Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chicchi
Skrevet

Jeg og baby på 9 mnd er i ferd med å avslutte ammingen. Hun har nektet brystet på dagtid i over en måned. Men om natten vil hun fortsatt ha. Jeg har alltid hatt mer melk i det ene brystet og ammer nå kun fra det. Tror at venstre bryst er helt tomt. 

Noen med erfaring med å amme fra bare ett bryst en stund? Er det dumt? Kommer det til å se veldig ujevnt ut når ammingen er over?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullammet i 3-4 mnd på ett bryst. 

Anonymkode: 8dad5...43a

Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fullammet i 3-4 mnd på ett bryst. 

Anonymkode: 8dad5...43a

Var det når du trappet ned på ammingen? Eller gjorde du det fra start?

Ble brystene skjeve etter ammeslutt?

AnonymBruker
Skrevet

Måtte amme fra ett bryst fra fødselen av (hadde en veldig stor cyste som tettet for melkegangene i det andre brystet), men klarte etterhvert ikke å dekke melkebehovet til baby med bare ett bryst. Produserte i og for seg nok melk, men det var noe snakk om at jeg ikke hadde nok "lagringsplass". Måtte over på MME da baby var 8 uker.

Brystene ble ikke skjeve etter ammeslutt.

Anonymkode: 6d9ca...19e

AnonymBruker
Skrevet

Het var venstre pupp alltid favoritten og da hun var rundt 7 mnd gadd jeg ikke tilby høyrepuppen mer fordi hun alltid var misfornøyd der. Ammet videre kun på venstrepuppen til hun var 20 mnd :) gikk helt fint, var jo litt forskjell på str på puppene mens jeg fortsatt ammet, men gikk tilbake til å bli lile i str når jeg sluttet :) 

Fått barn nr 2 nå og høyrepuppen er igjen ikke favoritten

Anonymkode: 23403...a6c

Skrevet (endret)

Gjorde det hele ammeperioden, altså 1 år, med nr 1. Ble litt forskjell men ikke enorm.

Endret av addict
Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Het var venstre pupp alltid favoritten og da hun var rundt 7 mnd gadd jeg ikke tilby høyrepuppen mer fordi hun alltid var misfornøyd der. Ammet videre kun på venstrepuppen til hun var 20 mnd :) gikk helt fint, var jo litt forskjell på str på puppene mens jeg fortsatt ammet, men gikk tilbake til å bli lile i str når jeg sluttet :) 

Fått barn nr 2 nå og høyrepuppen er igjen ikke favoritten

Anonymkode: 23403...a6c

Takk for svar! Jeg som har stresset over å opprettholde produksjonen på det tomme brystet. Glad jeg slipper :)

Gjest Chicchi
Skrevet
addict skrev (1 minutt siden):

Gjorde det hele ammeperioden med nr 1. Ble litt forskjell men ikke enorm.

Kan jeg spørre hvor lenge du ammet?

Jeg vil gjerne amme til barnehagestart når hun er ca 18 mnd, altså ni måneder til! Er det i det hele tatt mulig med ett bryst?

Skrevet
Chicchi skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvor lenge du ammet?

Jeg vil gjerne amme til barnehagestart når hun er ca 18 mnd, altså ni måneder til! Er det i det hele tatt mulig med ett bryst?

1 år 😊

AnonymBruker
Skrevet

Gav opp å amme fra begge bryst etter noen måneder. Gikk som en drøm fra det ene brystet, bare tull med andre. Ammet barnet til det var 2 år på bare ett bryst. Ingen forskjell i str. 

Anonymkode: 94ef6...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...