv ønsker å ikke ha barnet i barnehagen. Men ikke fordi vi ønsker at de skal holde barnet hjemme. Synes riktignok det er rart de informerer om det hvis barnet ditt er 18.mnd. Da er det viktigste  ha en trygg og kjent voksen der. Hvilke barn som er der, har ingen stor betydning.

Anonymkode: b24eb...8a7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk samme beskjed en gang i fjor under corona, det var så mye sykdom at han ble eneste barn på småbarnsavdelingen den dagen. Men han storkoste seg. De var 3 ansatte på jobb så de tok med seg vognen hans og gikk lang tur i byen i sola. Stoppet i parker og på stranda for å leke. Han var vel 1,5,år så lekte ikke så mye med andre barn uansett.

Anonymkode: 94e16...3aa

• Liker 1
Skrevet

Er barnehagen åpen og barnet allerede har hatt ferie så er det vel greit å levere barnet ? 
Det er sånn i arbeidslivet at er du på jobb så er du på jobb. 
Vi andre må jo forholde  oss til arbeidstidene og jobben vår ? Er barnehagene unntatt de samme reglene ? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men de slår vel sammen avdelingene på sommeren så hunxer jo ikke det eneste barnet i hele barnehagen? Skjønner ikke problemet...

Anonymkode: 73298...65f

Noen barn har problemer med å komme inn i lek med andre eller er avhengig av faste venner

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er nok for å hinte om at de helst ikke vil ha henne der. Er så sykt irriterende! Sånn holdt vår barnehage på hele korona. 

Anonymkode: 605dc...142

Ja selvsagt er det sånn🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...