AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Jeg er alenfar og vil ikke være lett tilgjengelig alltid når hun flytter ut. Hun utstråler uskyldighet, og det er lett å merke for andre. For å navigere i verden uten meg må hun absolutt bli tøffere. Vil kampsport hjelpe? Et år i militæret? Forslag? Anonymkode: 4009a...dea 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #2 Skrevet 24. juli 2022 Både min sønn og min datter begynte med kickboxing og begge hadde enorm utvikling på selvtillit. Sønnen er nå myndig og har holdt på i 6 år. Som han så fint sier: det er lett å være avslappet når man vet at man kan banke opp alle sammen. Han har en helt annen holdning, rakrygget istedet for bøyd rygg og skuldre. Datteren min er ikke like mye "in your face" men hun er helt klart tøff, mye mer enn hun var eller de fleste andre er nå. Anonymkode: 6e25a...4c3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Kampsport. Og militæret vil også hjelpe. Anonymkode: f5de1...3cc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 Hun må jo nesten bestemme dette selv da, men du kan jo foreslå det. Tenker ikke at det MÅ være militæret, det kan kanskje være et år på folkehøyskole også eller et år som utvekslingsstudent eller ett eller annet... Anonymkode: 9737f...9b5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Min bror var en veldig innesluttet og stille type og blomstret av å trene kampsport. Fikk mye mer selvtillit og kom ut av skallet. Han hadde faktisk noen treninger selv også etterhvert. Anonymkode: 62918...e35 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er alenfar og vil ikke være lett tilgjengelig alltid når hun flytter ut. Hun utstråler uskyldighet, og det er lett å merke for andre. For å navigere i verden uten meg må hun absolutt bli tøffere. Vil kampsport hjelpe? Et år i militæret? Forslag? Anonymkode: 4009a...dea Kampsport setter jeg stor tommel opp på. Var ei på gruppa til barnet mitt . Hun slet mye med psyken. Og ble sjukt mye bedre. Ikke 100% på det psykiske, men veldig på det fysiske. Var også selv på selvforsvar kurs. Og det var magiske to timer. Jeg så mange pinglete damer rundt meg, som ila to timer hadde endret holdning og blitt en god porsjon sterkere psykisk Anonymkode: a1b5d...239
Gjest Suzanne Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er alenfar og vil ikke være lett tilgjengelig alltid når hun flytter ut. Hun utstråler uskyldighet, og det er lett å merke for andre. For å navigere i verden uten meg må hun absolutt bli tøffere. Vil kampsport hjelpe? Et år i militæret? Forslag? Anonymkode: 4009a...dea Anbefaler boksing som trening. Kjøp noen kule rosa boksehansker til henne, og allier deg med en kjekk PT som brenner for boksing, men også vanlig trening. Gi henne noen gratis PT- timer med han. Det er morsomt og enkelt å trene boksing (mye dans i boksing), og du får garantert litt "pondus" av å mestre grunnleggende kombinasjoner. Andre kampsporter blir i mine øyne litt for avanserte og kjedelige for en tenåringsjente. Det blir for mye repetisjoner av enkelt slag, bevegelser. Lykke til. Og flott at du tenker på sånne ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå