Gå til innhold

Når kontakter man behandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Behandler jeg går til sier alltid at jeg må ringe om jeg trenger det, men når er det? Jeg tenker at om det varer i en eller to dager så er det sannsynligvis bare en normal svingning, men mye kan jo skje på så kort tid også om det viser seg å være depresjon eller hypomani?

Så når burde man ta kontakt?

Anonymkode: f89d7...e76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar kontakt når jeg er redd for å skade meg selv. Jeg får alltid selvmordstanker når jeg blir deprimert. Men vi er jo forskjellige - ta kontakt når du føler at NÅ trenger jeg en prat med et klokt hode.

Anonymkode: 11ddf...e34

AnonymBruker
Skrevet

Har deres behandlere/dps veldig få på listene sine siden dere bare kan ringe å få time når som helst? På mitt dps er det stappfullt. Får ikke noe ekstra time tidligere med mindre behandler fjerner timen til en annen pasient. Er det krise så har jeg fått beskjed å ringe legevakt eller 113.

Anonymkode: a4def...be3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tar kontakt når jeg er redd for å skade meg selv. Jeg får alltid selvmordstanker når jeg blir deprimert. Men vi er jo forskjellige - ta kontakt når du føler at NÅ trenger jeg en prat med et klokt hode.

Anonymkode: 11ddf...e34

Hva med utenfor arbeidstid da? Tar du kontakt med legevakten da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har deres behandlere/dps veldig få på listene sine siden dere bare kan ringe å få time når som helst? På mitt dps er det stappfullt. Får ikke noe ekstra time tidligere med mindre behandler fjerner timen til en annen pasient. Er det krise så har jeg fått beskjed å ringe legevakt eller 113.

Anonymkode: a4def...be3

Nå har jeg aldri ringt behandler, så jeg er ikke sikker. Men først og fremst er jo tanken en samtale over telefon også klarer de vel som oftest få satt opp ekstra time i tilfeller der det er krise. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...