AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har ikke hatt noe særlig venner etter skoledagene. Når jeg tenker over det var jeg ikke så veldig god venn for vennene mine den gang heller så ikke rart de fadet ut. På yngre dager var jeg egosentrisk, men jeg har blitt mer fokusert på hva jeg kan gjøre for en venn, der er det en positiv utvikling. Jeg har fått tilbakemelding på at jeg kan være litt lukket. Føler egentlig ikke det selv men jeg er ikke den som legger ut om meg selv til gud og hver mann. Jeg vil ikke bry folk med uinteressante ting så jeg forteller kanskje ikke så mye. Er ikke hun som har masse morsomme historier å øse av meg. Men jeg kan lytte og være lojal. Jeg har jobbet med å endre meg selv, by litt mer på meg selv. Være litt åpen men ikke for mye, lytte og engasjere meg i andre, fortelle folk at jeg setter pris på dem. Men jeg lurer på, hva blir for mye? Selv skygger jeg unna masete folk som tråkker over andres grenser. Livredd for å bli en sånn plage. Så jeg prøver å finne balansen mellom å vise interesse og initiativ uten å være for pågående. Men jeg får ofte frykt for å ha trådd feil. Noen ganger kan jeg ha sagt ting som andre ikke likte og så forsto jeg det ikke før det allerede var sagt. Da raser verden sammen for meg og jeg skammer meg så forferdelig at det ødelegger nattesøvnen. Er det normalt å trå feil? Går det bra bare man beklager?Overanalyserer jeg fordi jeg har lite og dårlig erfaring som venn? Jeg har hele voksenlivet holdt en avvisende fasade som beskyttelse mot avvising men har i de siste årene greid å bryte denne ned og har truffet noen som jeg har fått vennskapelig forhold til. Jeg vil gjøre hva jeg kan for å ta vare på disse. Og gjerne få flere. Det er så fint å ha en god venn. En som man kan dele gode opplevelser og sorger med. En som aksepterer meg selv om jeg ikke er perfekt. Og ikke minst en som jeg kan få lov å være livsvitne for. En som viser meg tillit, det er stort. Anonymkode: 0ea1d...fef
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Ja, man beklager om man tråkket i salaten.. send en melding eller si det neste gang dere treffes om dere treffes jevnlig. Anonymkode: 4d197...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå