Gå til innhold

"Do's and don't" i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er mange meninger om hva som ikke er greit i bryllup ang mat og drikke. Men andre ting? Hva tenker dere ikke er greit i bryllup? 

Og hva har dere likt veldig godt i bryllup? Hva har gjort bryllupet veldig bra/gøy/anerledes? 

Anonymkode: 13e9d...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stå foran fotografen som prøver å gjøre en jobb!!! Hehe

Anonymkode: 51ee9...110

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don'ts: 

• Ingen taler lengre enn 6 minutter. 

Anonymkode: 2941e...d0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha så forbasket lang tid mellom måltid!!! 2 timer med mingling er døden😬 La folk slippe tørrprat i timesvis med folk de ikke kjenner🫠 Og ikke la folk møte opp for å stå og henge i evigheter før middagen starter…..

Anonymkode: ca0be...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke ha så forbasket lang tid mellom måltid!!! 2 timer med mingling er døden😬 La folk slippe tørrprat i timesvis med folk de ikke kjenner🫠 Og ikke la folk møte opp for å stå og henge i evigheter før middagen starter…..

Men hvis det er ulike aktiviteter? Brudeparet skal som regel fotograferes i den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE splitt par.  Jeg vil ikke sitte å tørrprate med folk jeg aldri kommer til å møte igjen i mange timer. Jeg vil sitte med mannen min!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mellom måltid? Pleier å ha mer enn to timer mellom måltid jeg 😆

2 timers ventetid mellom ankomst og man sitter til middag er absolutt ikke ille så lenge det er drikke, snacks, steder å sitte og aktiviteter å gjøre. Mange treffer jo folk de har lyst til å snakke med i bryllup også ;) Men hvis det ikke er noen forfriskninger eller noe å gjøre skjønner jeg at det er kjedelig :)

Anonymkode: 0512b...fdd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke be gjestene ta med mat! 

Ikke splitt par ved bordsettingen. Ikke plasser folk som ikke kjenner hverandre eller har noe til felles sammen. 

Ikke legg opp til altfor mye venting. Ikke mange timer mellom kirke og middag for eksempel. 

Anonymkode: 29e8d...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hvis det er ulike aktiviteter? Brudeparet skal som regel fotograferes i den tiden. 

Brudeparet kan da fotograferes før kirken, sparer mye venting der🙌🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mellom måltid? Pleier å ha mer enn to timer mellom måltid jeg 😆

2 timers ventetid mellom ankomst og man sitter til middag er absolutt ikke ille så lenge det er drikke, snacks, steder å sitte og aktiviteter å gjøre. Mange treffer jo folk de har lyst til å snakke med i bryllup også ;) Men hvis det ikke er noen forfriskninger eller noe å gjøre skjønner jeg at det er kjedelig :)

Har du prøvd å gå i bryllup enslig? Seriøst ingen som snakker til deg før de har fått 14,2 i promille og skal sjekke deg opp🙈 Folk snakker bare med de som de kjenner fra før.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Brudeparet kan da fotograferes før kirken, sparer mye venting der🙌🏼

Det er litt bakvendt. Brudeparet skal jo ikke ses før vielsen. Aldri i livet om jeg fotograferes før etter vielsen er ferdig og vi er gift. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å gå i bryllup enslig? Seriøst ingen som snakker til deg før de har fått 14,2 i promille og skal sjekke deg opp🙈 Folk snakker bare med de som de kjenner fra før.

Ja, og man kjenner jo som regel folk selv om man kommer som enslig gjest! :) Har hatt det mye gøy med venninner i bryllup. Hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup uten å kjenne noen andre gjester hadde jeg nok ikke dratt 🙈

Det kan jo være et tips til TS, tenk over sammensetning av gjester. Og sett folk til bords med de de kjenner. Å småprate med nye mennesker kan man alltids gjøre under mingling før og etter maten, men under middagen er det best å sitte med noen man kjenner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn pauser dedikert til toalettbesøk mellom forrett, middag og dessert. Jeg har vært i noen bryllup hvor det blir ekstremt mye skåling under maten, og lange taler uten naturlig pause for toalett, det er et mareritt 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når gjestene må vente, så sørg for gode sitteplasser, forfriskninger og gjerne litt oppskåret frukt. 

Ha en erfaren kjøgmester! Det er alfa og omega for å få en hyggelig og sømløs middagsservering.

Sørg for at både brudeparet og dets foreldre sirkulerer mellom ALLE gjestene.

Skal du ha kaffegjester må de tas godt vare på. Ingen venting (her kommer en god kjøgmester inn i bildet 😊), ønsk dem hjertelig velkomne og server ordentlig nattmat.

Anonymkode: fbbca...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er litt bakvendt. Brudeparet skal jo ikke ses før vielsen. Aldri i livet om jeg fotograferes før etter vielsen er ferdig og vi er gift. 

Masse fordeler ved å ta det før:

- du får et eget privat øyeblikk hvor dere ser hverandre første gang på bryllupsdagen 

- hår og sminken er superfreshe + dere er generelt klare og spente for dagen og det vises på bildene! I motsetning til litt utvannet øyesminke etter vielsen og hår som er blitt litt bustete etter x antall klemmer og hilsener etter vielsen.

- gjestene slipper å føle seg sosialt awkward den perioden de venter på at dere skal ta bilder, og dere får good tid uten så mye stress. Bilder tar tid!

Forstår sjarmen med å se hverandre opp kirkegulvet, men det blir spesielt uansett, og fotografering før vielsen er veldig undervurdert☺️

Anonymkode: 2bfa8...01a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...