AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg lurer rett og slett på hvordan det er å være psykisk frisk. Noen som vil fortelle? For å få en motpol kan jeg fortelle litt om hvordan jeg har det. Først og fremst er livet ustabilt. Jeg kan våkne en morgen og kjenne at depresjonen har tatt plass. Eller angsten, men de kommer ofte sammen. Så er det slik en periode før jeg en dag våkner og er klar for ALT! Det er ikke den ting jeg ikke mestrer. Deretter kan jeg ha en helt "normal" funksjon. Men selv når det føles normalt må jeg bruke krefter på å vedlikeholde normaliteten. Det er vanskelig å planlegge lang tid i forveien fordi jeg aldri vet hvordan tilstanden er. På tross av dette har jeg (så godt jeg har klart) oppdratt 3 flotte barn sammen med min flotte, lojale og trofaste mann. Jeg fikk barna før jeg ble syk, ellers ville det nok ikke blitt noen. Det er mye fint i livet, men jeg kjenner hvor utrolig sliten jeg er av alt. Jeg så en film i går der en mann sa at han måtte passe seg for de dype dalene. Har dere friske slike dype daler? Må dere kjempe i hverdagen? Det virker så tilsynelatende lett. Anonymkode: b4494...89f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Det lurer jeg også på. Har ikke fått til noe i livet, så prøver å være takknemlig for det jeg har. Hvor store er barna dine og hvor gammel er du? Jeg er 41. Anonymkode: f0232...692
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Hvor hyppige er disse periodene dine? Sammenfaller de tilfeldigvis med menssyklus? Anonymkode: 549a9...d7a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har ingen psykiske sykdommer, og føler stort sett at jeg er sterk psykisk. Men det er klart at jeg også tidvis sliter med stress for å få hverdag og familielivet til å gå rundt, innsovningsproblemer i hektiske perioder, bekymringer om barna og helsen til folk jeg er glad i, tidvis tristhet og en følelse av å være overveldet. Det er bare livet. Ingen lever det helt flatt. Forskjellen er kanskje at slike følelser er reaksjoner på livets utfordringer, og ikke noe som bare oppstår uten påvist "grunn" kanskje som det virker som psykisk sykdom er? Anonymkode: f131f...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Jeg synes det er vanskelig å forklare hvordan det er å ha god psykisk helse. Hvordan forklarer man det? Jeg har et temmelig stabilt humør. Jeg kan ha dårlige dager innimellom som alle andre, men de er sjeldne. Jeg har evnen til å glede meg over de små ting, som f.eks en fin skogstur, en rolig søndagmorgen med en kopp kaffe, en god film osv. Jeg tror det er viktig for det er hverdager det er mest av, så jo mer man kan sette pris på de små ting, jo mer glede har man i livet. Anonymkode: 57e63...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå