Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en veldig fin mann på mange områder. Vi liker hverandre godt. "Problemet" er at han tilbringer mye tid med X sin. De har felles barn, de er forholdsvis store, yngste er 15 år. De gikk fra hverandre i fjor etter et langt liv sammen. Forstår at det er rart og uvant å ikke skulle gjøre ting sammen lengre men syns fortsatt det er litt merkelig. De har begge møtt nye. 

Noen eksempler er at de spiser middag sammen ofte, hun har nøkkel til huset hans å kommer dit å lager mat, de har vært på ferie sammen, feiret bursdagen til hverandre sammen, og er generelt ofte på besøk hos hverandre. 

Det jeg lurer på er hvor vanlig er dette når de har så store barn? Jeg kjenner på en viss uro rundt dette og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Er dette noe jeg bare må godta framover? Er redd dette kommer til å såre meg hvis følelsene mine blir sterkere. 

Jeg har også en x mann som jeg har hatt en langt forhold med og har barn med. Vi har aldri gjort slike ting sammen etter bruddet men vi har alikevel samarbeidet bra med ungene.

Anonymkode: 65d06...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har aldri hørt om noen som gjør SÅ mye sammen. Hvis de ønsker å ha et så tett vennskap/samarbeide, så kan du ikke nekte dem det. Men tenk igjennom om du takler dette, og hvis ikke, spør om han vil ofre dette for nye damen hans... Men felles middager og bursdagen til eksen vil vel gradvis gå over tenker jeg

Anonymkode: aeb66...6fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil gradevis gå over når du flytter inn og tar mer plass i livet hans. Regner med at dere vil feire høytider sammen osv. 

Anonymkode: a1b65...711

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg har aldri hørt om noen som gjør SÅ mye sammen. Hvis de ønsker å ha et så tett vennskap/samarbeide, så kan du ikke nekte dem det. Men tenk igjennom om du takler dette, og hvis ikke, spør om han vil ofre dette for nye damen hans... Men felles middager og bursdagen til eksen vil vel gradvis gå over tenker jeg

Anonymkode: aeb66...6fc

Vet jeg ikke kan nekte det, men jeg vet ikke helt hva det vil gjøre med meg når følelser blir sterkere, jeg tenker jo mye på det nå. Men han er en fin raus mann som bare vil alles beste og det er en god egenskap i mine øyne. Det er bare det at jeg føler hun tar mye plass, hun liker ikke meg, vil ikke hilse på meg så jeg tror hun er sjalu selv om hun selv har funnet en ny. Er litt vanskelig situasjon syns jeg, derfor jeg lurte på hvor mye er det vanlig å finne seg i av samvær med X... 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke vært singel så lenge da, ikke alltid lurt å gå inn i et forhold med noen så fort med barn i bildet for i mange tilfeller (ikke alle) er det følelser i bildet. Eksen min fant ny dame rett etter bruddet vårt, vi har barn på 2 år da.. Han sier enda han elsker meg, vi spiser sammen med barnet vårt osv. jeg har ikke funnet ny, det er enda følelser der. De er ikke seriøse de heller ifølge han! Nå hadde han gått fra henne for å få familien tilbake.. Hun hater MEG da, jeg hater ingen. Så mye at hun omtaler meg som mye rart på sosiale medier, men har vært slutt i 11 mnd.. For han er hun en rebound og vi ødelegger ikke et godt samarbeid hvor vi gjør ting sammen med barnet vårt for det. Er han som tar initiativ til å være sammen "som en familie" også. 

Når vi begge finner seriøse partnere vi er seriøse med blir det nok mindre av det. Jeg tenker det er fint å være venner, men så er det jo opp til deg om du syns det er ok. Klarer du det ikke er han kanskje ikke mannen for deg! Forstår det er vanskelig. Selvom jeg har barn selv vet jeg at en mann med barn fra før ikke helt er hva jeg ser etter med mindre det er lang tid siden brudd og alle respekterer/liker hverandre. 

Anonymkode: 1c1a2...e09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ikke vært singel så lenge da, ikke alltid lurt å gå inn i et forhold med noen så fort med barn i bildet for i mange tilfeller (ikke alle) er det følelser i bildet. Eksen min fant ny dame rett etter bruddet vårt, vi har barn på 2 år da.. Han sier enda han elsker meg, vi spiser sammen med barnet vårt osv. jeg har ikke funnet ny, det er enda følelser der. De er ikke seriøse de heller ifølge han! Nå hadde han gått fra henne for å få familien tilbake.. Hun hater MEG da, jeg hater ingen. Så mye at hun omtaler meg som mye rart på sosiale medier, men har vært slutt i 11 mnd.. For han er hun en rebound og vi ødelegger ikke et godt samarbeid hvor vi gjør ting sammen med barnet vårt for det. Er han som tar initiativ til å være sammen "som en familie" også. 

Når vi begge finner seriøse partnere vi er seriøse med blir det nok mindre av det. Jeg tenker det er fint å være venner, men så er det jo opp til deg om du syns det er ok. Klarer du det ikke er han kanskje ikke mannen for deg! Forstår det er vanskelig. Selvom jeg har barn selv vet jeg at en mann med barn fra før ikke helt er hva jeg ser etter med mindre det er lang tid siden brudd og alle respekterer/liker hverandre. 

Nei de har ikke vært single lenge, det vet jeg og vi tar det veldig med ro og er enige om det. Jeg hadde også stilt meg anderledes hvis det var snakk om mindre barn men dette er store barn som forstår litt mer. Jeg har også kontakt med min x innimellom men vi besøker ikke hverandre flere dager i uken eller tilbringer overnattinger sammen å slike ting. 

Jeg syns det kan være sårt og vondt å tenke på at de fortsatt oppfører seg som om de var sammen. Han er ærlig med meg hele veien å sier han er glad i henne og det kan jeg forstå. Er glad i min x jeg også men på den måten at jeg unner han alt godt. 

Spørsmålet er bare hvor vanlig er dette? Det skal sies at de ikke besøker hverandre uten at ungene er tilstede. 

For å si det sånn hadde min x barn fra før når vi traff hverandre også men det var aldri slike ting. Så det å være, kall det stemor, har jeg ingen problem med. Jeg vet hva det innebærer. 

Jeg kommer ikke til å sette noen begrensninger til dette, iallefall ikke enda. Men vondt innimellom, det er det. 

Ikke er han typen til å "bruke" meg heller. Dette har jeg forstått utifra felles kjente og div. Så tror han er seriøs men at han syns det er rart med en ny og ikke vet helt hvordan han skal takle dette. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men her var mannen utro etter 20,års samliv. De ble da sammen og det ble totalt slutt mellom meg og mannen, siden han var utro. Vi har barn mellom 15 og 19år. Vi har overhode ingen kontakt og det ønsker jeg heller ikke at vi skal ha igjen, aldri. Så for meg virker det rart at de du snakker om har kontakt.

Anonymkode: 1c69f...953

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hva som er vanlig, men her var mannen utro etter 20,års samliv. De ble da sammen og det ble totalt slutt mellom meg og mannen, siden han var utro. Vi har barn mellom 15 og 19år. Vi har overhode ingen kontakt og det ønsker jeg heller ikke at vi skal ha igjen, aldri. Så for meg virker det rart at de du snakker om har kontakt.

Anonymkode: 1c69f...953

Hva er rart med at de har kontakt? De har barn selvom barna er store. Er da ikke sikkert noen av de har ødelagt livet til den andre og de kan fortsatt være glad i hverandre. Ingenting rart med å ha kontakt etter nesten et helt liv sammen, med barn og hele pakken. 
Men etterhvert er det rart om ts og denne mannen blir enda mer seriøse og mer tid går, at de fortsatt lager middag til hverandre osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjærest med en på åttende året som er lignende som deg. Derfor særboere.. hun går inn og ut hos han når det passer henne. Barna er 13 og 15, vært slutt med de i 9 år så jeg var ikke grunnen til bruddet. Hun som gikk.

Han går ikke inn og ut hjemme hos hun, hun har ingen ny siden det ble slutt mellom dem. 
Jeg synes dette er veldig vanskelig og vi har kranglet masse om dette og vært slutt to ganger der han da «skjønner meg». Men så går det en stund og hun durer på som før. Han er konfliktsky på dette området men ganske hissig ellers, så han er ikke redd for å si meningen sin til meg. 

Jeg har og vært stemor til to stk før i 10 år med han jeg har barn med så har erfaring jeg også, men synes dette er vanskelig. 
Jeg var mye hos han de første årene men hun kom plutselig når jeg sov, dusjet , gikk i morgenkåpe osv. Så jeg er aldri hjemme hos han mer. Ikke sove der på 2 år. Så vi møtes kun hjemme hos meg. Han kjøre ikke dobbelt for barna hans møter jeg jo og de vet vi er sammen og de hadde nok reagert om hun var «intim» med han der med klemming etc… 

Jeg ønsker mest å gå fra han. Men det er ikke lett når jeg har investert så mye følelser i han og barna hans og mitt barn. Så får satse på en enkemann senere tror jeg😂

Anonymkode: 53709...c66

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hun nå vært positivt innstilt til å møte deg hadde dette kanskje vært mulig å ha/få forståelse for, men det at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre er rødt flagg for min del. 
Min erfaring tilsier at det kan være litt «opprydding» for en første ny ordentlig kjæreste etter et brudd, og det tærer på et nytt forhold. Når eksen tar så stor plass er det jo ikke plass til en ny, ikke på ordentlig..

Jeg hadde avsluttet uten å investere mer i han, om han ikke forstår greia. Med så store barn er det unødvendig med denne type kontakt og det er særdeles spesielt at eksen hans ikke vil forholde seg til deg. Om de må ha såvidt mye kontakt kan en jo undres over hvorfor de valgte å gjøre det slutt og om de egentlig ønsker parforholdet tilbake 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 5644f...20e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Spørsmålet er bare hvor vanlig er dette?

Spiller dette egentlig en rolle? Du er ukomfortabel med dette opplegget, uavhengig av hvor vanlig det er. Jeg synes du skal være din egen beste venn her og respektere dine egne følelser. Dette er ikke et godt forhold for deg enten dette er vanlig eller ikke, og det er også helt irrelevant hva resten av oss mener om grunnen hans for å holde kontakten på denne måten.

Jeg ville ha sagt "Dette fungerer ikke så bra for meg, jeg passer nok best med noen som er litt mer lik meg når det gjelder forholdet til ekser. Jeg ønsker deg alt godt." Så får han gjøre seg opp en mening om han skal revurdere denne kontakten, men det blir i så fall utelukkende på hans initiativ. Jeg tror du har alt å tjene på å stå opp for deg selv på en ryddig og vennlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...