AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #1 Skrevet 24. juli 2022 Må være så deilig å være tynn! Lett i kroppen, passer/kler alt av klær, får plass over alt. Jeg har aldri vært tynn men har SÅ lyst til å bli det. Anonymkode: 437d5...b8e 2 2
Embla Othea Skrevet 25. juli 2022 #2 Skrevet 25. juli 2022 Da må du jobbe for det. Legg deg i et moderat kaloriunderskudd, det er det som skal til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #3 Skrevet 25. juli 2022 Var jeg deg ville jeg funnet et forum der alle sitt mål var vektnedgang. Da har du et fellesskap der alle har samme mål, der delmål er noe å feire, tips, oppskrifter og inspirasjon. Det er fint å være i en gruppe som forstår at det kan være vanskelig og som inspirerer til å gjøre det riktig. Anonymkode: 00021...472 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #4 Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var jeg deg ville jeg funnet et forum der alle sitt mål var vektnedgang. Da har du et fellesskap der alle har samme mål, der delmål er noe å feire, tips, oppskrifter og inspirasjon. Det er fint å være i en gruppe som forstår at det kan være vanskelig og som inspirerer til å gjøre det riktig. Anonymkode: 00021...472 Hva slags gruppe kan det være? Anonymkode: 437d5...b8e
AprilLudgate Skrevet 25. juli 2022 #5 Skrevet 25. juli 2022 Hva feiler det folk her inne egentlig? »Åh, du har aldri vært naturlig tynn men vil bli det? Kjør på». Vel. Jeg har vært tynn i endel år innimellom, ingen spesifikt å trakte etter. Man passer ikke magisk alle klær i passform, men størrelsen blir jo annerledes i plagget. Man blir ikke kvitt noen av livets bekymringer og problemer. Man får ikke bedre helse av å være regelrett tynn. Men det som irriterte meg mest var nok at jeg synes styrketrening ble mer slitsomt. Ansiktet blir og ganske….kantete på en måte, så jeg følte meg ikke like «fresh» som med litt høyere vekt. Følte meg litt sånn dradd og sliten på en måte. 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #6 Skrevet 25. juli 2022 Spis rent og ikke altfor mye. Tren. Vei deg, da går du ned i vekt. Dessute er ordvalget litt feil. Tynn kan bety så mye. Si at du ønsker å veie mindre slik at klærne du har har passer bedre. De aller fleste føler en lettelse i kroppen når den veier mindre. Alt i fra daglidagse bevegelser som ta på sko, reise seg fra stol og trening føles lettere med en lettere kropp. Anonymkode: 418bd...d91
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #7 Skrevet 25. juli 2022 En kjent modell sa en gang at «nothing tastes as good as skinny feels». Hun fikk mye kritikk for det. Men…for meg stemmer det på en prikk. Følelsen av å være tynn er bedre enn alt jeg kan spise. Det er lett å bevege seg, løpe opp trappene og bare bevege seg rundt. Det er ikke slik at alle klær ser bra ut på meg, men det er en bedre følelse å hente en mindre størrelse enn en større. Anonymkode: fa8f1...6a7 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #8 Skrevet 25. juli 2022 DundreMilfin skrev (1 time siden): Hva feiler det folk her inne egentlig? »Åh, du har aldri vært naturlig tynn men vil bli det? Kjør på». Vel. Jeg har vært tynn i endel år innimellom, ingen spesifikt å trakte etter. Man passer ikke magisk alle klær i passform, men størrelsen blir jo annerledes i plagget. Man blir ikke kvitt noen av livets bekymringer og problemer. Man får ikke bedre helse av å være regelrett tynn. Men det som irriterte meg mest var nok at jeg synes styrketrening ble mer slitsomt. Ansiktet blir og ganske….kantete på en måte, så jeg følte meg ikke like «fresh» som med litt høyere vekt. Følte meg litt sånn dradd og sliten på en måte. Jeg tror og håper at ulike sykdommer og plager hadde vært bedre om jeg var tynn. Eller heller slank og sterk, kanskje. Anonymkode: 437d5...