AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Ingen tegn til overgangsalderen enda(er 47)men syns at det siste året har jeg blitt mye mer sensitiv spesielt rundt eggløsning. Jeg er max irritabel, gråter lettere og er i dårlig form, dvs vondt i hodet, slapp og trett. Er dette normalt eller? Anonymkode: e389d...ef6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Normalt her, og jeg er 35. Nesten litt galt å si det, men jeg gleder meg til overgangsalder. Har helt ekstrem PMS og endometriose i tillegg. Lei av at syklusen styrer store deler av livet. Anonymkode: 2d40a...ca5 1 1
Maestro Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Ikke hatt det siden jeg startet på p-piller som 16 åring. Og det er snart 15 år siden. Ikke smerter, merker ikke noe på humør, glemmer nesten at jeg har mensen. Men var pms bitch før det 😂 Og hadde menssmerter som gikk opp i rygg og ne i lår og knær. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Omvendt med meg. Har sluttet å merke det på humøret for et par år siden. Er 39. Anonymkode: f5340...546
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Omvendt med meg. Har sluttet å merke det på humøret for et par år siden. Er 39. Anonymkode: f5340...546 Hadde det som deg.. men så kom jeg til 42-43 år da snudde det igjen til verre. Er 49 å fortsatt mensen helvete! Håper det går mot slutten hvert år nå. Har jeg mensen fortsatt som 55 åring så tørner jeg!! Anonymkode: fec32...f74
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 For dere som gleder dere til overgangsalderen, da kommer det som regel andre plager. Er selv i slutten av 50 årene. Siste mens som 53 åring. Har vært plaget av endometriose kraftig grad mer eller mindre siden starten av tenårene. Endo-smertene varte 2-3 år etter mensen slutta. Men fyttikatta så mye som skjer med kroppen når mensen stopper. Har heldigvis ikke pr nå har ekstreme hetetokter som mange får men plagsomt nok. Kløe over hele kroppen. Merker at ting siger her og der. Mye trøtt, hjernetåke de lux. Sex lysten forsvant helt. Plaget med UVI, noe jeg ikke hadde før. Er deilig og slippe mensen men det fikser ikke alt. Anonymkode: 26ada...fc7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 er 38 og dette er helt utholdelig . blir bare verre. har ekstreme hetetokter hver mnd . null livskvalitet. er så lei. takler ikke eggløsning og mens lengre. bedre på piller , men fikk blodpropp. tror jeg starter på igjen og dør jeg av blodpropp er det greit. for ikke noe liv uansett nå. syns det er horribelt at kvinner skal ha det sånn. menn har jo ingenting . Anonymkode: 59de5...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 Fy faen trist å høre. Jeg er 34 og i løpet av de siste par år har eggløsning spesielt eksplodert. Det trigger eksem, akne og rødhet i ansiktet, det ødelegger huden min og ingenting hjelper, men sukker, alkohol, meieriprodukter og alt sånt, gjør det forjævlig mye verre selv i små doser. De psykiske pmsplagene er helt ekstreme. Jeg hat alvorlige traumer fra barndommen, og rundt eggløsning slår de meg i 100% full kraft. Som deg over her kan jeg ikke ha ppiller pga blodpropp, men slik det er nå, og jeg har mensen ca hver 21 dager, vil jeg heller risikere blodproppen og daue enn å ha dette 5-10 dager i mnd. Anonymkode: 034be...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå