Gå til innhold

Er der normalt at den kun er 2 barn på avdelingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Sønnen min var nesten2.5 år gammel da han startet i bhg. Han har gått et år på småbarns avd og der var det 14 barn.

Fra høsten skal han på ny avdeling. De har to storbarnsavd. På den ene avdelingen skal det være 6 barn og i den andre avdelingen er  det kun 2 barn!! Hallo kun 2 barn?? Er dette normalt egentlig? Hvorfor kan de ikke bare slå sammen begge avdelingene? Hvorfor må de ha to forskjellige avdelinger? Blir ikke det veldig kjedelig for de to barna?

Anonymkode: 4c8a7...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en misforståelse.

• Liker 2
Gjest Crimson123
Skrevet

Det høres jo veldig merkelig ut. Sikker på at det ikke er en misforståelse? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel flere etterhvert. Sånt er vanlig på høsten 🙂

Kan love deg at din sønn og det andre barnet vil ha det mye bedre enn de med større gruppe. Hvorfor? Nettopp fordi det blir mindre bråk, de voksne har bedre tid og fokus. Jeg syns din sønn er heldig. 

Den beste tiden i barnehagen er på morgenen eller før stenging. Da er det så få barn at alle får den roen til å leke og kose seg. 

Når det er store grupper er barna som regel stresset og de er vare for bråk.

Anonymkode: 127fa...0d1

• Liker 1
Skrevet

Her har du misforstått.  De har ikke en avdeling med to barn.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Har aldri hørt om barnehageavdelinger med 2 barn. Samme om det skal begynne flere etterhvert. Det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 1c91a...289

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være de mente at de var to barn født i det samme året? 

Anonymkode: ec235...900

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det kommer vel flere etterhvert. Sånt er vanlig på høsten 🙂

Kan love deg at din sønn og det andre barnet vil ha det mye bedre enn de med større gruppe. Hvorfor? Nettopp fordi det blir mindre bråk, de voksne har bedre tid og fokus. Jeg syns din sønn er heldig. 

Den beste tiden i barnehagen er på morgenen eller før stenging. Da er det så få barn at alle får den roen til å leke og kose seg. 

Når det er store grupper er barna som regel stresset og de er vare for bråk.

Anonymkode: 127fa...0d1

De voksne? Det er selvfølgelig kun én voksen på en slik avdeling. Ikke trygt for barna. Det må være flere som sjekker at alt går riktig for seg.

TS, er det en slags spesialavdeling? Trenger ditt barn og det andre barnet ekstra oppfølging kanskje pga diagnoser og eller atferdsproblemer? I så fall er det flere voksne på avdelingen som gjør det tryggere.

Anonymkode: a3b1f...18f

• Liker 2
Skrevet

Tror du har misforstått...har du levert barnet nå? Har de voksne sakt at det er 2 barn? Hvor har du denne informasjonen fra 

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (1 time siden):

Høres ut som en misforståelse.

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan det være de mente at de var to barn født i det samme året? 

Anonymkode: ec235...900

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så rart. Har aldri hørt om barnehageavdelinger med 2 barn. Samme om det skal begynne flere etterhvert. Det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 1c91a...289

Alle som skriver at det er misforståelse  så trodde jeg også at jeg må ha misforstått men jeg spurte dem igjen og de sa det samme. Så ja det er kun 2 barn. Ikke akkurat nå. Men fra og med høsten

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

De voksne? Det er selvfølgelig kun én voksen på en slik avdeling. Ikke trygt for barna. Det må være flere som sjekker at alt går riktig for seg.

TS, er det en slags spesialavdeling? Trenger ditt barn og det andre barnet ekstra oppfølging kanskje pga diagnoser og eller atferdsproblemer? I så fall er det flere voksne på avdelingen som gjør det tryggere.

Anonymkode: a3b1f...18f

Nei  noe sånt har de ikke sagt. Og nei sønnen min har ingen av disse problemene og har heller ikke hørt om noen av andre barna i avd som har det

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Er det helt i gokk og det er ikke flere barn der? 

Anonymkode: d4ee2...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor bor du? Er det helt i gokk og det er ikke flere barn der? 

Anonymkode: d4ee2...fda

Kløfta, Ullensaker kommune

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle som skriver at det er misforståelse  så trodde jeg også at jeg må ha misforstått men jeg spurte dem igjen og de sa det samme. Så ja det er kun 2 barn. Ikke akkurat nå. Men fra og med høsten

Ts

Bemanningingsnormen er 6 barn pr en voksen på storbarnsavdeling. For at de skal få en hel dag til å gå opp med åpningstid og pauser må de da være to voksne.  

Aldri i verden om en barnehage har råd til å ha to ansatte på to barn.  Det er ti barn i manko, på å få det til å gå opp økonomisk.  

Her har du misforstått.  Mulig det er to barn i ditt barns fødselsår de mener.  

Har alle de som gikk på de to storbarnsavdelingene sluttet da? Siden det bare er 8 barn igjen. 

Anonymkode: d9c1e...f65

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har alle de som gikk på de to storbarnsavdelingene sluttet da? Siden det bare er 8 barn igjen. 

Anonymkode: d9c1e...f65

Er det den nye barnehagen de bygger på Kløfta kanskje, som skal stå ferdig i august? Kanskje det er bare 2 barn på avdelingen akkurat nå siden de andre barna skal overføres fra en annen barnehage, eller de rett og slett ikke fikk flere søkere til en splitter ny barnehage? (Er ikke lokalkjent jeg altså, bare googler.)

Hvis det er en eldre barnehage og en rekke barn har sluttet uten å begynne på skolen, så ville jeg vært veldig skeptisk - selvfølgelig kan det skje at mange bare tilfeldigvis slutter av forskjellige grunner, men det kan også være at barnehagen er så elendig at de andre foreldrene har søkt barna sine bort derfra og inn på andre barnehager i området.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På eldstemann sin avdeling var de 7 skolestartere, mens på yngste var det 23, (så noen ganger blir det få eller mange. Av de 7 stk fra eldstes av var de bare 3 som skulle til samme skole, de fire andre valgte tre andre skoler. Her var gjerne flere årskull sammen i flere år, men det ble ikke synlig at det ble ujevnt før skolestart.  Av eldstes avdeling var det ingen som sluttet, men kullet over var så veldig mye større i hele bygda slik at det var få plasser til sønnens kull- kullet var minst 25 barn færre barn. 

Anonymkode: 63a6a...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...