Gå til innhold

Studielån August

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på 2 året nå. Har betalt semesteravgiften og søkt studielån. Har trodd at den kommer 15 August. Men en kompis sier at den ofte kommer tidligere i August. Noen som har opplevd det? 

Anonymkode: 00e60...012

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal begynne på 2 året nå. Har betalt semesteravgiften og søkt studielån. Har trodd at den kommer 15 August. Men en kompis sier at den ofte kommer tidligere i August. Noen som har opplevd det? 

Hos meg står det 5 august på Lånekassen men jeg går første året og må dermed vente på bruker fra skolen før jeg får betalt semesteravgiften så kommer nok ikke til å få før rundt 15 

Anonymkode: 11bbb...988

AnonymBruker
Skrevet

Kommer alltid rundt 1-5. August hvert år. Men husk på at det er lengre til neste utbetaling, for den kommer ikke før 15. September. Så du må kunne klare deg i nærmere 6 uker på det du får i August. 

Anonymkode: dd081...12e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer alltid rundt 1-5. August hvert år. Men husk på at det er lengre til neste utbetaling, for den kommer ikke før 15. September. Så du må kunne klare deg i nærmere 6 uker på det du får i August. 

Det vet jeg. Tenkte å være litt tidlig ut med å kjøpe bøker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg. Tenkte å være litt tidlig ut med å kjøpe bøker 

Det er ingen vits å kjøpe bøker før skolestart, for selv om de står oppført brukes ikke alle like hyppig. I noen bøker er det bare et par sider som er pensum. Eller at disse sidene blir lagt ut av foreleser. Evt du kan låne bøker på biblioteket, og ta skjermbildet/kopiere ut de få sidene - og levere boka inn igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er ingen vits å kjøpe bøker før skolestart, for selv om de står oppført brukes ikke alle like hyppig. I noen bøker er det bare et par sider som er pensum. Eller at disse sidene blir lagt ut av foreleser. Evt du kan låne bøker på biblioteket, og ta skjermbildet/kopiere ut de få sidene - og levere boka inn igjen. 

Takk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Brukes noen bøker over flere år? Eller kan jeg selge de jeg brukte i fjor?

Studerer økonomi og administrasjon( nettbasert)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært greit å fått det før den 15 August uansett 😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Brukes noen bøker over flere år? Eller kan jeg selge de jeg brukte i fjor?

Studerer økonomi og administrasjon( nettbasert)

Det må du sjekke i pensumlisten din, varierer mellom studier og studiesteder

Anonymkode: 7c194...c31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...