Gå til innhold

Hvor mener folk at transfolk skal gå på do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si at den transdame må på do, skal henne gå på herredoen hvor hun vil bli utfryst av herrene? Og skal transmennene gå på damedoen og bli utfryst av damene? Det blir jo gærent uansett, man låser seg jo inn på båser hvor ingen ser, så burde ikke ha en dritt å si hvor man går på do. 

Anonymkode: aa883...dd3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste hadde kanskje vært handicap-doen? Så kan de kanskje lage til et regnbueskilt eller noe sammen med handicap-skiltet?

Anonymkode: 5e94e...9ab

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det beste hadde kanskje vært handicap-doen? Så kan de kanskje lage til et regnbueskilt eller noe sammen med handicap-skiltet?

🤦‍♀️

Jeg synes de skal gå der de selv vil rett og slett. Jeg går ikke og er redd for å bli voldtatt på do på et kjøpesenter eller lignende. Synes folk overdriver dette så vanvittig! 

Anonymkode: f65ee...2de

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har personen jentetiss så går den på jentedo. Og omvendt. 

Anonymkode: efe58...308

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤦‍♀️

Jeg synes de skal gå der de selv vil rett og slett. Jeg går ikke og er redd for å bli voldtatt på do på et kjøpesenter eller lignende. Synes folk overdriver dette så vanvittig! 

Anonymkode: f65ee...2de

Ja, galne kvinnfolk som ser spøkelser over alt. Men denne tråden blir sikkert kjempelang, og full av skremselspropaganda av "the usual suspects". Poppe meg litt popcorn eller ignorere.? 

Anonymkode: 534b5...0c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du penis går du på herretoalettet, har du vagina går du på dametoalettet. 

Anonymkode: 6dd4b...856

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes de kan gå på do akkurat der det passer dem, så lenge de ikke oppfører seg uvennlig. Jeg synes vi også kan innføre kjønnsnøytrale/mixed garderober og toaletter, jeg har ingenting imot å treffe en mann i garderoben så lenge han oppfører seg ordentlig. Men synes iblant det er kjipt å sende sønnen inn alene i herregarderoben når det er ny svømmehall og mange folk, så dette ville løst flere problemer enn bare transene sine.

Anonymkode: 2acf4...d9a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Hvorfor kan ikke alle bruke samme toalett?  

Skrevet

En transmann går på herretoalett, og en transkvinne går på dametoalett. Altså, de går på det toalettet som hører til det kjønnet de identifiserer seg som. Veldig enkelt

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter ikke ti stk i et åpent rom å tisser så helt likegyldig for meg om det er Kåre eller Gunnlaug som sitter i båsen ved siden av meg. 

Anonymkode: ab36c...539

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bryr seg? 

Anonymkode: c2d45...d75

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste hadde kanskje vært å innført et eget toalett for alle som ikke passer inn i kategoriene mann/kvinne/handicap. Kunne kanskje kalt det regnbue toalettet. De vil uansett kun være et fåtall brukere på samme måten som med brukere av handicap toalettet. På denne måten så blir alle grupper hensynstatt.

For med den utviklingen vi har nå så må det uansett lages noen spilleregler til slutt. Det kan ikke bare være sånn at jeg som mann en dag føler meg som dame og påberoper meg retten til å gå i damegarderoben, selv om det kan høres fristende ut.

Spilleregler vil også bli nødvendig i sport fremover, hvem kan delta i hvilken klasse. 

Anonymkode: a1b93...445

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en mening om det meste, men det her kan jeg skjønne at jeg trenger å mene noe om.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns damene skal bruke pissoaret

Anonymkode: 413ef...149

• Liker 2
Skrevet

Oppkonstruerte problemstillinger bidrar til fordommer og dritt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke vil ha ett tredje alternativ? Om de er så redd for å bli voldtatt på herredoen og banket av menn, hvorfor skal ikke kvinner og jenter få lov å være redde for dem ? 

Har sett flere plasser der det er herretoalett, og kjønnsnøytrale toalett, som da betyr kvinner og menn og handikap.  Begge toalettene har da urinaler. Det er vel de færreste kvinner som vil se dette når de skal på do?

Kvinner har også mensen. Dette er ikke akkurat noe man vil dele med menn rett utenfor døren ( som ikke går ned til gulvet, ikke går opp til taket, og har en sprekke man kan se inn ). 

Anonymkode: fd366...cde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva med handikappende som faktisk trenger toalettet da? Og tviler på at de ønsket regnbueskilt på doen. Jeg ville ikke likt å hatt regnebueskilt inn på doen og oute meg selv på den måten. Ja, jeg er skeiv, men det har vel ingen strengt tatt noe med. Skal ikke trenge tilrettelegging for at jeg er skeiv. Ts

Anonymkode: aa883...dd3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

FOlk går jo stadig vekk på handikapp do om det er ledig.
Har selv brukt det endel ganger når jeg hadde småbarn. Der kunne man ta med barnevognen for der var det plass.

Anonymkode: 039fa...155

• Liker 7
Skrevet

De kan gå på den doen de vil, men jeg forventer at hvis du går på damedoen så sitter du deg ned. Står du og tisser så holder du deg unna damedoen. Den skvettingen trenger vi ikke.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Alle dametoalett må bli pålagt å ha pissoar! 😠

Anonymkode: a49c1...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...