Gå til innhold

Er så drittlei naboungene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en klagepost, så ikke les videre om du er av typen som skal formane. Orker ikke idag!

Som sagt, dette er en klagepost. Er så forbanna drittlei av naboungene. Bor i rekkehus hvor alle har garasjene samlet et lite stykke unna huset. Er så uheldig å ha garasje på siden av naboen som har disse ungene. De har sykkelverksted i garajsen. For så vidt ok, men når det ligger å slenger X-antall sykler på utsiden av min garasje, blir jeg irritert. Har gitt beskjed om at dette er min garasje og her vil jeg ikke har rot. Får bare spydige og utidige svar tilbake. Mye mulig jeg er gammeldags, men barn nå til dags trenger oppdragelse.

Moren er den sureste damen jeg har møtt, så henne nytter det heller ikke å snakke til.

Forventer ikke noen tips eller råd her, men måtte få det ut et sted. Irriterer meg så det gjør vondt.

Anonymkode: 89101...852

• Liker 6
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De klarer altså å legge sykler på utsiden av din garasje, så de hindrer deg i å få kjørt ut og inn av garasjen?

Skjønner at det irriterer og om det ikke hjelper å si ifra direkte til dem, så kan du ta det opp med borettslaget(veit du ikke spurte etter tips eller råd, men...)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde flyttet syklene👍🏼

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok å bli irritert hvis du har forsøkt å gi beskjed og det ikke nytter. Jeg hadde garantert slengt syklene deres tilbake eller noe annet "stygt" for å sende dem signal om at deres saker som havner på din plass ikke hører til der. Du blir sikkert "hu sure nabokjerringa" men du får kanskje være i fred etterhvert.. 

Anonymkode: 05765...404

• Liker 7
Skrevet

1) si ifra til dem, hvis de fortsetter;

2) trekk vekk syklene som er i din garasje, hvis de fortsetter;

3) kjør over syklene 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Falkefugl skrev (Akkurat nå):

3) kjør over syklene 

Stemmer for nummer 3

Anonymkode: 725d1...c19

• Liker 18
Skrevet

Sett opp et skilt med parkering av sykler på eget ansvar. :P Det er jo et problem om det er slik at du kjører inn og ut og de ligger i veien? Hadde sittet i bilden og tutet som en gal til de kom og ryddet de vekk jeg. 😄  Men dere har muligens et slags styre i dette borettslaget/sameiet, du må jo ta dette opp der. Og så ringer du de og klager hver gang det ligger en sykkel i veien bare for å dokumentere irritasjonen. Regner jo med du har prøvd å prate med de flere ganger? Du må bare gnåle til de blir lei.

AnonymBruker
Skrevet

Kast syklene. De er tross alt på din eiendom🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c3026...6cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta tak i syklene og regelrett hiv dem unna. Kanskje de blir lei av å fikse på ting som blir oppskrapet og ødelagt 

Anonymkode: 99621...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett sykklene i veien.

Anonymkode: 3f004...e6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en klagepost, så ikke les videre om du er av typen som skal formane. Orker ikke idag!

Som sagt, dette er en klagepost. Er så forbanna drittlei av naboungene. Bor i rekkehus hvor alle har garasjene samlet et lite stykke unna huset. Er så uheldig å ha garasje på siden av naboen som har disse ungene. De har sykkelverksted i garajsen. For så vidt ok, men når det ligger å slenger X-antall sykler på utsiden av min garasje, blir jeg irritert. Har gitt beskjed om at dette er min garasje og her vil jeg ikke har rot. Får bare spydige og utidige svar tilbake. Mye mulig jeg er gammeldags, men barn nå til dags trenger oppdragelse.

Moren er den sureste damen jeg har møtt, så henne nytter det heller ikke å snakke til.

Forventer ikke noen tips eller råd her, men måtte få det ut et sted. Irriterer meg så det gjør vondt.

Kjør over syklene så skal du se at de klarer å holde de unna din garasje

Anonymkode: 8ca5c...04d

AnonymBruker
Skrevet

Aii, hvis det var mine kids ville jeg lært de hvor syklene kunne blitt plassert og ikke 😆 Det må være slitsomt å bane vei når man skal inn og ut med bilen 🙄 

Anonymkode: fe8c7...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (31 minutter siden):

De klarer altså å legge sykler på utsiden av din garasje, så de hindrer deg i å få kjørt ut og inn av garasjen?

Skjønner at det irriterer og om det ikke hjelper å si ifra direkte til dem, så kan du ta det opp med borettslaget(veit du ikke spurte etter tips eller råd, men...)

Ja, det stemmer. De blokkerer hele inn/utkjøringen av garasjen. Takk ☺️

Ts.

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Vet de ikke forskjellen på mitt og ditt? Hadde syklene igjen midt på veien eller på plena deres siden de gir inntrykk av at de gir blaffen i tingene deres fra før. Gitt dem en lærepenge.

AnonymBruker
Skrevet
Falkefugl skrev (30 minutter siden):

3) kjør over syklene 

Det kan fort bli dyrt for TS, med mindre hun har en monstertruck.

Anonymkode: 7d787...937

• Liker 3
Skrevet

Kjør over syklene. Da lærer de fort.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Stemmer for nummer 3

Anonymkode: 725d1...c19

Ja, du må gi en klar og tydelig beskjed

Anonymkode: b3ecb...f4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner igjen den følelsen TS. Hadde akkurat lignende drittunger som naboer tidligere, bortsett fra at vi bodde i en blokk. 4 unger i alderen 8-15, og foreldre som ga faen. Jeg bodde i første etasje, og ungene slang alltid fra seg syklene rett utenfor døren min, ofte på dørmatta. Klaget til styret som hang opp en lapp om at det ikke var lov å oppbevare sykler i oppgangene, men de brydde seg ikke. 

Endte med at hver gang de slang fra seg syklene i oppgangen, så satte jeg dem bare utenfor blokka. Etter at den tredje sykkelen deres ble stjålet, la de aldri fra seg sykler i oppgangen igjen. 

Anonymkode: ed017...d87

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Kjør over syklene. Da lærer de fort.

Det er så mange fjerne råd her - selvsagt kan man ikke gjøre det. På så mange nivå.
Sånne kommentarer er bare bortkastet å poste.

Anonymkode: 33cce...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nabounger kan være slitsomt ☹️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...