AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Politiet har jo 02800 som sitt 'ikke-nødnummer', men har amk noe tilsvarende? Ei i enden av gaten skulle nok vært lagt inn for lengst, det er hyling, krangling, sprunget rundt i gaten med våpen, bøtte på hodet, og lista går... Jeg prøvde å melde bekymring til legevakten, men de kunne ikke hjelpe meg. Anonymkode: 37e52...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politiet har jo 02800 som sitt 'ikke-nødnummer', men har amk noe tilsvarende? Ei i enden av gaten skulle nok vært lagt inn for lengst, det er hyling, krangling, sprunget rundt i gaten med våpen, bøtte på hodet, og lista går... Jeg prøvde å melde bekymring til legevakten, men de kunne ikke hjelpe meg. Anonymkode: 37e52...5dc Det er dessverre liten hjelp å få i slike saker. Men kanskje du kan ta kontakt med noen i kommunen så de blir oppmerksom på personen, hvis hun ikke allerede er i "systemet". Det skal være et lavterskeltilbud ang psykisk helse i kommunen, du kan melde din bekymring til de slik at de kan ta kontakt med vedkommende om de anser det som nødvendig. Anonymkode: 35243...68a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Hvis hun løper rundt med våpen kan du melde til politiet. Anonymkode: 25f55...01f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Ring 112, og si at personen utgjør fare for seg og andre, når sånne episoder oppstår, så må de iallefall vurdere situasjonen. Anonymkode: b0171...a54
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Du kan sende bekymringsmelding til fastlege eller kommuneoverlege om du ikke vet hvem hennes fastlege er. Anonymkode: 52090...d97 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Takk for svar! Politiet er allerede involvert, og de sier at de ikke får gjort noe.. Har fått snakket med vergen til personen, så håper muligens det kan hjelpe.. Anonymkode: 37e52...5dc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan sende bekymringsmelding til fastlege eller kommuneoverlege om du ikke vet hvem hennes fastlege er. Anonymkode: 52090...d97 Jeg kjenner ikke personen personlig nei, men det ser jo ut til at det har tippet fullstendig over med rus og psykiatri.. Anonymkode: 37e52...5dc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Politiet er allerede involvert, og de sier at de ikke får gjort noe.. Har fått snakket med vergen til personen, så håper muligens det kan hjelpe.. Anonymkode: 37e52...5dc Skulle tro hun møtte kriteriene for å bli tvangsinnlagt på psykiatrisk? Anonymkode: 52090...d97
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle tro hun møtte kriteriene for å bli tvangsinnlagt på psykiatrisk? Anonymkode: 52090...d97 Det jeg har hørt rykter om er at hun er for frisk til å tvangsinnlegges, men for syk til å sone... Men igjen, jeg kjenner ikke hele saken og personen, jeg bare vet at nå har det blitt så galskap at jeg går andre veien og rundt, for å komme meg til butikken... Anonymkode: 37e52...5dc
Embla Othea Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 Her er polititet veien å gå. Psykiatriambulansen kan bli involvert, men trenger nok bistand fra politiet.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Politiet har jo 02800 som sitt 'ikke-nødnummer', men har amk noe tilsvarende? Ei i enden av gaten skulle nok vært lagt inn for lengst, det er hyling, krangling, sprunget rundt i gaten med våpen, bøtte på hodet, og lista går... Jeg prøvde å melde bekymring til legevakten, men de kunne ikke hjelpe meg. Anonymkode: 37e52...5dc Du har ingen rett til å kreve noen innlagt, og når du sier våpen,så spørs det hva slags type våpen,og om vedkommende har opptrådt truende. Din oppfattelse av en situasjon betyr ikke at vedkommende gjør noe straffbart,og får å bli lagt inn på tvang skal det svært vektige grunner til,som avgjøres av en lege. Politiet må evt ta han og fremstille han hos legevakt, vurderes vedkommende å være til fare for seg selv eller andre så blir hen innlagt. Hyling og krangling er fortsatt ikke forbudt,løpe rundt med bøtte på hodet er ikke forbudt heller.......ting er ikke straffbart selv om det ikke er vanlig 🙂 Anonymkode: da464...813
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ingen rett til å kreve noen innlagt, og når du sier våpen,så spørs det hva slags type våpen,og om vedkommende har opptrådt truende. Din oppfattelse av en situasjon betyr ikke at vedkommende gjør noe straffbart,og får å bli lagt inn på tvang skal det svært vektige grunner til,som avgjøres av en lege. Politiet må evt ta han og fremstille han hos legevakt, vurderes vedkommende å være til fare for seg selv eller andre så blir hen innlagt. Hyling og krangling er fortsatt ikke forbudt,løpe rundt med bøtte på hodet er ikke forbudt heller.......ting er ikke straffbart selv om det ikke er vanlig 🙂 Anonymkode: da464...813 Med våpen så mener jeg ett tilfelle med kniv (viftet rundt med den på natten), og ett med hammer (prøvde å angripe en nabo). Så jo, alvorlighetsgraden er stor. Jeg prøver heller ikke kreve at noen skal legges inn, jeg uttrykket bekymring for det som må være alvorlig psykisk ustabilitet, og rus. Det har også blitt prøvd solgt rus til barn i gaten, men det er heller kanskje ikke så mye å bry seg med? Anonymkode: 37e52...5dc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg har hørt rykter om er at hun er for frisk til å tvangsinnlegges, men for syk til å sone... Men igjen, jeg kjenner ikke hele saken og personen, jeg bare vet at nå har det blitt så galskap at jeg går andre veien og rundt, for å komme meg til butikken... Anonymkode: 37e52...5dc Det er jo veldig leit da. Anonymkode: 52090...d97
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Politiet er allerede involvert, og de sier at de ikke får gjort noe.. Har fått snakket med vergen til personen, så håper muligens det kan hjelpe.. Anonymkode: 37e52...5dc Antar at siden politiet svarte slik så er dette en person som har gjort slikt mange ganger tidligere, og kanskje til og med bare gjør det for oppmerksomhet. Anonymkode: e5d8d...4ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå