Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er i litt prosessen med å ta opp fag og lurer veldig på dette kjemi 2 faget noe jeg antar er i en litt annen divisjon enn Kjemi 1. Kjemi 1 leste jeg knapt til og klarte å få en 5er på privatisteksamen (ikke skjønner jeg hvordan - jeg dro jo bare på eksamen for å gi det et forsøk). Leste selv og hadde ikke noe undervisning i det for å si det sånn. Men jeg antar at det er lurere å ha dette i kjemi 2 hvor det både er skrifltig og muntlig eksamen for å få faget godkjent. Vurder jo medisin så karakteren i faget bør jo helst være 5 eller 6. Går inn under 23/5 regelen så fordelen er at jeg har også færre fellesfag å tenke på. Jeg tok også norsk hovedmål skriftlig i år, igjen uten egentlig å lese noe og fikk kansellert ut den 2eren jeg hadde på skriftlig eksamen fra vgs med en 4er. Kjemi hadde jeg aldri hatt før. Har ellers dette i fellesfagene da, norsk hovedmål, muntlig og sidemål - 4 (her teller jeg kun eksamenskarakteren i norsk hovedmål skriftlig pga jeg tok det opp og fikk 4) , naturfag 5, samfunnsfag 5, historie 5, matematikk 1T 4, engelsk 4. 

Så er det programfagene da som er litt hummer og kanari 

Fysikk 1 3 (denne vet jeg kan klare å vippe opp en god del) 
Matematikk R1 - 3 

IT 1 5 
Internasjonal engelsk skriftlig 3, muntlig 4 og muntlig eksamen 4 (her antar jeg at kjemi 1 kan erstatte dette)
IT 2 5, skriflig eksamen 5, 
Engelsk litteratur og kultur skriftlig 4, skriflig  eksamen 3 og muntlig 4. 

R2 2 og muntlig eksamen 3. 

Jeg tenker jeg jo kan vippe opp samfunnsfag, naturfag og historie til 6 iallefall. Kanskje IT1 og (jeg har en mastergrad i IT fra før). Så kan jeg jo kansellere ut 1T med 1P som er en lettere matteform. 

Fysikk 1 bør jeg jo egentlig klare 5 i . Og R1 tja  må ha en god karakter der og, men det tror jeg ikke burde lese selv. 

Men igjen kjemi 2 - faget er vel en del mer komplisert enn kjemi 1 antar jeg. Noen som har lest dette  faget selv? Jeg må jo ha kommet med noe fornuftig på kjemi 1 muntlig da jeg fikk en 5er der, men følte jeg ikke hadde peiling på hva jeg snakka om sånn egentlig.. :P

Anonymkode: 12802...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...