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #9 Skrevet 25. juli 2022 2 hours ago, DundreMilfin said: Hva feiler det folk her inne egentlig? »Åh, du har aldri vært naturlig tynn men vil bli det? Kjør på». Vel. Jeg har vært tynn i endel år innimellom, ingen spesifikt å trakte etter. Man passer ikke magisk alle klær i passform, men størrelsen blir jo annerledes i plagget. Man blir ikke kvitt noen av livets bekymringer og problemer. Man får ikke bedre helse av å være regelrett tynn. Men det som irriterte meg mest var nok at jeg synes styrketrening ble mer slitsomt. Ansiktet blir og ganske….kantete på en måte, så jeg følte meg ikke like «fresh» som med litt høyere vekt. Følte meg litt sånn dradd og sliten på en måte. Jeg har alltid vært syltynn, men har nå lagt på meg. Tro meg, det er bedre å være tynn. Lettere å gå tur i krevende terreng, den store magen og feite ræva er ikke i veien. Man ser ikke ut som man er gravid. Man kan gå i tettsittende klær og søte, små kjoler. Magen tyter ikke ut når man bruker jeans. Lårene gnisser ikke når man går, magen og lårene og rompa disser ikke. Jeg har fått bollekinn. Jeg skal ned i vekt igjen. Hater det her! Anonymkode: f9895...548 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #10 Skrevet 25. juli 2022 DundreMilfin skrev (3 timer siden): Hva feiler det folk her inne egentlig? »Åh, du har aldri vært naturlig tynn men vil bli det? Kjør på». Vel. Jeg har vært tynn i endel år innimellom, ingen spesifikt å trakte etter. Man passer ikke magisk alle klær i passform, men størrelsen blir jo annerledes i plagget. Man blir ikke kvitt noen av livets bekymringer og problemer. Man får ikke bedre helse av å være regelrett tynn. Men det som irriterte meg mest var nok at jeg synes styrketrening ble mer slitsomt. Ansiktet blir og ganske….kantete på en måte, så jeg følte meg ikke like «fresh» som med litt høyere vekt. Følte meg litt sånn dradd og sliten på en måte. Dette er jo din subjektive opplevelse. Nå vet jeg ikke hva du definerer som tynn, men for meg er det normalvektig eller slank. Jeg blir både gladere, mer energisk, føler meg finere, føler klær sitter bedre, at de fleste daglige gjøremål er lettere å utføre osv av å være «tynn». Fordi, når jeg er såkalt tynn er jeg aktiv og har et godt kosthold. Min eneste bekymring har tidvis vært at alt er tungt. (Ja, jeg er priviligert). Men ja, andre kan være tynn av sykdom for eksempel og de vil jo ikke oppleve at noe blir løst av å være tynn akkurat. Nå tenker jeg det er innlysende at i TS sitt tilfelle er det godt mulig at hun vil få det bedre av å slanke seg basert på det hun skriver. Anonymkode: 495f2...505 2
AprilLudgate Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror og håper at ulike sykdommer og plager hadde vært bedre om jeg var tynn. Eller heller slank og sterk, kanskje. Anonymkode: 437d5...b8e Det er ingenting som hindrer deg i å ta tak i helsa på den måten du klarer. Om du klarer begynne med styrketrening trenger du faktisk ikke vente til du blir smal, og man blir ikke sterk uten å trene/bevege seg sterk. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har alltid vært syltynn, men har nå lagt på meg. Tro meg, det er bedre å være tynn. Lettere å gå tur i krevende terreng, den store magen og feite ræva er ikke i veien. Man ser ikke ut som man er gravid. Man kan gå i tettsittende klær og søte, små kjoler. Magen tyter ikke ut når man bruker jeans. Lårene gnisser ikke når man går, magen og lårene og rompa disser ikke. Jeg har fått bollekinn. Jeg skal ned i vekt igjen. Hater det her! Anonymkode: f9895...548 Om den «feite ræva og gravidmagen» er i veien når du går tur har du fedme grad mer enn 1. Om kroppen din disser når du beveger deg er du langt fra normal- og overvekt. Og trolig også langt fra fedme i nederste grad(er). TS snakker om TYNN. Det er ikke enten eller. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er jo din subjektive opplevelse. Nå vet jeg ikke hva du definerer som tynn, men for meg er det normalvektig eller slank. Jeg blir både gladere, mer energisk, føler meg finere, føler klær sitter bedre, at de fleste daglige gjøremål er lettere å utføre osv av å være «tynn». Fordi, når jeg er såkalt tynn er jeg aktiv og har et godt kosthold. Min eneste bekymring har tidvis vært at alt er tungt. (Ja, jeg er priviligert). Men ja, andre kan være tynn av sykdom for eksempel og de vil jo ikke oppleve at noe blir løst av å være tynn akkurat. Nå tenker jeg det er innlysende at i TS sitt tilfelle er det godt mulig at hun vil få det bedre av å slanke seg basert på det hun skriver. Anonymkode: 495f2...505 Jeg definerer? Tja, tynn er jo undervektig BMI da. Tynn er ikke normalvektig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 DundreMilfin skrev (17 timer siden): Det er ingenting som hindrer deg i å ta tak i helsa på den måten du klarer. Om du klarer begynne med styrketrening trenger du faktisk ikke vente til du blir smal, og man blir ikke sterk uten å trene/bevege seg sterk. Om den «feite ræva og gravidmagen» er i veien når du går tur har du fedme grad mer enn 1. Om kroppen din disser når du beveger deg er du langt fra normal- og overvekt. Og trolig også langt fra fedme i nederste grad(er). TS snakker om TYNN. Det er ikke enten eller. Jeg definerer? Tja, tynn er jo undervektig BMI da. Tynn er ikke normalvektig. Igjen, dette er jo slik du definerer det. Tynn er for meg slank, slik definerer jeg det. Dersom du søker opp ordet i språkrådets ordbok er undervektig ikke et synonym med tynn. Det er derimot slank. Undervektig er undervektig og det tror jeg de færreste ønsker. Tviler på TS ønsker å være undervektig… Anonymkode: 495f2...505 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 23.06): Jeg tror og håper at ulike sykdommer og plager hadde vært bedre om jeg var tynn. Eller heller slank og sterk, kanskje. Anonymkode: 437d5...b8e Jeg har mange fysiske og alvorlige psykiske problemer og det at jeg er tynn gjør ikke de tingene bedre på noen som helst måte. Jeg skulle heller hatt noen kilo for mye på kroppen enn å være tynn og kronisk syk. Anonymkode: 94519...3ca
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Igjen, dette er jo slik du definerer det. Tynn er for meg slank, slik definerer jeg det. Dersom du søker opp ordet i språkrådets ordbok er undervektig ikke et synonym med tynn. Det er derimot slank. Undervektig er undervektig og det tror jeg de færreste ønsker. Tviler på TS ønsker å være undervektig… Anonymkode: 495f2...505 Tynn og slank er ikke det samme. Anonymkode: 94519...3ca 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 DundreMilfin skrev (20 timer siden): Det er ingenting som hindrer deg i å ta tak i helsa på den måten du klarer. Om du klarer begynne med styrketrening trenger du faktisk ikke vente til du blir smal, og man blir ikke sterk uten å trene/bevege seg sterk. Om den «feite ræva og gravidmagen» er i veien når du går tur har du fedme grad mer enn 1. Om kroppen din disser når du beveger deg er du langt fra normal- og overvekt. Og trolig også langt fra fedme i nederste grad(er). TS snakker om TYNN. Det er ikke enten eller. Jeg definerer? Tja, tynn er jo undervektig BMI da. Tynn er ikke normalvektig. Eneste definisjon av tynn er «som er lite av omfang, smal» så du bestemmer vel ikke at tynn ikke er normalvektig. Har hatt mange veldig tynne venner som er på nedre sjiktet av normalvektig. Det er en blanding av vekt og kroppsform. Min tanke er at slank er mer normalvektig med litt mer fett på seg, men uten valker. Lubben er i øvre delen av normalvektig ut i overvektig der man har normal kroppsfasong med litt ekstra fett her og der, litt utstående mage. Anonymkode: a99e3...f04 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Igjen, dette er jo slik du definerer det. Tynn er for meg slank, slik definerer jeg det. Dersom du søker opp ordet i språkrådets ordbok er undervektig ikke et synonym med tynn. Det er derimot slank. Undervektig er undervektig og det tror jeg de færreste ønsker. Tviler på TS ønsker å være undervektig… Anonymkode: 495f2...505 Jeg ønsker ikke å være undervektig nei, men tror jeg hadde hatt best av å være i nedre ende av normalvektig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har mange fysiske og alvorlige psykiske problemer og det at jeg er tynn gjør ikke de tingene bedre på noen som helst måte. Jeg skulle heller hatt noen kilo for mye på kroppen enn å være tynn og kronisk syk. Anonymkode: 94519...3ca Det høres kjipt ut. Men i mitt tilfelle er flere av plagene mine direkte påvirket av vekta, så det er helt rimelig å forvente bedring om jeg klarer å gå ned mye. Anonymkode: 437d5...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 DundreMilfin skrev (På 25.7.2022 den 20.23): Hva feiler det folk her inne egentlig? »Åh, du har aldri vært naturlig tynn men vil bli det? Kjør på». Vel. Jeg har vært tynn i endel år innimellom, ingen spesifikt å trakte etter. Man passer ikke magisk alle klær i passform, men størrelsen blir jo annerledes i plagget. Man blir ikke kvitt noen av livets bekymringer og problemer. Man får ikke bedre helse av å være regelrett tynn. Men det som irriterte meg mest var nok at jeg synes styrketrening ble mer slitsomt. Ansiktet blir og ganske….kantete på en måte, så jeg følte meg ikke like «fresh» som med litt høyere vekt. Følte meg litt sånn dradd og sliten på en måte. Og jeg har både vært tynn, slank og er nå feit(som følge av noen dårlige år), det er MYE værre å være feit. Energinivået mitt er på bunn, jeg er sliten hver dag, ryggproblemer, mye mer slitsomt å trene, vanskelig å komme seg i form. Har mye vondt her og der. I tillegg må jeg bestille klær på nett, fordi ingenting i butikk passer meg ordentlig, eller sjeldent. Anbefales ikke. Har gått ned 12kg nå, men har fortsatt minst 10 til før jeg blir fornøyd. Gleder meg til å kunne gå turer uten å bære all den ekstra vekten. Lett på tå! Anonymkode: a99e3...f04 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 Det som irriterer meg er at folk rundt meg skal bry seg med hvordan jeg ser ut. Kunne ønske folk kunne akseptere at det ikke må være slik at om man bli større så er man super usunn. Man blir faktisk eldre og da er det vanskeligere å holde seg "tynnere". Å få den "er du gravid" synes jeg er uhøflig også, da sier jeg rett ut "nei", da blir de så flaue. Anonymkode: 279ce...4f2 1
AprilLudgate Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eneste definisjon av tynn er «som er lite av omfang, smal» så du bestemmer vel ikke at tynn ikke er normalvektig. Har hatt mange veldig tynne venner som er på nedre sjiktet av normalvektig. Det er en blanding av vekt og kroppsform. Min tanke er at slank er mer normalvektig med litt mer fett på seg, men uten valker. Lubben er i øvre delen av normalvektig ut i overvektig der man har normal kroppsfasong med litt ekstra fett her og der, litt utstående mage. Anonymkode: a99e3...f04 Åh herregud så viktig dette var da 😅 Helt iorden for meg, du skal få bestemme definisjonen
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ønsker ikke å være undervektig nei, men tror jeg hadde hatt best av å være i nedre ende av normalvektig. Det høres kjipt ut. Men i mitt tilfelle er flere av plagene mine direkte påvirket av vekta, så det er helt rimelig å forvente bedring om jeg klarer å gå ned mye. Anonymkode: 437d5...b8e Det er noe så, men det betyr ikke at man er lykkelig bare fordi man er tynn og det var det som var poenget. Anonymkode: 94519...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå