Gjest CathrineL Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Kan man få et nei hvis man søker om å ta ferie utenfor EU fra NAV, når man nettopp har begynt i behandling hos DPS? Siden man da tar ferie og ikke får vært i aktivitet. Eller får man et ja hvis man søker ? (så lenge man ikke har brukt opp de 5 ukene med ferie i løpet av året)
Gjest CathrineL Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja. Anonymkode: fb700...44b Ja til at man kan få et nei ?
Maestro Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Er du sykemeldt, så må du melde inn tror jeg. Er du på aap, må du søke for og beholde aap den tiden du er på ferie. Har reist både under sykemelding og aap, men da innenfor EU. Du må nesten spør nav ☺️👌🏻
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Man har jo ikke ferie på AAP? 🤷🏼♀️ Som regel er det ikke behandling i ferien, og da krysser du ikke av for at du har ferie. Du krysser av for at du har møtt til behandling. Selv om din behandler har ferie, så har ikke du ferie. Du kan altså reise, så lenge det ikke er satt opp timer på DPS. Evt så kan du spørre behandleren din om du kan ha telefontime, for da registrer du at du har møtt til behandling/aktivitet. Det er i hvertfall det jeg har gjort, og jeg har aldri fått noen bemerkninger på det. Jeg har alltid møtt opp til behandling de timene behandler har satt opp. Nå har h*n hatt fire uker ferie, og jeg har registrert at jeg har møtt opp til avtalt aktivitet. Det er ikke min feil at jeg har gått fire uker uten behandling. Nå har ikke jeg vært utenfor EU, men når jeg først har reist - har jeg reist når behandler har ferie. Anonymkode: f6da3...487
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Antar du befinner deg utenfor EU akkurat nå? Anonymkode: 09ae0...452
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har jo ikke ferie på AAP? 🤷🏼♀️ Jo, det kan man ha. Det er mange som kombinerer AAP med å jobbe noe. Anonymkode: e5e5f...3a2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Nav kan selvfølgelig ikke nekte deg å befinne deg utenfor EU. Det skjønner alle. Anonymkode: 09ae0...452
Gjest Adobyen Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Det har vel også noe med å være tilgjengelig for kontakt. Beskjeder og henvendelser fra nav har tendens til å komme til de merkeligste tider, og noen ganger med kort frist for å reagere. Det er best å avklare fraværet på forhånd.
Gjest CathrineL Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Antar du befinner deg utenfor EU akkurat nå? Anonymkode: 09ae0...452 Nei det gjør jeg ikke hehe. Jeg fikk tilbud om å få billetten til min venninne til Afrika i slutten av august, siden hun ikke kan reise likevel. Men ville bare vite først om det var mulig for meg å reise da jeg går på AAP
Gjest CathrineL Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Nav kan selvfølgelig ikke nekte deg å befinne deg utenfor EU. Det skjønner alle. Anonymkode: 09ae0...452 Nei nekte er kanskje litt dramatisk, men jeg er litt redd for å gjøre noe feil vet så klart at jeg må søke, men jeg fikk tilbud om billett og måtte svare raskt før den kunne gis til en annen, så var da usikker på om de ville godkjenne det helt sikkert eller om de kunne gi meg avslag
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 CathrineL skrev (7 timer siden): Nei nekte er kanskje litt dramatisk, men jeg er litt redd for å gjøre noe feil vet så klart at jeg må søke, men jeg fikk tilbud om billett og måtte svare raskt før den kunne gis til en annen, så var da usikker på om de ville godkjenne det helt sikkert eller om de kunne gi meg avslag De godkjenner det så lenge det ikke kommer i konflikt med aktivitetsplan. Du kan altså ikke droppe planlagt behandling for å reise bort. Anonymkode: b6bb2...230 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Du kan være bra sikker på at de ikke har hjemmel i loven til mye av dette tullet med at du ikke kan bruke penger i utlandet osv, så hvis du er ressursterk nok så vinner du lett et rettsoppgjør mot nav og alle disse tullereglene disse inkompetente byråkratene lager. Nav har mange regler som rett og slett er ulovlig, men mange er ikke klar over de og føyer seg bare. Anonymkode: 08ab1...1e6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 Går man på nav skal man ikke på ferie, så enkelt er det. Anonymkode: c6c78...f52 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går man på nav skal man ikke på ferie, så enkelt er det. Anonymkode: c6c78...f52 Det er faktisk ikke så enkelt nei. Mange grunner i livet til at en er i situasjon for å måtte motta støtte fra nav. Det er mye god helse i ferie, og noen kan bli raskere friske og komme seg tilbake i jobbe ved å ha en pause/ferie. Og nei, jeg mottar ikke støtte fra Nav, men ser litt flere nyanser i verden enn du ser den i svart og hvitt. Anonymkode: 9a143...775 8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 CathrineL skrev (10 timer siden): Nei det gjør jeg ikke hehe. Jeg fikk tilbud om å få billetten til min venninne til Afrika i slutten av august, siden hun ikke kan reise likevel. Men ville bare vite først om det var mulig for meg å reise da jeg går på AAP Spør. Du kan også høre med behandler om du kan få en legerklæring om at ferien er bra for helsen din. Anonymkode: e8069...cd9
Akr0ym Skrevet 26. juli 2022 #17 Skrevet 26. juli 2022 CathrineL skrev (20 timer siden): Ja til at man kan få et nei ? Ja
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kan være bra sikker på at de ikke har hjemmel i loven til mye av dette tullet med at du ikke kan bruke penger i utlandet osv, så hvis du er ressursterk nok så vinner du lett et rettsoppgjør mot nav og alle disse tullereglene disse inkompetente byråkratene lager. Nav har mange regler som rett og slett er ulovlig, men mange er ikke klar over de og føyer seg bare. Anonymkode: 08ab1...1e6 Herlig, er du en av dem som tror at det er Nav selv som lager lovverket? Reglene mot å oppholde sg utenfor EU/EØS er klare. Da må man søke først. Man får tillatelse om det ikke kommer i veien for aktivitetsplanen. Anonymkode: 7f7f0...0f5 1
Gjest CathrineL Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Herlig, er du en av dem som tror at det er Nav selv som lager lovverket? Reglene mot å oppholde sg utenfor EU/EØS er klare. Da må man søke først. Man får tillatelse om det ikke kommer i veien for aktivitetsplanen. Anonymkode: 7f7f0...0f5 Siden man avtaler aktiviteten direkte med psykolog/DPS, kan man avtale med de da at man ikke f eks får time hos dem før om et par uker igjen ? og så klart søke om ferie fra nav, men slik at nav ikke kan si nei pga avtalt aktivitet, siden da vil det være ok for psykologen å utsette timen?
Gjest Vintermorgen Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 Ryddet for krenkende og nedsettende utsagn. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå