AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg er deprimert uten tvil, men står enda i jobb (tilkallingsvikar). Har faktisk ikke råd til å ikke jobbe. Er mamma til 2 barn. Ser det koster rundt 1500 kr for privat psykolog og det har jeg ikke råd til nå.. Er det helt usannsynlig at jeg får bli henvist via fastlegen? Er redd ting vil bli mye verre om jeg ikke får psykolog time. Redd for å havne utfor arbeidslivet. Livet er ganske dritt og tungt nå. Anonymkode: 2ae81...b21
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er deprimert uten tvil, men står enda i jobb (tilkallingsvikar). Har faktisk ikke råd til å ikke jobbe. Er mamma til 2 barn. Ser det koster rundt 1500 kr for privat psykolog og det har jeg ikke råd til nå.. Er det helt usannsynlig at jeg får bli henvist via fastlegen? Er redd ting vil bli mye verre om jeg ikke får psykolog time. Redd for å havne utfor arbeidslivet. Livet er ganske dritt og tungt nå. Anonymkode: 2ae81...b21 Jeg tror du vil bli prioritert pga du har 2 barn og du kan hjelpes. Få sykemelding av fastlegen, så henviser han deg til dps. Evnt så kan du bli henvist til psykolog/psykiater med avtale. De samarbeider med dps. Anonymkode: 02a59...f20
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er deprimert uten tvil, men står enda i jobb (tilkallingsvikar). Har faktisk ikke råd til å ikke jobbe. Er mamma til 2 barn. Ser det koster rundt 1500 kr for privat psykolog og det har jeg ikke råd til nå.. Er det helt usannsynlig at jeg får bli henvist via fastlegen? Er redd ting vil bli mye verre om jeg ikke får psykolog time. Redd for å havne utfor arbeidslivet. Livet er ganske dritt og tungt nå. Anonymkode: 2ae81...b21 Bruk det gratis lavterskeltilbudet kommunen har. Anonymkode: 6a25d...e94
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 For meg blir jeg ikke henvist før jeg er suicidal, som egentlig er altfor sent. Jeg er også mor til to ☺️ Men depresjon kan du få sykemelding for, men er ikke helt sikker på hvordan det funker. Jeg jobber bare som ringevikarer så kan bare si nei, så har ikke brukt sykemelding. Og det er veldig dyrt for privat, og depresjon krever ofte en del timer. Anonymkode: 88771...ca7
Sofakona Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Jeg går hjemme, 2 barn og fikk time hos psykologen etter 3 mnd fra legen... betaler 350 pr gang. Snart gratis pga frikortet. Angst og depresjon
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Tror nok du kan få henvisning allerede nå, men det er veldig viktig at du er åpen og ærlig med fastlegen din. Fortell rett ut hvordan du har det, og hva du risikerer ved å ikke få hjelp nå. Altfor mange går til legen å bagatelliserer seg selv og egen situasjon - fordi "jeg har det ikke så ille, og kanskje jeg bare overdramatiserer". Opplever at så lenge man er tydelig og bestemt, så oppnår man hjelp raskere. Viktig å huske på at man får bare den hjelpen man krever. Anonymkode: dfb04...e12 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Du blir prioritert både pga barn og fordi du står i jobb så slapp av. Anonymkode: bc474...0be
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er deprimert uten tvil, men står enda i jobb (tilkallingsvikar). Har faktisk ikke råd til å ikke jobbe. Er mamma til 2 barn. Ser det koster rundt 1500 kr for privat psykolog og det har jeg ikke råd til nå.. Er det helt usannsynlig at jeg får bli henvist via fastlegen? Er redd ting vil bli mye verre om jeg ikke får psykolog time. Redd for å havne utfor arbeidslivet. Livet er ganske dritt og tungt nå. Anonymkode: 2ae81...b21 Det er viktig at fastlegen beskriver godt dine symptomer og livssituasjon i henvisninga, ellers blir det enda en henvisning som havner nederst i bunken enten avslått eller satt på venteliste. Det er ikke usannsynlig å bli henvist. Anonymkode: 55899...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå