Jen Skrevet 20. oktober 2002 #1 Skrevet 20. oktober 2002 Nå er jeg to uker over tiden, og har et lite håp om at det har klaffet. Testet negativt for en uke siden, men slik var det sist og. Krysser fingre og tær og håper... Men over til det jeg ville spørre om. Dersom jeg ikke har fått det til denne gang lurer jeg på å investere i en Baby-Comp. Det er jo en liten investering siden den koster 4000,- , så jeg vil gjerne vite om det er noen som har noen erfaringer med den, om den er verdt å kjøpe. Jeg tåler ikke p-piller, så jeg kan sikkert ha nytte av den som prevensjon senere. Og hva er forskjellen på Lady-Comp og Baby-Comp? Var inne på nettsidene deres å sjekket, men så ikke noen forklaring på det. Håper noen kan hjelpe meg med dette, for jeg begynner å bli desperat :o .
Chiquita Skrevet 22. oktober 2002 #2 Skrevet 22. oktober 2002 Hei - jeg har ikke prøvd baby-comp, men lady-comp, for å si dette først... Min erfaring er at den ikke passer dersom du har ustabile sykluser, men dersom du er nogenlunde stabil, så tror jeg det går bra... Jeg solgte min lady-comp for at jeg har så ustabile sykluser at det ikke passet for meg (EL dato ble alltid estimert til fel tid) Dersom jeg hadde hatt regelmessige sykluser med EL, tror jeg nok at jeg ville ha fortsatt med lady-compen... Jeg kjøpte min lady-comp for å bruke den til planlegging, jeg, men desverre har det ikke gått enda, men jeg ser ikke hvorfor en sbsolutt MÅ ha en baby-comp for å planlegge.... Lady-comp har jo de samme "grunn-funksjonene" som baby-compen, med rødt, gult, eller grønnt lys, avhengig av hvor i syklusen du befinner deg (rødt ved EL - på dager hvor graviditet kan oppstå), og graviditetspåvisning... Baby-comp har jo ganske mange "ekstra-funksjoner" som lady-comp ikke har; registrering av samleie-datoer, EL-dagen blir estimert ved begynnelsen av sykluen, sier ifra om registrert sex passer overens med EL, og mulig graviditet kan oppstå (eller noe i den dur) Nå er det sikkert flere finesser som jeg ikke husker i farten, men jeg tror de er de viktigste..... For meg var det ikke verd den prisen i mellom lady-comp og baby-comp for disse ekstra-finessene, da jeg fant ut at jeg ikke hadde behov for dem, men det må du selv ta stilling til.... Forresten, har du kontakteet Buenaventura for brosjyrer?? Der står det ganske godt forklart forskjellen, om jeg ikke tar feil.... *klem*
Gjest Jen. Skrevet 22. oktober 2002 #3 Skrevet 22. oktober 2002 Takk for hjelpen. Nå har jeg foresten kontaktet Buenaventura, og til alles opplysning (om noen skulle lure), så går det an å sende inn Baby-comp'en og få en utskrift der de ser når det er mest sjangs får å bli gravid ved uregelmessig eggløsning. Det hadde hjulpet flere. Jeg får se om jeg kjøper. Får studere brosjyrene først....
Romle Skrevet 22. oktober 2002 #4 Skrevet 22. oktober 2002 Hei Jen. Jeg kjøpte Baby-Comp tidlig i høst. Jeg har uregelmessig mens og vet ikke helt om jeg har EL. MIn COmp kjenner meg ikke enda, så noe resultat har det ikke blitt. (enda...) MEN, jeg angrer IKKE. Jeg synes det er utrolig spennende, interessant og lærerikt å ha den. Den er enkel å bruke og jeg har til og med brukt den som kompensajon til gynekologen min. Vi har prøvd i snart et års tid, men antagelig bommet de fleste gangene.. Jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt den med en gang vi begynte å prøve for lettere å bli kjent med syklusen og kroppen min. Forskjellen på Lady og Baby comp er at det er flere funksjoner på Baby Compen en på Lady Compen. Det har du sikkert funnet ut allerede hvis du fått brosjyre. En annen ting med Compen er at mannen min som liker dippedutter og ting til å trykke på, synes det er spennende å kunne følge med, bli kjent og være med på prosessen. Jeg kjøpt min comp brukt til 3500,- tror den konter rundt 6000,- ny. Lykke til med hva du velger, men jeg angrer hvertfall ikke. Hvis det klaffer kommer jeg til å bruke den til prevensjon senere. Evnt selge den hvis jeg ombestemmer meg. Klem :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå