AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #1 Skrevet 25. juli 2022 Jeg og lillemann flyttet inn til vår egen leilighet i helga, mannen og jeg har gått fra hverandre. Jeg er alene med sønnen min, og vi har 50/50 fordeling av samvær. Nå består husholdningen min av 2 stykker, meg og en liten unge. Så ikke for meg at jeg kommer til å ha det trangt økonomisk, da jeg tjener litt over snittet og har lite boliglån. Men fikk ett sjokk da jeg satt og bestilte mat i går. Jeg kjøpte det aller mest nødvendigste og valgte bevisst de billigste alternativene (der jeg kunne) og likevel kostet det meg 2400kr for 1 uke med mat og bleier! Jeg synes det er helt hinsides! Spesielt med tanke på at jeg valgte vekk en del dyre matvarer som kyllingfilet, avokado og ren fersk fisk. Proteinkildene mine var de billigste fiskepinnene, kjøttkakene og fiskekakene. Jeg kjøpte nesten bare frosne grønnsaker, bortsett fra noen helt enkle ferske til salaten. Det eneste «dyre» jeg kjøpte var en pakke kjøttdeig til fredagstacoen Er dette mulig?! På den måten vil jeg ende opp med å bruke 10000kr bare på mat og dagligvarer i løpet av en måned. Det er nesten 1/3 av det jeg har utbetalt! Hva skjer med samfunnet vårt?! Hvordan greier folk flest seg med de prisene på mat, bensin og strøm som vi har nå… Anonymkode: 420b7...a56 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Hvis du akkurat har flytta, blir det jo ganske dyrt om du må handle inn helt fra scratch. Etter hvert vil det jo gå seg til også trenger du ikke kjøpe masse for å lage en middag. Anonymkode: acaf5...817 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Det var mye! Er det kanskje dyrere å bestille på nett enn å handle i fysisk butikk? Vi ligger på ca kr 2000 i uken, to voksne og to barn, (en bruker bleier på natt og den andre hele tiden.). Anonymkode: 81645...834 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Hvordan i all verden?! Jeg bestilte Oda igår. En uke middager pluss brus, sjokolade,frukt,brød og et pålegg. Ble 600 kr. Anonymkode: 10404...73a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan i all verden?! Jeg bestilte Oda igår. En uke middager pluss brus, sjokolade,frukt,brød og et pålegg. Ble 600 kr. Anonymkode: 10404...73a Vi er to voksne btw. Anonymkode: 10404...73a
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Det var veldig mye. Her tror jeg du må se over forbruket ditt en gang til. Jeg bruker ca det samme for fem voksne og et barn. Da er det litt opp og ned om alle spiser middag hjemme hver dag, men uansett er det jo mange flere enn hos dere. Anonymkode: ac9b2...be4 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 Handler du kanskje fortsatt som at du er i et forhold tro? Anonymkode: 97b93...4f6 1 1
Addie Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 (endret) Det hørtes veldig mye ut. Vi bestilte fra Oda nå etter ferien. Vi er 4 stk i familien. kjøpte 2 pk laks, stor pakke kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, fiskekaker, all melk, brød, yoghurt, pålegg, grønnsaker og frukt +++ osv og det kom på 1800,- Det er mat for oss i hvert fall 5 dager. Du må se over og planlegge litt bedre virker det som 😊 Endret 25. juli 2022 av Addie 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 Jeg har lurt på det samme som ts. Hvordan norske husholdninger greier seg er meg et mysterium. Her er vi to med hver vår gjennomsnitts inntekt. Har tidligere pleid å ukeshandle for ca 1500 kr, da har vi kjøpt hva vi vil (pluss at min samboer snuser som jo drar opp prisen i dagligvarebutikken). Nå kommer vi lett opp i et par tusenlapper, og sa har vi valgt de billigste produktene og droppet fersk frukt/grønt og en del kjøtt. Men, du skriver du bestiller. Vil tro det er billigere for deg å møte opp fysisk på Kiwi og handle der? Anonymkode: 3e41e...b61 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan i all verden?! Jeg bestilte Oda igår. En uke middager pluss brus, sjokolade,frukt,brød og et pålegg. Ble 600 kr. Anonymkode: 10404...73a Hvordan er det mulig? Hvor mange er dere i husholdningen? Anonymkode: 26a28...c74 8
Silla123 Skrevet 25. juli 2022 #11 Skrevet 25. juli 2022 Hvilken butikk bestilte du fra? Hvis det er meny så er prisene hinsides sammenlignet med andre dagligvarer 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #12 Skrevet 25. juli 2022 Vi er 2 voksne og 1 barn - vi bruker rundt 2000 i uka nå, alle middager spises hjemme. Anonymkode: 707ea...049
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #13 Skrevet 25. juli 2022 Silla123 skrev (1 minutt siden): Hvilken butikk bestilte du fra? Hvis det er meny så er prisene hinsides sammenlignet med andre dagligvarer Jeg bestilte fra Oda. Anonymkode: 420b7...a56
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #14 Skrevet 25. juli 2022 Du kommer ikke til å bruke så mye hver uke, selv om prisene har gått opp. Akkurat samme sjokket får nye studenter, når en tar første handlerunde og ikke har noe i skapene fra før. Blir helt sikkert bedre neste uke Bare sånne ting som pålegg. Å kjøpe en gulost koster litt, men du trenger vanligvis ikke kjøpe ny hver uke. Samme med syltetøy, majones osv. Middager også. Du og ett barn spiser neppe opp en hel pose kjøttkaker. Legg resten i fryseren, etterhvert vil du kunne ta ut ‘gratis’ måltider fra det du har fra før. Men det koster litt når en starter helt fra scratch og må bygge opp innholdet i matskapene ❤️ blir bedre etterhvert Anonymkode: fd2d5...116 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #15 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var veldig mye. Her tror jeg du må se over forbruket ditt en gang til. Jeg bruker ca det samme for fem voksne og et barn. Da er det litt opp og ned om alle spiser middag hjemme hver dag, men uansett er det jo mange flere enn hos dere. Anonymkode: ac9b2...be4 Jeg er enig i at det er mye penger. Men vet ikke hva jeg gjør galt heller, kjøper bare inn det jeg trenger og det mest nødvendige. Det eneste jeg bruker litt ekstra på er matpakken til barnet mitt. Han er småspist og kresen, spiser bare visse matvarer. Anonymkode: 420b7...a56
Silla123 Skrevet 25. juli 2022 #16 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bestilte fra Oda. Anonymkode: 420b7...a56 Mulig det er som de andre her sier at siden dere nettopp har flyttet og skapene er forholdsvis tomme så må man fylle på mer ❤️ Men prisene er forferdelige nå, merker det selv.. Var nylig en liten tur på butikken selv, kjøpte to handleposer med bare nødvendige ting og jeg går bevisst etter billigmerker, men ble likevel over 1000 kr :/ 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #17 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kommer ikke til å bruke så mye hver uke, selv om prisene har gått opp. Akkurat samme sjokket får nye studenter, når en tar første handlerunde og ikke har noe i skapene fra før. Blir helt sikkert bedre neste uke Bare sånne ting som pålegg. Å kjøpe en gulost koster litt, men du trenger vanligvis ikke kjøpe ny hver uke. Samme med syltetøy, majones osv. Middager også. Du og ett barn spiser neppe opp en hel pose kjøttkaker. Legg resten i fryseren, etterhvert vil du kunne ta ut ‘gratis’ måltider fra det du har fra før. Men det koster litt når en starter helt fra scratch og må bygge opp innholdet i matskapene ❤️ blir bedre etterhvert Anonymkode: fd2d5...116 Håper det er det som dro opp matbudsjettet denne uka, altså at skap og skuffer var tomme. Måtte handle inn shampoo, vaskemidler og kluter og slikt. Anonymkode: 420b7...a56 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #18 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan i all verden?! Jeg bestilte Oda igår. En uke middager pluss brus, sjokolade,frukt,brød og et pålegg. Ble 600 kr. Anonymkode: 10404...73a Kan jeg få den handlelista di som mal? For det der er godt gjort. Anonymkode: 1d50f...972 16 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #19 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Handler du kanskje fortsatt som at du er i et forhold tro? Anonymkode: 97b93...4f6 Jeg gjør ikke det, men det aller meste kommer i store pakninger, så jeg føler ikke det er mye billigere Anonymkode: 420b7...a56
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #20 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg få den handlelista di som mal? For det der er godt gjort. Anonymkode: 1d50f...972 Jeg også Anonymkode: 420b7...a56 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå