Gå til innhold

Jeg kan kjenne organene mine!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg sitter eller gjør en spesiell bevegelse kan det oppstå at jeg kjenner noe flytter på seg av organene i kroppen, jeg får intens smerte etterfulgt at jeg tar meg raskt til området for å "dytte" det på plass, og da forsvinner smerten. Dette har skjedd i øvre og nedre del av magen og er UFATTELIG ubehagelig. Har ingen unger, er 22 men har problemer med rygg, dermed knekker jeg ryggen for å få ut luftbobler ~ kan skje i disse øvelsene jeg gjør for å strekke ut eller fjerne smerte. 

Hva kan dette være??

Anonymkode: 4f775...9da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som Luftsmerter i tykktarmen, og at du kjenner at luften eller bæsjen beveger på seg. 

Tykktarmen går rundt hele magen som en sirkel. Se bilde på nett. 

Anonymkode: b1d0a...860

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at du "knekker ryggen for å få ut luftbobler"? Mener du at du bøyer deg og fiser?

Anonymkode: a34f7...cda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det høres ut som luftsmerter. Min sønn på 14 har vært plaget av dette, så har erfaring med det via han. Veldig smertefullt. Du gjør rett i å bevege deg når smertene oppstår. Det er lett å krype sammen i fosterstilling ved magesmerter, men da kommer jo lufta ingen vei... Rap og promp når du må, og ikke hold deg, var også beskjed fra legen her😉 Når det er sagt, kan ingen her inne erstatte leger, så om du lurer er det alltid best å bli undersøkt!

Anonymkode: 92f57...e43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva mener du med at du "knekker ryggen for å få ut luftbobler"? Mener du at du bøyer deg og fiser?

Hahah, du har visst ikke vært hos kiropraktor eller naprapat.  Det kalles luftbobler som blir frigjort når man knekker ryggen, fingre osv og tar vekk smerten og presset som en kjenner i ryggen, da hører du en poppe lyd😂☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes også det høres ut som luftsmerter. Min sønn på 14 har vært plaget av dette, så har erfaring med det via han. Veldig smertefullt. Du gjør rett i å bevege deg når smertene oppstår. Det er lett å krype sammen i fosterstilling ved magesmerter, men da kommer jo lufta ingen vei... Rap og promp når du må, og ikke hold deg, var også beskjed fra legen her😉 Når det er sagt, kan ingen her inne erstatte leger, så om du lurer er det alltid best å bli undersøkt!

Anonymkode: 92f57...e43

Jeg tror faktisk ikke det er luft i magen når jeg kjenner det helt i toppen av magen at noe flytter på seg, vanskelig å forklare, får nok spørre legen🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke det er luft i magen når jeg kjenner det helt i toppen av magen at noe flytter på seg, vanskelig å forklare, får nok spørre legen🤷‍♀️

Tykktarmen går oppunder toppen av magen, rett under lungene, så det er normalt å kjenne Luftsmerter der. 

Du kan selvfølgelig gå til legen, det er det tryggeste. 

Anonymkode: b1d0a...860

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være muskler som trekker seg sammen og flytter litt på seg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (3 timer siden):

Kan det være muskler som trekker seg sammen og flytter litt på seg?

Det kan godt være, fordi tror ikke det er luft. Jaja, legen vet vel best😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hahah, du har visst ikke vært hos kiropraktor eller naprapat.  Det kalles luftbobler som blir frigjort når man knekker ryggen, fingre osv og tar vekk smerten og presset som en kjenner i ryggen, da hører du en poppe lyd😂☺️

Ah, juksedoktorer. Det forklarer den merkelige språkbruken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...