AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg jobber i kommunal psykisk helse og har jobbet rævva av meg som vikar i ett år nå. Har en 20% helgestilling og må alltid være parat til å ta ekstravakter. Jeg sier alltid ja. Når det er turnuslinjer ledige, så har jeg fått det, men nå til høsten så fikk jeg beskjed om at det ikke var noen ledige. Så ser jeg at ei som har jobbet litt lenger, men ikke så veldig mye lenger enn meg har fått en ekstra turnuslinje. Hun er steika rar og ikke spesielt flink, hun er også drit lat og syk innimellom. Jeg er aldri syk og vet jeg er flink. Får gode tilbakemeldiger fra kollegaer. Hun andre - not so much. Spørsmålet er: går det BARE på ansiennitet og ikke noe på egnethet og/eller relevant utdanning når det gjelder å rykke frem køen for å få mer jobb i dette systemet her? Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Kan legge til at den personen er student og så dårlig at hun besto ikke praksisperioden. Har også svært dårlig kommunikasjon. Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Skal si du liker å snakke ned andre, har du utdanning som gjør deg kvalifisert da? Når man skal ansette handler det selvfølgelig i første rekke om å finne en som har de formelle kvalifikasjonene på plass, deretter ansiennitet og evt anbefalinger/tilbakemeldinger/referanser. Til slutt kan man se på ufaglærte, men det er en skam at folk uten formell utdanning blir satt til å ivareta syke mennesker. Det er for øvrig flere grunner til at noen stryker en praksisperiode i utdanning, det kan være fravær eller manglede oppfylling av formelle kvalifikasjoner som gjør det. At du syns du er flink og ikke liker hun som har fått jobben er i grunnen ikke viktig idet hele tatt, hvis du ikke har utdanning mens hun tross alt har noe, så er hun langt foran deg kompetansemssig. Anonymkode: 4f3e2...36b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal si du liker å snakke ned andre, har du utdanning som gjør deg kvalifisert da? Når man skal ansette handler det selvfølgelig i første rekke om å finne en som har de formelle kvalifikasjonene på plass, deretter ansiennitet og evt anbefalinger/tilbakemeldinger/referanser. Til slutt kan man se på ufaglærte, men det er en skam at folk uten formell utdanning blir satt til å ivareta syke mennesker. Det er for øvrig flere grunner til at noen stryker en praksisperiode i utdanning, det kan være fravær eller manglede oppfylling av formelle kvalifikasjoner som gjør det. At du syns du er flink og ikke liker hun som har fått jobben er i grunnen ikke viktig idet hele tatt, hvis du ikke har utdanning mens hun tross alt har noe, så er hun langt foran deg kompetansemssig. Anonymkode: 4f3e2...36b Jeg har en relevant utdanning ja. Jeg er langt foran henne kompentanse- og kunnskapsmessig. Hun er heller ikke ferdig utdannet. Jeg snakker henne ikke ned uten grunn. Hun prøvde også å forklare meg hvorfor hun strøyk, men hun har så kommunikasjonsproblemer at jeg skjønte ikke begrunnelsen ordentlig engang. Hun er virkelig ikke flink, og jeg jobber sammen med så mange bra mennesker. Men kan noen svare meg på om slikt kun går på ansiennitet? Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en relevant utdanning ja. Jeg er langt foran henne kompentanse- og kunnskapsmessig. Hun er heller ikke ferdig utdannet. Jeg snakker henne ikke ned uten grunn. Hun prøvde også å forklare meg hvorfor hun strøyk, men hun har så kommunikasjonsproblemer at jeg skjønte ikke begrunnelsen ordentlig engang. Hun er virkelig ikke flink, og jeg jobber sammen med så mange bra mennesker. Men kan noen svare meg på om slikt kun går på ansiennitet? Anonymkode: 863f2...baf Hvis du har relevant utdannning og ikke får jobb, vel da er du ikke så flink som du tror selv. Anonymkode: 4f3e2...36b 1
Heisann1234 Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i kommunal psykisk helse og har jobbet rævva av meg som vikar i ett år nå. Har en 20% helgestilling og må alltid være parat til å ta ekstravakter. Jeg sier alltid ja. Når det er turnuslinjer ledige, så har jeg fått det, men nå til høsten så fikk jeg beskjed om at det ikke var noen ledige. Så ser jeg at ei som har jobbet litt lenger, men ikke så veldig mye lenger enn meg har fått en ekstra turnuslinje. Hun er steika rar og ikke spesielt flink, hun er også drit lat og syk innimellom. Jeg er aldri syk og vet jeg er flink. Får gode tilbakemeldiger fra kollegaer. Hun andre - not so much. Spørsmålet er: går det BARE på ansiennitet og ikke noe på egnethet og/eller relevant utdanning når det gjelder å rykke frem køen for å få mer jobb i dette systemet her? Anonymkode: 863f2...baf Du kan legge inn krav hvis du har jobbet slik i over et år. Hør med forbundet 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Heisann1234 skrev (1 minutt siden): Du kan legge inn krav hvis du har jobbet slik i over et år. Hør med forbundet 😊 Ja, jeg må nok gjøre det. Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Er du organisert? Snakk med forbundet ditt i såfall. Du kan ha krav på økt stilling om du har jobba økt i en viss tid Anonymkode: 944c5...bd3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du organisert? Snakk med forbundet ditt i såfall. Du kan ha krav på økt stilling om du har jobba økt i en viss tid Anonymkode: 944c5...bd3 Fint hvis noe her vet hvor lenge denne visse tiden er. Anonymkode: 863f2...baf
Heisann1234 Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint hvis noe her vet hvor lenge denne visse tiden er. Anonymkode: 863f2...baf Et år som sagt 😊
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Heisann1234 skrev (Akkurat nå): Et år som sagt 😊 Jasså ja, det var interessant! Takk! Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Google, så får du opp svaret ganske enkelt 😉 Eller kontakt forbundet om du er organisert… Anonymkode: 944c5...bd3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Og hvor mye mer økt stilling kan man kreve? Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Google, så får du opp svaret ganske enkelt 😉 Eller kontakt forbundet om du er organisert… Anonymkode: 944c5...bd3 Jeg googlet, men er muligens dårlig på det, for jeg fant ikke noe konkret på akkurat det jeg lurte på. Anonymkode: 863f2...baf
Heisann1234 Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg googlet, men er muligens dårlig på det, for jeg fant ikke noe konkret på akkurat det jeg lurte på. Anonymkode: 863f2...baf Mulig det er gjennomsnittet de går ut ifra, men du burde høre med forbundet. Kan hende arbeidsgiver krever at du må jobbe flere helger evnt hvis du skal få øke stillingen, men uansett så skal du få hjelp av forbundet 😊 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 Heisann1234 skrev (19 minutter siden): Mulig det er gjennomsnittet de går ut ifra, men du burde høre med forbundet. Kan hende arbeidsgiver krever at du må jobbe flere helger evnt hvis du skal få øke stillingen, men uansett så skal du få hjelp av forbundet 😊 Ok, jeg jobber i utgangspunktet hver tredje helg, for det er det den 20% stillingen min er. Sommerturnusen min er slik at jeg jobber akkurat nå enda mer helg enn det. Men samme for meg. Jeg jobber gjerne helg og kveld jeg. 😊 Anonymkode: 863f2...baf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 Kan jo være at sjefen din har et annet syn på kollegaen din enn det du har? Å stryke en praksisperiode er nok isolert sett heller ingen stor krise, det betyr kanskje at vedkommende bare trenger litt mer tid på ting. Særlig på sykepleien er praksisperiodene ganske tøffe og harde og mye som skal læres. Noen klarer rett og slett ikke å lære alt på den tiden man har til rådighet og trenger kanskje et ekstra år. Det betyr ikke nødvendigvis at man er totalt uegna (noen er det selvsagt). Anonymkode: c4df9...0f8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan jo være at sjefen din har et annet syn på kollegaen din enn det du har? Å stryke en praksisperiode er nok isolert sett heller ingen stor krise, det betyr kanskje at vedkommende bare trenger litt mer tid på ting. Særlig på sykepleien er praksisperiodene ganske tøffe og harde og mye som skal læres. Noen klarer rett og slett ikke å lære alt på den tiden man har til rådighet og trenger kanskje et ekstra år. Det betyr ikke nødvendigvis at man er totalt uegna (noen er det selvsagt). Anonymkode: c4df9...0f8 Ja, bevares. Sjefen jobber jo ikke vakter sammen med henne, så hun har neppe sett hennes manipuleringstaktikker for å slippe å gjøre oppgaver på jobb. Og så finnes det god ledelse og dårlig ledelse. Anonymkode: 863f2...baf
Dundre Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg googlet, men er muligens dårlig på det, for jeg fant ikke noe konkret på akkurat det jeg lurte på. Anonymkode: 863f2...baf Hva får du om du søker på ‘krav til økt stillingsprosent’ da?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 Dundre skrev (8 minutter siden): Hva får du om du søker på ‘krav til økt stillingsprosent’ da? Takk ☺️ Anonymkode: 863f2...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå