AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Er det greitt med tights og sportsBH på treningssenteret? https://www.nrk.no/sorlandet/elisabeth-_27_-far-beskjed-om-a-kle-pa-seg-pa-treningssenter-1.15954452 En kvinne i det antrekket fikk tilsnakk på senteret, fordi hun viste for mye hud. Men hva med en mann som trener i shorts og singlet? Han viser jo mere hud? Anonymkode: 37646...e26
Hjerte Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Jeg tenker i utg pkt at antrekket er greit, men når man er over trassalderen forholder man seg til kleskoder der man går. Liker hun ikke kleskoden kan hun trene et annet sted. Det er kleskoder på restauranter og utesteder også, enda så mye jeg helst spiser i pysjbukse eller joggis. 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes folk med fordel kan ha på seg en t-skjorte når de trener. Om det er mann eller kvinne, jeg liker ikke at svette fra naken hud sitter igjen på apparatet når forrige person er ferdig. Og det er ikke nødvendigvis sammenheng med påkledning og hvor godt man tar seg tid til å vaske etter seg. Så ja, jeg mener at utifra et hygiene perspektiv kan alle de den artikkelen med fordel kle mer på seg. Så får de heller gå slik på fjelltur. Anonymkode: 446b9...571 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Hver gang jeg jeg leser om disse som syter over at det ikke får lov til å trene i minst mulig klær, så tar jeg meg selv i å lure på hva som er viktigst, treningen eller det å vise seg frem. Kanskje det å ta stilige bilder til Instagram, som gir mange kommentarer med flammeemoji, er det som veier tyngst. Det kan det virkelig ikke være noe veldig stort problem å bare ta på seg en t-skjorte, om kleskoden krever det. Og det å gå til media å klage på det, bare skriker I-landsproblemer. Vi har kleskoder overalt i samfunnet, så hvorfor ikke på treningssenter også. Eller kanskje vi bare skal droppe alt av kleskoder, så alle kan ha på seg det de vil hvor de vil. Stilig å komme på jobb i bikini, eller gå på kino i gallakjole. Eller kanskje vi bare skal ta oss sammen, tilpasse oss, og finne en viktigere kampsak om man han lyst til å uttale seg i media. Anonymkode: f08cf...c21 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Jeg syns det er greit at treningssenteret har en regel om at man skal ha på seg klær når man trener, og at det å stå i undertøyet ikke er ok. Det handler selvfølgelig kun om å vise deg frem. Hun får lage treningsrom hjemme om det er så viktig å digge seg selv under trening at hun må stå i undertøyet. Anonymkode: 097cf...f52 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Men hva med en mann i shorts og singlet.....eller t-skjorte for den del....han viser jo mer hud han.?? Anonymkode: 37646...e26
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Eneste stedet jeg synes det er OK å trene i sports-bh, singlet, kort tights eller kort shorts (gammeldags løpeshorts hvor testiklene nesten faller ut) er på tredemølla! Det gjelder selvsagt begge kjønn, sånn vidåpen singlet på menn er like heslig som damer som trener i bare BH. Anonymkode: 76d5b...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Jeg trener crossfit, der er det helt innafor å trene i singlet, korte tights.... det handler ikke om å "vise seg fram". det handlre rett og slett om hva som er behagelig å trene i. Hvis jeg skulle valgt, hadde jeg valgt tights og en type stor og dekkende sportsbh, og evt en veldig tight singlet. Rett og slett for det er det mest praktiske og behagelige å trene crossfit i. Anonymkode: 37646...e26 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Treningssenteret jeg trener på har ekstremt dårlig ventilasjon. Har ikke nubbesjamgs til å trene i noe annet enn sportsbh eller croppet singlet og shorts på sommeren. Om vinteren derimot, må man ha på seg tights og tykle gensre for å ikke fryse ræva av seg der inne. Treningssenteret et i et gammelt fabrikkbygg laget av mur, så kokvarmt på sommer, iskaldt på vinter. Hadde jeg måttet trent i tskjorte og tights, hadde jeg svette vekk og det hadde gått ut over styrketreningen..hjelper mye å få luft på magen, armene og skuldrene, og det reduserer svetten og overopphetingen Anonymkode: 52567...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes det er helt ok om folk med flat mage trener i sportsBH, selv ville jeg ikkengjort det da jeg har litt mage som jeg ikke liker å vise frem av ulike grunner. Samtidig ville jeg sikkert frihet om noen var veldig store og gikk i sportsBH. Så jeg er litt fatfobisk kanskje. Og det vel akkurat slikt treningssentre prøver å hindre Anonymkode: b75ce...798
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Reagert, ikke frihet Anonymkode: b75ce...798
herzeleid Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 Jeg synes det er noe fint med et minimum av antrekksregler og at dette faktisk overholdes. Kanskje virker det også litt oppdragende at det forventes at en kler på seg mer enn undertøyet, og jeg tror det er sunt at en klarer å begrense eksponeringsbehovet i noen settinger. Kanskje hadde det holdt med forklaringen:’her hos oss forventes det at en kler på seg mer enn undertøy. Vi regner det som god folkeskikk.’
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Jeg trener i en litt «vid» trenings BH, dekker ikke mye mer enn hennes, lang tights og tubesokker til knærne over. Ser ca 10 cm mage og armene. Aldri hørt noen mene det er for lite på. Mange som trener i kortere tights og viser mer mage der jeg trener. Anonymkode: 268c4...60f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 20.55): Men hva med en mann i shorts og singlet.....eller t-skjorte for den del....han viser jo mer hud han.?? Anonymkode: 37646...e26 Menn bruker ikke singlet på trening. De eneste jeg har sett som gjør dette er vel sånne metroseksuelle/homofile, ofte i kombinasjon med sånne fingerløse hansker. Anonymkode: 3acd8...919
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Menn bruker ikke singlet på trening. De eneste jeg har sett som gjør dette er vel sånne metroseksuelle/homofile, ofte i kombinasjon med sånne fingerløse hansker. Anonymkode: 3acd8...919 Da har du ikke trent på mange sentre før. På veldig mange senter trener menn i singlet Anonymkode: 52567...ddb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da har du ikke trent på mange sentre før. På veldig mange senter trener menn i singlet Anonymkode: 52567...ddb På timer sikkert, zumba, step, yoga, osv. Ikke i styrkesalen. Anonymkode: 3acd8...919
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Styekesalen også jo. Trener du i det hele tatt på treningssenter? Hilsen ei som har jobbet, besøkt og trent på MANGE treningssentre Anonymkode: 52567...ddb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Styekesalen også jo. Trener du i det hele tatt på treningssenter? Hilsen ei som har jobbet, besøkt og trent på MANGE treningssentre Anonymkode: 52567...ddb Oslo da sikkert. Menn er litt annerledes på indre Østlandet. Anonymkode: 3acd8...919
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 Det forstår jeg godt. Hun drypper jo på alle flater hun beveger seg på. Det er veldig kjedelig for andre å ligge i hennes ekle nedkjølte seige svette. Anonymkode: 57747...58e 1
Anna1653 Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 Jeg er en veldig varm person og hvis jeg trener med f.eks t-skjorte får jeg ofte svettemerker herifra til evigheten, så jeg syntes personlig at man burde få trene i trenings-bh det er jo lov å trene i både singlet og croppa t-skjorter så hvis man legger det sammen viser man jo like mye hud som i en trenings-bh, så å si at det er uhygenisk er feil for da burde verken croppa Tskjorter eller singleter være lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå