AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Har en langdistanse kjæreste jeg har besøkt en del, jeg har mest fleksibilitet så det er lettest at jeg drar. Vi gleder oss masse til å være sammen og snakker mye om det. Når jeg kommer dit føler jeg litt at han trekker seg litt unna, og blir litt lunken, men vi har det fint for det. Det som plager meg og har plaget meg et års tid er at hver gang når jeg har reist, så har han gjort ting jeg har villet eller tar opp ting jeg har nevnt, feks en gang jeg var der så ville jeg dra på et historisk sted i nærheten. Det var ikke langt ellerno, svaret hans var vi får se, så druknet det i andre ting og det ble ikke, det er greit. Etter at jeg landet hjemme så fikk jeg bilder av at han dro dit etter å kjørt meg til flyplassen. Han sendte selfier og skrev om hvor vakkert det var. Jeg skrev at det var veldig fint, og synd at jeg ikke fikk delt det med ham. Andre eksempler er at jeg feks bakte en kake vi ikke fikk spist sammen, jeg laget det til vår anledning, som han spiste selv og skrøt av hvor god den var etter at jeg hadde dratt. Eller en gave jeg ga ham mens jeg var der. Fikk mange meldinger først noen dager hjemme av hvor flott den var, osv. Det toppet seg litt da jeg hadde kjøpt en god og spesiell alkohol som vi skulle dele sammen på en merkedag, men vi måtte utsette feiringen. Fikk selfier av ham der han drikker den og koser seg, og forteller om hvor god den er. Jeg ble sur og skrev at den skulle vi drikke sammen! Han ble fornærmet og trodde jeg skulle bli glad av å høre han koste seg. Det er sånn hver gang vi har vært sammen, at de tingene jeg vil gjøre eller mat jeg har kjøpt blir litt skjøvet unna, men når jeg har reist så skal han gjøre det eller spise det og absolutt dele det med meg og blir støtt over at jeg blir litt lei meg, skjønner ikke! Jeg prøvde å spørre ham litt, og han sa igjen at han trodde jeg skulle bli glad, skjønner ikke hvorfor jeg skal bli glad når han gjør alene de tinga jeg ville Anonymkode: cd1c6...575
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har en langdistanse kjæreste jeg har besøkt en del, jeg har mest fleksibilitet så det er lettest at jeg drar. Vi gleder oss masse til å være sammen og snakker mye om det. Når jeg kommer dit føler jeg litt at han trekker seg litt unna, og blir litt lunken, men vi har det fint for det. Det som plager meg og har plaget meg et års tid er at hver gang når jeg har reist, så har han gjort ting jeg har villet eller tar opp ting jeg har nevnt, feks en gang jeg var der så ville jeg dra på et historisk sted i nærheten. Det var ikke langt ellerno, svaret hans var vi får se, så druknet det i andre ting og det ble ikke, det er greit. Etter at jeg landet hjemme så fikk jeg bilder av at han dro dit etter å kjørt meg til flyplassen. Han sendte selfier og skrev om hvor vakkert det var. Jeg skrev at det var veldig fint, og synd at jeg ikke fikk delt det med ham. Andre eksempler er at jeg feks bakte en kake vi ikke fikk spist sammen, jeg laget det til vår anledning, som han spiste selv og skrøt av hvor god den var etter at jeg hadde dratt. Eller en gave jeg ga ham mens jeg var der. Fikk mange meldinger først noen dager hjemme av hvor flott den var, osv. Det toppet seg litt da jeg hadde kjøpt en god og spesiell alkohol som vi skulle dele sammen på en merkedag, men vi måtte utsette feiringen. Fikk selfier av ham der han drikker den og koser seg, og forteller om hvor god den er. Jeg ble sur og skrev at den skulle vi drikke sammen! Han ble fornærmet og trodde jeg skulle bli glad av å høre han koste seg. Det er sånn hver gang vi har vært sammen, at de tingene jeg vil gjøre eller mat jeg har kjøpt blir litt skjøvet unna, men når jeg har reist så skal han gjøre det eller spise det og absolutt dele det med meg og blir støtt over at jeg blir litt lei meg, skjønner ikke! Jeg prøvde å spørre ham litt, og han sa igjen at han trodde jeg skulle bli glad, skjønner ikke hvorfor jeg skal bli glad når han gjør alene de tinga jeg ville Anonymkode: cd1c6...575 Jeg skjønner ikke hvorfor du blir fornærmet av at han spiser kaka du lagde, den hadde vel blitt dårlig ellers? Og hva tenkte du ellers han skulle gjøre med gaver du ga ham, enn å bruke dem? Ellers må du nok bli litt mer spesifikk: Kan du sette denne av denne alkoholen til jeg er tilbake? Jeg vil så gjerne at vi drikker den sammen. Jeg har så lyst til at vi besøker det stedet sammen første gang, kan vi få det til neste tur? Anonymkode: 0376d...94f 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke hvorfor du blir fornærmet av at han spiser kaka du lagde, den hadde vel blitt dårlig ellers? Og hva tenkte du ellers han skulle gjøre med gaver du ga ham, enn å bruke dem? Ellers må du nok bli litt mer spesifikk: Kan du sette denne av denne alkoholen til jeg er tilbake? Jeg vil så gjerne at vi drikker den sammen. Jeg har så lyst til at vi besøker det stedet sammen første gang, kan vi få det til neste tur? Anonymkode: 0376d...94f Det er ikke det at han spiser kaka, det tar jeg som en selvfølge, selvsagt, men jeg synes det er sårende at han gnir det inn i ettertid. Typ SE hvor god jeg synes kaken din er når han i 2 dager sa "ikke nå" når jeg ba ham dele den med meg feks. Eller turen han tok etter at jeg flere ganger hadde spurt rett ut om vi skulle dra. Jeg spør så direkte og klart ja, og han svarer alltid at det skal vi få til. Noen ganger går det, men som oftest ender det glemt. Jeg blir lei meg fordi han sier nei/senere/kanskje til meg, og rett etter at jeg har reist, så skal han understreke at han gjør det og koser seg. Anonymkode: cd1c6...575 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Og vi ble enige om å drikke alkoholen sammen, det var ikke noe misforståelser der. Anonymkode: cd1c6...575 6
Gjest Chicchi Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Han gjør det nok ikke for å såre deg, han har bare ikke fått med seg hvor viktig det er for deg å dele disse tingene. Dere må kommunisere bedre. Neste gang han sier "senere", så får du prøve å kreve at det settes av tid til det og fortelle hvordan det føles når han spiser og drikker etter at du har reist.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Chicchi skrev (Akkurat nå): Han gjør det nok ikke for å såre deg, han har bare ikke fått med seg hvor viktig det er for deg å dele disse tingene. Dere må kommunisere bedre. Neste gang han sier "senere", så får du prøve å kreve at det settes av tid til det og fortelle hvordan det føles når han spiser og drikker etter at du har reist. Kan jeg si Jeg blir lei meg når ting jeg spør deg om blir skjøvet vekk eller utsatt, for så at du gjør de alene og understreker det overfor meg. ? For det er ikke det at det blir gjort alene i seg selv, men hvordan han forventer nærmest at jeg blir glad for at noe VI skulle dele, blir gjort av ham alene Anonymkode: cd1c6...575 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg si Jeg blir lei meg når ting jeg spør deg om blir skjøvet vekk eller utsatt, for så at du gjør de alene og understreker det overfor meg. ? For det er ikke det at det blir gjort alene i seg selv, men hvordan han forventer nærmest at jeg blir glad for at noe VI skulle dele, blir gjort av ham alene Anonymkode: cd1c6...575 Selvsagt skal du si dette! Han slår meg som litt sosialt merkelig. Her er det bare å kommunisere og se om det går an å få han mer normal. Tenk litt på hvordan han her blir å dele hjem og barn med… Anonymkode: fe5c4...73d 14
Mann1977 Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Jeg skjønner veldig godt at du reagerer på dette, om han ikke har såpass forståelse for at dere skal kose dere SAMMEN når dere av og til har mulighet så er det på tide at han våkner.... Langdistanse forhold kan være meget romantisk, men ikke når romansen uteblir når en møtes.... 19
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt skal du si dette! Han slår meg som litt sosialt merkelig. Her er det bare å kommunisere og se om det går an å få han mer normal. Tenk litt på hvordan han her blir å dele hjem og barn med… Anonymkode: fe5c4...73d Mann1977 skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner veldig godt at du reagerer på dette, om han ikke har såpass forståelse for at dere skal kose dere SAMMEN når dere av og til har mulighet så er det på tide at han våkner.... Langdistanse forhold kan være meget romantisk, men ikke når romansen uteblir når en møtes.... Vi koser oss sammen, men det er enkelte ting som dette, han må gjøre og spise hva han vil, men når han sendte bilde av alkoholen vår og at han drakk den, ble jeg sur og han skjønte ikke for han mente jeg burde støtte at han koser seg Anonymkode: cd1c6...575
Gjest Chicchi Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan jeg si Jeg blir lei meg når ting jeg spør deg om blir skjøvet vekk eller utsatt, for så at du gjør de alene og understreker det overfor meg. ? For det er ikke det at det blir gjort alene i seg selv, men hvordan han forventer nærmest at jeg blir glad for at noe VI skulle dele, blir gjort av ham alene Anonymkode: cd1c6...575 Ja, det kan du absolutt si Uavhengig om han synes det er småtterier, så er dine følelser viktige. Han har kanskje litt egoistiske tendenser og har ikke satt seg inn i hvordan du opplever det. Så ikke vær redd for å snakke om det om du virkelig blir lei deg. Om han ikke tar dine følelser på alvor, må du vurdere hvor bra han er for deg. Jeg hadde en kjæreste som bare viftet det bort når jeg prøvde å ta opp noe og fikk meg til å føle meg dum som lagde storm i vannglass. Men dine følelser er viktige og å dele noe du har tatt med, føles ganske naturlig i et langdistanseforhold. Og så reagerer jeg på at han mener at du skal være så innmari glad for at han koser seg, i stedet for å reagere på at du blir lei deg.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi koser oss sammen, men det er enkelte ting som dette, han må gjøre og spise hva han vil, men når han sendte bilde av alkoholen vår og at han drakk den, ble jeg sur og han skjønte ikke for han mente jeg burde støtte at han koser seg Anonymkode: cd1c6...575 Spør han: "Hvorfor skjønner du ikke at jeg er skuffet? Husker du ikke at vi avtalte at vi skulle drikke den sammen?" Anonymkode: 24647...e7f 16 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Jeg tror tvert i mot at han er slem og gjør dette med vilje. Anonymkode: d6d48...6d9 18 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror tvert i mot at han er slem og gjør dette med vilje. Anonymkode: d6d48...6d9 Kan du utdype? Han er sånn "se jeg gjorde den tingen du ville" bare ikke med meg Anonymkode: cd1c6...575
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Dette er en egoist som ikke bryr seg om hva andre ønsker og mener. Høres ut som han har vært bortskjemt og aldri behøvd å sette seg sjøl til side Anonymkode: e7ab3...926 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 Pga feil oppdragelse er det veldig mange som har utviklet narsissistiske trekk, eller er faktisk blitt narsissist. Jeg har dessverre en del erfaring med slike mennesker og syns at det du beskriver er narsissisme. Les deg opp om dette emnet, det vil uansett være lurt for du vil nok komme over slike mennesker i livet uansett, venner, kollega. Disse menneskene kan du ikke forandre, bare unngå så godt det lar seg gjøre. Jeg syns uansett at det kjæresten din gjør er uhyggelig og er enig med noen over her som mente at han gjør det med vilje. Du sier at tingene dere skulle gjøre sammen av en eller annen grunn ikke ble noe av, men det virker jo som det ikke skjedde fordi HAN sørget for at det ikke ble gjort. Han kom med utsettelser og trenering.. riktig ? Anonymkode: 2fd50...060 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 Merkelig oppførsel.. På en måte er det jo bare normalt for ikke å si høflig å spise den kaken og fortelle deg om det for å si at den var god. Men å besøke det stedet, eller drikke den alkoholen, det er litt rarere.. spesielt når det virker som det er han som utsetter det? Kan det være at han på en måte tror han gjør noe høflig eller snilt mot deg - sånn "jeg tenker på deg"-type ting? Jeg har jo hatt avstansforhold selv, får jeg en gave så tar jeg bilde av meg når jeg bruker den, er jeg et sted som minner om oss eller som vi har snakket om så sender jeg gjerne bilde av det, drikker jeg favorittpilsen hans fra Norge (var sammen med en amerikaner) så kan jeg sende bilde av den osv. Men ja, enig i at dette er litt merkeligere oppførsel.. Men det er jo ikke helt ute liksom. Kanskje det er en måte å forlenge besøket ditt, å være med deg når du ikke er der.. Anonymkode: b7d38...89a 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke det at han spiser kaka, det tar jeg som en selvfølge, selvsagt, men jeg synes det er sårende at han gnir det inn i ettertid. Typ SE hvor god jeg synes kaken din er når han i 2 dager sa "ikke nå" når jeg ba ham dele den med meg feks. Anonymkode: cd1c6...575 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er vanskelig at han har enkle gleder uten deg... Hvis du ville smake på kaka før du dro, kunne du vel bare gjort det? Jeg har selv vært i avstandsforhold og bare blitt glad når daværende kjæreste spiste/drakk/brukte ting fra meg/oss uten meg og sendte meg bilder. Ville nesten blitt lei meg om jeg bakte kake og han IKKE sendte bilde av å spise den. Akkurat besøke sightseeing uten deg et teit når du ikke bor der og sa du ville dra dit med ham. Han kunne bare ha ventet til du kom tilbake... Anonymkode: 0376d...94f 2
Gjest ti10 Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 Chicchi skrev (2 timer siden): Han gjør det nok ikke for å såre deg, han har bare ikke fått med seg hvor viktig det er for deg å dele disse tingene. Dere må kommunisere bedre. Neste gang han sier "senere", så får du prøve å kreve at det settes av tid til det og fortelle hvordan det føles når han spiser og drikker etter at du har reist. Jeg får inntrykk av at han faktisk gjør det for å såre henne. Eller, og det er kanskje verre, at han faktisk vil ha tingene for seg selv, at han får en bedre opplevelse uten henne. Det hadde vært noe annet om det hadde vært en enkelt ting, men når det gjentar seg flere ganger med flere ting, blir det for dumt. Men nå forutsetter jeg at hun faktisk har vært tydelig på at hun har hatt lyst til å dele opplevelsene med ham, og det ser det jo ut som at hun har. Greit at dette er mindre ting, men tenk å f.eks. planlegge en ferie sammen med kjæresten til et sted du alltid har drømt om, så går det ikke akkurat da pga. et eller annet (streik, hva som helst) og så oppdager du at kjæresten tar seg fri fra jobben og reiser på guttetur til akkurat det stedet. Det var ikke det som skjedde her, men ser for meg at kjæresten til TS kunne finne på noe sånt hvis han ikke får tydelig forklart at sånt faktisk ikke er ok.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror tvert i mot at han er slem og gjør dette med vilje. Anonymkode: d6d48...6d9 HELT ENIG. Jeg tror dette er et bevisst valg fra han sin side. Han er ikke normal og vet tydeligvis ikke hva som er normal oppførsel. Det er helt naturlig at du føler det såret over at han gjør ting som du ønsket at dere skulle gjøre SAMMEN, men som han velger å gjøre alene. Han viser null omsorg overfor deg. Hadde han vært normal, så hadde han spart alkoholen til neste gang du kom og utsatt reisen til NESTE gang du kom. Jeg hadde aldri tolerert sånn oppførsel as. Han liker å såre deg! Det mener jeg. Anonymkode: 74eaa...ee1 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror tvert i mot at han er slem og gjør dette med vilje. Anonymkode: d6d48...6d9 Enig. Det virker som om han vil ts skal dumpe han fordi han er for feig til det selv. Jeg hadde dumpa han for lengst, for den oppførselen der viser at han gjerne gjør ting vi snakker om, bare ikke sammen med meg. Hvorfor det tror du? En kjæreste som var interessert i å gjøre ting sammen som et par ville gjort nettopp det, sammen. Anonymkode: 83fd9...905 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå