Gå til innhold

15- åringen spiller så mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har vært med på en telttur (to dager) og på et besøk hos et vennepar (to dager). Fire strandbesøk, og to dagsturer.

Utover dette sitter han bare på rommet og spiller. Han har to storesøsken som han trives å være sammen med, men disse har naturlig nok sommerjobb. Uten disse, vil han ikke være med faren og meg på noen ting!

Denne uka er det spådd fint vær. Bortsett fra at han blir med til farmor og farfar på besøk i morgen, har han null interesse av å finne på noe resten av uken. Besøket i morgen, er det eneste han blir med på uten søsken. 

Han er ellers godt likt og trives godt på skolen. Har spurt om han vil ha besøk av noen venner, eller ha med en kamerat - det vil han heller ikke.

Skal vi bare la han sitte inne å spille resten av uken, mens storesøsken er på jobb? (Han er en del sammen med disse når de kommer hjem) Eller bør vi tvinge han med for å finne på noe med oss?

Vi har sagt han kan velge selv hva han vil gjøre, men har virker totalt uinteressert…

Anonymkode: f8aad...511

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men, det som utgjør en stor forskjell: spiller han online eller solo? Snakker han på mic, spiller med venner? 

For min del utgjør det en forskjell på hvordan jeg svarer.

Anonymkode: 67bd2...715

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som om han har vært med på ganske mye, jeg. Jeg som voksen hadde blitt sliten av å gjort så mye selv, tror jeg. 😅

Det er selvsagt positivt å gjøre ting i ferien, og han har gjort mye allerede, men ferie skal også være å slappe av og kose seg. Lade batteriene. Så synes han skal få lov til å spille, jeg.

Anonymkode: 866b7...370

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det alltid så mye bedre å «være med ut» på noe, enn å kunne bruke ferie på hobbyer?

Jeg er godt voksen, og mine ferier går med til gaming, gjerne 8+ timer hver dag. For det er ferie, jeg har ikke jobb eller annet som skjer. Synes ganske synd i ungdom som ikke får lov til det samme. Kan ikke ungen få lov til å nyte ferien?

Ikke minst er du sikker på at ungen ikke er sosial via gaming? Er ganske mange som spiller med venner online. 

Anonymkode: b7683...a84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter på samme alder. Han ene er på ferie hos en kompis i utlandet nå, men stort sett er det spilling det går i. Han eldste liker ikke å bade eller noe heller, så han sitter inne selv på den fineste solskinnsdag. Men han er likevel sosial med kompisene sine, som for øvrig også sitter inne og spiller mesteparten av tiden. 

Anonymkode: ebba3...6f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men, det som utgjør en stor forskjell: spiller han online eller solo? Snakker han på mic, spiller med venner? 

For min del utgjør det en forskjell på hvordan jeg svarer.

Han spiller med venner… Så, hva ville du da svart?

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS

At han kan invitere vennene på gaming-overnatting så de er sammen fysisk også? Du bestiller pizza og kjøper snop man ikke blir klissete på fingrene av?

Anonymkode: f168e...757

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

Da syns jeg det høres helt innafor ut. Normalt. Hans ferie, han bør få velge å fylle den med det han syns er mest gøy! Og så lenge han er sosial via spillingen syns jeg dere skal få la han holde på. Jeg var heller ikke særlig hypp på å henge med foreldrene mine da jeg var 15, jeg ville heller sitte inne og lese bøker. Sånn sett er gamingen egentlig bedre siden det har et sosialt aspekt også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han har vært med på en telttur (to dager) og på et besøk hos et vennepar (to dager). Fire strandbesøk, og to dagsturer.

Utover dette sitter han bare på rommet og spiller. Han har to storesøsken som han trives å være sammen med, men disse har naturlig nok sommerjobb. Uten disse, vil han ikke være med faren og meg på noen ting!

Denne uka er det spådd fint vær. Bortsett fra at han blir med til farmor og farfar på besøk i morgen, har han null interesse av å finne på noe resten av uken. Besøket i morgen, er det eneste han blir med på uten søsken. 

Han er ellers godt likt og trives godt på skolen. Har spurt om han vil ha besøk av noen venner, eller ha med en kamerat - det vil han heller ikke.

Skal vi bare la han sitte inne å spille resten av uken, mens storesøsken er på jobb? (Han er en del sammen med disse når de kommer hjem) Eller bør vi tvinge han med for å finne på noe med oss?

Vi har sagt han kan velge selv hva han vil gjøre, men har virker totalt uinteressert…

Han har jo vært med på litt ting og han er 15år. Gaming er ikke så gale som alle skal ha det til. Leste du siste nyheten om gaming? Bra for ungdommene og hodet!

Så lenge han spiller med andre og har det bra sosialt og er med av og til må det være greit! Men solen skinner og sommer så er det greit å komme seg litt ut. Men ville heller vært glad for en gamerungdom enn en som lå strødd dritings hver dag i ferien... eller verre!

Anonymkode: 66749...299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...