AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Hei. For et par uker siden havnet jeg i en diskusjon med en venninne. Helt vanlig diskusjon om et vanlig tema, men hun tok det veldig personlig da diskusjonen gikk litt ut av sporet som gjorde at hun trodde det var rettet mot henne, noe det ikke var.. Ja, gidder ikke gå inn i detaljer da jeg er redd for å bli gjenkjent. Men kort fortalt endte det med at hun blokkerte meg og har gitt meg det man kaller «silent treatment». Har prøvd å ta opp ting på en voksen måte men hun har bare valgt å ignorere meldingene mine (har kun sendt 2 meldinger). Nå i det siste har jeg merket at felles venninner har trukket seg unna meg, og jeg snakket med en annen felles venninne som sa at denne venninnen jeg havnet i diskusjon med har nå baksnakket meg til en haug andre. Det som gjør meg ekstra irritert er at hun har sagt ting som overhodet ikke er sant. Kjenner jeg blir skikkelig stresset pga hun gir et feilt inntrykk til andre av meg og fremstiller det som at jeg er den store stygge ulven.. Hva gjør man i en situasjon som dette? Hvis jeg prøver å si til folk at det ikke er sant mye av det hun sier så virker det som om de kun tror på henne, da hun er veldig flink til å overbevise folk.. Noen som har vært i en lignende situasjon? Har flere ganger mistenkt om hun kan være narssissist eller noe, da hun har veldig mange av trekkene, men jeg er ikke psykolog så skal ikke slenge rundt med diagnoser.. Anonymkode: 1483b...f85 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Dette opplever majoriteten av menn daglig med sine kvinnelige partnere. Det er ikke stort man får gjort med det annet enn å stå han av og fortsette å være slik man er. Ikke ta det opp med venninnene så fremt de ikke tar det opp. Så slipper du å bli sett på som hun som baksnakker. Når du svarer de på spørsmålet om venninnen så er du saklig, hold deg til sak og forklar hendelsesforløpet og historien. En god del kvinner nærer på sladder og drama, det er det som gir de energi, det er det som gir dagene innhold og vennskap. Ikke bli en av de kvinnene. Anonymkode: 52f0e...0c7 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Jeg vil si det kommer helt an på hva diskusjonen der hadde handlet om. Kan det på noen som helst måte omhandle at du snakekt henne ned fordi hun er feit, alenemor, har "feil" utdannelse e.l. så tenker jeg du fortjener det som kommer. Ellers ser det vel bare å overse det. Anonymkode: 9d870...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei. For et par uker siden havnet jeg i en diskusjon med en venninne. Helt vanlig diskusjon om et vanlig tema, men hun tok det veldig personlig da diskusjonen gikk litt ut av sporet som gjorde at hun trodde det var rettet mot henne, noe det ikke var.. Ja, gidder ikke gå inn i detaljer da jeg er redd for å bli gjenkjent. Men kort fortalt endte det med at hun blokkerte meg og har gitt meg det man kaller «silent treatment». Har prøvd å ta opp ting på en voksen måte men hun har bare valgt å ignorere meldingene mine (har kun sendt 2 meldinger). Nå i det siste har jeg merket at felles venninner har trukket seg unna meg, og jeg snakket med en annen felles venninne som sa at denne venninnen jeg havnet i diskusjon med har nå baksnakket meg til en haug andre. Det som gjør meg ekstra irritert er at hun har sagt ting som overhodet ikke er sant. Kjenner jeg blir skikkelig stresset pga hun gir et feilt inntrykk til andre av meg og fremstiller det som at jeg er den store stygge ulven.. Hva gjør man i en situasjon som dette? Hvis jeg prøver å si til folk at det ikke er sant mye av det hun sier så virker det som om de kun tror på henne, da hun er veldig flink til å overbevise folk.. Noen som har vært i en lignende situasjon? Har flere ganger mistenkt om hun kan være narssissist eller noe, da hun har veldig mange av trekkene, men jeg er ikke psykolog så skal ikke slenge rundt med diagnoser.. Anonymkode: 1483b...f85 Da merker du fort hvor du har dine andre venninner også. Når ingen tar opp ting med deg eller ønsker å høre din side av en sak så er de ikke veldig gode venner. Anonymkode: 22f89...cda 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vil si det kommer helt an på hva diskusjonen der hadde handlet om. Kan det på noen som helst måte omhandle at du snakekt henne ned fordi hun er feit, alenemor, har "feil" utdannelse e.l. så tenker jeg du fortjener det som kommer. Ellers ser det vel bare å overse det. Anonymkode: 9d870...8f7 Overhodet ikke. Som sagt vil jeg helst ikke gå inn i detaljer men var bare det at vi ble uenige om noe og at hun tok det personlig uten at det hadde noe med henne å gjøre. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da merker du fort hvor du har dine andre venninner også. Når ingen tar opp ting med deg eller ønsker å høre din side av en sak så er de ikke veldig gode venner. Anonymkode: 22f89...cda Har egentlig ikke så mye kontakt med de andre utenom fester osv. svært sjeldent vi henger sammen egentlig så tror ikke det faller dem naturlig å spørre meg rett ut hvorfor hun sier ditt og datt. Hun har mer kontakt med dem enn det jeg har. Ts Anonymkode: 1483b...f85 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Jeg stusser litt på at du bruker ord som svertekampanje og helt uten videre selv slenger ut mistanker om hun har veldig alvorlige diagnoser. Bare det sier meg at du nok har sagt og gjort ting som ikke er helt greit for noen med litt selvrespekt i ryggraden. Mener du virkelig at andre ikke får lov til å snakke med andre om hendelser de har opplevd med deg, og hvordan de opplever at du har gjort ting, uten at du skal begynne å kalle det svertekampanje? Hvem er du til å ty til slike ord som betyr såpass alvorlige saker at det egentlig bare er profilerte folk i media som opplever? Har enhver som handler annerledes enn du måtte ønske en skjult diagnose mener du? La det gå. Legg alt bak deg og akseptere at du nok ikke er helt uskyldig selv. Misforståelser eller ei. Mange mennesker sier ofte ikke ifra før det er bygget seg opp såpass mye at det ikke er mulig å stilltiende akseptere mer, eller de har forsøkt å si ifra men de har ikke blitt hørt. Og siden de andre er folk du ikke har så mye med å gjøre, så er det vel ikke interessant hva de tror på eller hvem de måtte tro på. Anonymkode: fbf1b...26a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg stusser litt på at du bruker ord som svertekampanje og helt uten videre selv slenger ut mistanker om hun har veldig alvorlige diagnoser. Bare det sier meg at du nok har sagt og gjort ting som ikke er helt greit for noen med litt selvrespekt i ryggraden. Mener du virkelig at andre ikke får lov til å snakke med andre om hendelser de har opplevd med deg, og hvordan de opplever at du har gjort ting, uten at du skal begynne å kalle det svertekampanje? Hvem er du til å ty til slike ord som betyr såpass alvorlige saker at det egentlig bare er profilerte folk i media som opplever? Har enhver som handler annerledes enn du måtte ønske en skjult diagnose mener du? La det gå. Legg alt bak deg og akseptere at du nok ikke er helt uskyldig selv. Misforståelser eller ei. Mange mennesker sier ofte ikke ifra før det er bygget seg opp såpass mye at det ikke er mulig å stilltiende akseptere mer, eller de har forsøkt å si ifra men de har ikke blitt hørt. Og siden de andre er folk du ikke har så mye med å gjøre, så er det vel ikke interessant hva de tror på eller hvem de måtte tro på. Anonymkode: fbf1b...26a Nå har jeg kun gitt ut en liten brøkdel av hva som egentlig skjedde, i fare for å bli gjenkjent. Det har vært tidligere hendelser også som har gjort at jeg har begynt å mistenke at det er noe ved henne som grenser mot det unormale. Tidligere venninner har også poengtert at hun har noen litt vanskeligere sider innimellom. Tror jeg bare velger å avslutte denne tråden for har innsett at det blir for vanskelig for folk her å komme med råd da det sikkert ikke er mange som har vært i slike situasjoner som kan eller vil svare. Har jo sett utrolig mange tråder her inne hvor folk nærmest angriper trådstarter og mener det er trådstarter som er problemet, når det egentlig ikke er tilfellet. Dette er jo et forum med vilt fremmede mennesker og når personene som svarer ikke kjenner seg igjen i situasjonen eller har vært i situasjonen selv så er det nok ikke vits i å spørre om hjelp her inne. Ts Anonymkode: 1483b...f85 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da merker du fort hvor du har dine andre venninner også. Når ingen tar opp ting med deg eller ønsker å høre din side av en sak så er de ikke veldig gode venner. Anonymkode: 22f89...cda Opplevd noe slikt jeg og. Ingen tok kontakt med meg for å høre min versjonen, men gjett om de diskuterte dette seg i mellom og lagde mye mer drama rundt dette enn det egentlig var. Jeg sa ingenting sårende egentlig. Jeg slo bare ned på en del syrlige kommentarer (lært meg å ta igjen angående hersketeknikk). Jeg svarte bare egentlig «Hva mente du egentlig med det du sa nå?». Hun ble helt hvit i ansiktet og bablet og bablet og rodde seg vekk. Men dem fikk det til å høres som om jeg som var den store stygge ulven her. Drittlei av enkelte disse kjerringene. Har det bedre nå som jeg ikke har så mye kontakt med dem Anonymkode: 7e3e7...842 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Har opplevd noe av det samme, men på en litt annen måte. Jeg tror som den andre her skrev, at slike folk er det best å holde seg unna. Når det er så lett for dem å ta hennes side og drite i deg, så sier det nok. Anonymkode: dbc31...15a 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 Hva er det Hu sier om deg da som er så ille? Står ikke noe om det her. Har du konfrontert henne med det? Anonymkode: c42ac...9fd
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 Hvis det er meg du sikter til så har jeg ikke gått rundt å snakka dritt om deg til våre felles kjente etter jeg blokkerte deg for å få folk til å trekke seg unna deg som du trur. Jeg har kun snakka om deg til ei veninne du ikke kjenner en gang og som ikke kjenner våre felles kjente heller. Så at jeg driver med svertekampanje synes jeg er for drøyt å påstå. Grunn til at jeg blokkerte deg er ikke bare pga ting jeg følte var rette mot meg men fordi du har dårlig holdninger å fortsetter å være venn med og støtte en som har drevet med trusler og psykisk terror mot meg og flere. Og som har gitt sterk grunn til at jeg og flere trur at den personen og flere felles bekjente står bak en svært alvorlig sak og driver mafia. Og du og flere av våre felles kjente sier først dere vet om ting og nekter for det etterpå. Dere har stått å sett på at jeg har stått alene i dritten og blitt stempla som den gale når jeg var langt nede. Og en annen grunn til at jeg har valgt å trekke meg vekk er at jeg har begynt å interessere meg mer for natur og friluftsliv enn fest og fyll. Jeg reiser ut i naturen og ligger heller ett par netter alene i telt oppe på snaufjellet enn å sitte å diskutere med idioter som forsvarer idioter. Dere er ikke verd å bruke energi på å verken snekke om eller til noe mer når dere føtter sånt pakk....... Jeg har bedre ting å finne på og bruke energi på å snakke om folk som ikke eier ryggrad....... Ferdig snakka!!!! En ekte venn tar parti.
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 Når dere støtter sånt pakk skulle det stå
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Det har jeg da opplevd igjennom hele oppveksten. Diktet opp ting rundt. Vært syndebukk i stor skala. Syntes folk generelt er feige. Som tar andres historier for å være god fisk. Når det ALLTID er to sider av en sak. Har hørt fra folk jeg har prøvd å si ting fra min side, som sier de ikke vil være en del av konflikten. Så de vil ikke engang høre, men de blander seg gjerne ved å spre rykter videre. Jeg for min del driver i hvilen side de stiller seg på. Men at man ikke skal få en eneste mulighet til å svare for seg før alle dømmer en nedenom og hjem er bare feigt av alle. Jeg har vel vel ca 10٪ av det som blir sagt om meg som er sant. Resten er bare høner ut av fjær. Jeg pleier å si fra til den det gjelder dersom det verserer rykter om dem. Ber ikke om å vite noe mer enn de ønsker å si selv. Men opplever vel også at de skyter budbringeren også. Så har slutta med det også. Mulig derfor de ikke sier noe. En gang vendte alle ryggen til meg. Pga en som påsto at både jeg og familien min drev med stoff. Noe jeg aldri har prøvd heller. Når vedkommende drar inn familien min også, burde vel få lyve ringeklokka til å ringe hos folk. Men folk er jo dømme som brød, og sluker alt som er av sladder. Anonymkode: 815ac...0af
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 Har stått i noe lignende den siste tiden, men her er det jeg som sluttet å kontakte. Den største forskjellen er at min beste venninne har også lagt merke til at hun baksnakker og lyver en del. Det gjør at gjengen forstår hvorfor jeg ikke ønsker et vennskap med henne lengre, og ingen stoler på hva hun sier fordi vi vet hun lyver/ overdriver en del. Det er utrolig viktig at de rundt forstår hva som er sant og ikke. Selv om de andre fortsatt ønsker å beholde sitt vennskap til henne så forstår de min side og mange har også kuttet ned på kontakt med henne. Anonymkode: 6b46c...c89 1
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 MillA666 skrev (1 time siden): Hvis det er meg du sikter til så har jeg ikke gått rundt å snakka dritt om deg til våre felles kjente etter jeg blokkerte deg for å få folk til å trekke seg unna deg som du trur. Jeg har kun snakka om deg til ei veninne du ikke kjenner en gang og som ikke kjenner våre felles kjente heller. Så at jeg driver med svertekampanje synes jeg er for drøyt å påstå. Grunn til at jeg blokkerte deg er ikke bare pga ting jeg følte var rette mot meg men fordi du har dårlig holdninger å fortsetter å være venn med og støtte en som har drevet med trusler og psykisk terror mot meg og flere. Og som har gitt sterk grunn til at jeg og flere trur at den personen og flere felles bekjente står bak en svært alvorlig sak og driver mafia. Og du og flere av våre felles kjente sier først dere vet om ting og nekter for det etterpå. Dere har stått å sett på at jeg har stått alene i dritten og blitt stempla som den gale når jeg var langt nede. Og en annen grunn til at jeg har valgt å trekke meg vekk er at jeg har begynt å interessere meg mer for natur og friluftsliv enn fest og fyll. Jeg reiser ut i naturen og ligger heller ett par netter alene i telt oppe på snaufjellet enn å sitte å diskutere med idioter som forsvarer idioter. Dere er ikke verd å bruke energi på å verken snekke om eller til noe mer når dere føtter sånt pakk....... Jeg har bedre ting å finne på og bruke energi på å snakke om folk som ikke eier ryggrad....... Ferdig snakka!!!! En ekte venn tar parti. MillA666 skrev (1 time siden): Når dere støtter sånt pakk skulle det stå
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 MillA666 skrev (1 time siden): Er du litt paranoid? Det finnes nok mange dysfunksjonelle «vennskap». Anonymkode: 6b46c...c89 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #17 Skrevet 26. juli 2022 Jeg holder meg unna nære vennskap, pga slike ting. Opplevd for mye drama og elendighet i venninnegjenger. Anonymkode: 67a23...375
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 MillA666 skrev (1 time siden): Hehe klart at det kan være noen andre det gjelder og. Sånt skjer sikkert hele tiden. Men jeg så tilfeldigvis dette når jeg var her i går å så på ett helt annet innlegg så dukka denne tråden opp. Synes det som sto der kunne virke litt kjent bortsett fra det at jeg liksom skal ha snakka med alt og alle om en person. Så hvis det er tilfelle vil jeg si at TS er paranoid hvertfall men skjønner at du kan oppfatte meg som det og. Men det er jo ingen her som får vite hva og hvem d gjelder uansett så 🤣 så TS vil jo uansett kun sitte med sin egen oppfatning om ikke hun bare går å tror at en person har snakka dritt fordi folk har trukket seg vekk. Ikke sikkert det er sånn heller. Kan være andre grunner til at flere har trekt seg vekk som TS ikke nevner eller at det er noen andre som ødelegger. Folk har lett for å bare tro det som virker mest logisk for dem men så trenger det ikke å være sånn nødvendigvis
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg holder meg unna nære vennskap, pga slike ting. Opplevd for mye drama og elendighet i venninnegjenger. Anonymkode: 67a23...375 Samma her
Gjest MillA666 Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er du litt paranoid? Det finnes nok mange dysfunksjonelle «vennskap». Anonymkode: 6b46c...c89 Hehe klart at det kan være noen andre det gjelder og. Sånt skjer sikkert hele tiden. Men jeg så tilfeldigvis dette når jeg var her i går å så på ett helt annet innlegg så dukka denne tråden opp. Synes det som sto der kunne virke litt kjent bortsett fra det at jeg liksom skal ha snakka med alt og alle om en person. Så hvis det er tilfelle vil jeg si at TS er paranoid hvertfall men skjønner at du kan oppfatte meg som det og. Men det er jo ingen her som får vite hva og hvem d gjelder uansett så 🤣 så TS vil jo uansett kun sitte med sin egen oppfatning om ikke hun bare går å tror at en person har snakka dritt fordi folk har trukket seg vekk. Ikke sikkert det er sånn heller. Kan være andre grunner til at flere har trekt seg vekk som TS ikke nevner eller at det er noen andre som ødelegger. Folk har lett for å bare tro det som virker mest logisk for dem men så trenger det ikke å være sånn nødvendigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå